חיידק טורף בחדר הלידה

חיידק טורף בחדר הלידה

80 נשים היו חשופות?! אני חושבת שזה ממש מחדל. מלחיץ, מכעיס, מקומם.
איך המדינה הולכת לטפל בזה? לטאטא מתחת לשטיח. מקומם כבר אמרתי?

איך אפשר להמנע מסכנות כאלה בחדר הלידה? למה זה מצריך כריתת רחם? הייתי שמחה לקבל קצת יותר מידע. תודה
 
החיידק הטורף

שלום אמא של הגוזלים
התחושות שלך הן מאוד מובנות. הגיוני מאוד לפחד היום והגיוני מאוד לכעוס. להלן מס' עובדות על החיידק הטורף ואחריהן מספר מילים כלליות על המצב
החיידק הטורף שייך למשפחה של הסטרפטוקוקוסים (השם נובע מהמראה האופייני שלהם: מבנים מעוגלים קטנים). במשפחה הזאת יש כעשרים זנים שונים. למשל החיידק הטורף הוא סטרפטוקוק A ועוד אחד מהמפחה, מוכר גם במיילדות הוא ה סטרפטוקוקוס B המוכר יותר כ GBS אשר נבדק עי תרבית המנרתיק ופי הטבעת בשב' 35-38 של ההריון.
בחזרה לסטרפטוקוס A : השיעור של הנשאים אצל בני האדם הוא גבוה מאוד ויש המעריכים אותו בכעשרה אחוז. נשא הינו אדם אשר החיידק נמצא אצלו אך אינו גורם למחלה. אצל הנשאים החיידק נמצא בלוע וגם על פני העור. עוד עובדה היא שאין טיפול כדי לבטל נשאות. הדרך בה אנשים נדבקים היא עי עיטוש, מגע עם רוק או נזלת, מגע עם אדם אשר נושא את החיידק בעור. כאן המקום לציין כי לא מספיקה העובדה שיש מעבר של החיידק מאדם לאדם כדי לגרום למחלה, יש צורך בנטייה לחלות אצל האדם המקבל את החיידק
יש מצבים בהם קיים סיכון מוגדבר להידבק בחיידק הטורף: סכרת, סרטן, מחלות המורידות את התינגודת, איידס, סמים.
הטיפול המקובל הוא פניצילין.
הדרך בה החיידק הזה תוקף בני אגם היא עי רעלנים שהוא מפריש שהם מאוד קטלנים: הוא יכול לגרום לנמק של הרקמה בשעות ספורות.
הדרך למנוע הדבקה היא היא יישום הרגלי הגיינה קפדנים.
במקרה של תל השומר מדובר בשלוש נשים אשר אצל אחת מהן נמצא חיידק שונה מהחיידק אצל שתי הנשים האחרות ושונה כמובן גם מה של הרופא הנחשד שהוא הנשא.
טוב עושים וכך צריך לנהוג בתל השומר אשר באופן יזום יוצרים קשר עם מטופלות של אותו רופא.
יש עובדה חשובה מאוד שאותה יש להגיד בקול רם: למרות ששיעור הנשאים של החיידק הטורף באוכלוסיה הוא גבוה מאוד, שיעור כריתות הרחם כתוצאה מזיהום הוא נמוך ביותר עד כדי מזערי.
וזו נקודת האור בנושא: לבוא במגע עם נשא לרוב לא גורם להדבקה.
וזה משתי סיבות עקריות: הרגלי הגיינה מצד אחד ויכולת הגוף להתנגד מצד שני. הרגלי הגיינה הם של הצוות הרפואי: לשטוף ידיים, לכסות היטב בעת התעטשות, לשטוף ידיים אחרי התעטשות וכו. האחריות על היכולת של הגוף להתנגד היא שלנו: תזונה בריאה, פעילות גופנית, מחשבות טובות, לאהוב כמה שיותר.
בברכה,
 
למעלה