שאלה מאד מעניינת
והתשובה בכלל לא פשוטה וכנראה שלא ניתן לתת תשובה מבלי לקרוא את ההסכם שלך עם פלאפון. בכל זאת, אני אתייחס למספר נקודות: 1. הנייטרליות של הרשת: אצלנו בארץ, למיטב ידיעתי לא הגיעו סוגיות הקשורות לנייטרליות של הרשת לדיון ציבורי וגם לא לדיון משפטי. בארה"ב זה נחשב לעניין רציני וחשוב. שם עיקר המחלוקת היתה האם ניתן לחייב בתעריף יותר גבוה על שימוש ב VOIP מאשר כל גלישה אחרת. כמובן שהיה שם לחץ מחברות הטלפוניה, היות וגלישת VOIP מהווה תחרות קשה עבורם. עקרון הנייטרליות של הרשת נשמר שם בינתיים, כלומר, אין הבחנה בין תעריפים שונים. משלמים לפי נפח הגלישה ולא לפי סוג הגלישה. כאמור, בארץ לא נתקלתי בבעיות של אי-נייטרליות ולדעתי חשוב מאד להגן על הנייטרליות של הרשת ולהתנגד לתעריף שונה עבור גלישה מסוג מסויים, אך איני יכול להצביע על חוק שאוסר על קביעת תעריפים שונים. 2. הגנת הפרטיות של הגולש|סדגש: הפעם אנו מדברים על זכות הפרטיות, שהיא זכות חוקתית וזכות חוקית. כלומר זאת זכות יסוד, המוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וגם זכות "רגילה" המוגנת בחוק הגנת הפרטיות, באמצעות הוראות חוק פליליות וגם נזקיות רגילות. במילים אחרות, לכאורה (וגם על כך אין פסיקה), כאשר הספק הסלולרי שלך עוקב אחרי הגלישה שלך, הוא פוגע בפרטיות שלך ובכך עוברת עבירה פלילית וגם מעוולת עוולה חוקתית ונזיקית, שעשויה לזכות אותך בסעד של פיצויים, ללא הוכחת נזק. כל זאת, בתנאי שבהסכם ההתקשרות שלך עם הספק הסלולרי לא נתת לספק רשות מפורשת לעקוב אחר הגלישה שלך. 3. מתן הסכמה למעקב אחר הגלישה לספק בהסכם השירות יכול לעמוד במבחן הביקורת השיפוטית, או שאולי, ויתור מהסוג הזה, כשהוא בעצם מושחל או "מוגנב" בתוך חוזה השירות, אינו מהווה תנאי מקפח בחוזה אחיד? גם זאת שאלה מעניינת וקשה שלמיטב ידיעתי, טרם נבחנה בפסיקה. 4.הביטים פרקטיים של גלישה ממכשיר סלולרי דרך WI-FI ונתב דרך: גלישה מסוג זה מתבצעת בעזרת ציוד(מחשב נייח או נייד, לרבות מחשב כף יד, טלפון חכםהמכונה סמארטפון, טאבלט וסייען דיגיטלי אישי) שמכיל רכיבי חומרה ותוכנה המאפשרים גלישה אלחוטית באותו ציוד, דרך נתב דרך אלחוטי, המחובר לרשת שמחוברת לאינטרנט. בשאלתך טמונה טעות. גלישה שמתבצעת בעזרת סמארטפון (או ציוד אחר מהסוג שתואר לעיל) המתחבר דרך רכיב WI-FI לנתב דרך, אינה גלישה סלולרית. גלישה סלולרית היא גלישה המתבצעת על גבי רשת סלולרית. יוער כי בארץ, כל הטלפונים הסלולריים שבשימוש בבעלות הספקים הסלולריים. כלומר, בין שאתה משתמש בסמארטפון שרכשת מחנות פרטית, מספק סלולרי, מאדם פרטי אחר ובין שאתה משתמש בסמארטפון שהועמד לרשותך על ידי המעביד שלך, בכל מקרה הסמארטפון אינו בבעלות הספק הסלולרי ולכן לא משולמים דמי שימוש על המכשיר. מכאן שהסמארטפון לא של הספק הסלולרי וגם הרשת לא שלו, כי אתה הרי הסברת לנו שאתה גולש בהתחברות WI-FI לנתב, ולא משנה אם הנתב הוא שלך, של חבר שלך, של מעביד שלך, של העיריה, של בית קפה או של הקניון, הוא לא של הספק הסלולרי. מכאן שכאשר אתה גולש בדרך זו, אינך מקבל שום שירות ואינך עושה שום שימוש ברשת הסלולרית ולכן, אין על מה לדרוש תשלום ואין על מה לשלם לספק שלך. עוד היבט מעשיף ישנם אתרים (למשל של הספקים הסלולריים) שאינם מאפשרים גישה דרך WI-FI ונתב דרך, ואם אתה מגיע בדרך זו, דורשים ממך למסור להם את המספר הסלולרי, כדי לזהות אותך ולחייב אותך כאילו שאתה גולש ברשת סלולרית. במקרה זה, מדובר בעצם על דרישת תשלום בגין הכניסה לאתר שהוא של הספק ולא על שימוש ברשת הסלולרית. לסיכום: בדוק את המצב העובדתי. יכול להיות מצב שדורשים ממך תשלום, כי אתה רוצה לגלוש ב WI-FI אך עקב טעות או בעיה טכנית, אתה מתחבר ברשת הסלולרית בניגוד לרצונך. אפשרות שניה היא שדורשים ממך כסף על כניסה לאתר ולא על שימוש ברשת. אפשרות שלישית היא שמפעילים כאן שיטת מצליח.