חייל נשאב ע"י מנוע מטוס,פצוע בינוני

ronenec

New member
חייל נשאב ע"י מנוע מטוס,פצוע בינוני

חייל נפצע בינוני כשנשאב ע"י מנוע מטוס בו טיפל. חייל בחיל האוויר נפצע בינוני כשמנוע מטוס בו טיפל הופעל לפתע ושאב אותו לתוך כונס האוויר. בקול ישראל דווח כי המנוע כובה במהירות והחייל פונה לקבלת טיפול. מתוך וואללה.
 

itzik shpitzik1

New member
קצת פרטים ממכונאי f16 לשעבר...

קודם כל זה נורא ואיום מה שעבר על החייל .מה שקורה במצב כזה הוא שהבן אדם שנשאב לכונס נאחז במוט שנמצא בתחילת הכונס והוא זה שמונע השאבות אל תוך הלהבים שמשם לא יוצאים אבל תוך כדי שנאחזים ועד הכיבוי,המנוע יונק את האויר מתוך הריאות . המטרה של המוט דרך אגב היא לא למנוע השאבות של בני אדם אל להבי המנוע אלא לשבור גלי הלם שנוצרים במהירויות על קוליות. בזמן הרצת מנוע יש אזור שלם בקדמת המטוס (מסומן) שאליו אסור להכנס ומה שמענין הוא שיש מתקן ששמים על הכונס מעין גידור כדי למנוע מקרה זה ואולי היתה פה רשלנות.לא ידועים לי הפרטים המדויקים. תאונה כזו כבר התרחשה בעבר בחיל האויר שלנו באותו סוג מטוס.
 

נועם04

New member
עוד כמה פרטים

אדם שישאב למנוע פועל לא ימות כתוצאה ממפגש עם "מטחנת הבשר" כי יש רשת מובנית בתוך המנוע אלה ימות מחוסר אוויר שנשאב ע"י המנוע , עור התוף יקרע ועד כמה מריעין בישין
 

itzik shpitzik1

New member
נועם

אני לא יודע על איזו רשת אתה מדבר אבל אם נשאבת מעבר למוט של גלי ההלם לפחות ב f16 אתה בהחלט פוגש קודם כל את הדרגה הראשונה של הלהבים ובסל"ד כזה זו מטחנת בשר וראיתי מה נשאר מציפורים קטנות שנשאבו לשם.
 

נועם04

New member
בפעם הבאה

שאתה עושה מילואים תציץ לכונס ותראה , דרך אגב N1 נמצאת ליד המתנע וזה לא הלהבים הראשונים
 

itzik shpitzik1

New member
יכול להיות שיש הבדל בדגמים a,b,c,d

אני לא עושה שם מילואים וסיימתי סדיר לפני 12 שנה אבל שרצתי מספיק בתוך כונסים ואני זוכר שמה שאני נכנס לשם לבדוק מלבד N1 זה את הדרגה הראשונה של הלהבים וממש מסובבים את המניפה ביד ובודקים פגיעות בלהבים. עבדתי על דגמי a,b .
 

jetman

New member
קפיצה במוט

קודם כל המוט בכונס אינו בעל תפקיד אוירודינמי אלא תפקיד של חוזק. החציצים בכונס צרים מאד ואינם חזקים מספיק לעמוד בלחץ שמתפתח בכונס בעיקר במצב של הזדקרות מדחס. המוט הוא פשוט מוט חיזוק בשום מנוע סילון לא קיימת רשת הגנה נגד חדירת גופים זרים. למיג 29 יש דלת הגנה אבל זה משהו אחר לגמרי
 

נועם04

New member
כבודו עבד על מטוסי F16

שיש לו כל כך הרבה בטחון בדבריו! אז יש רשת (נבדק שנית) ותפקיד המוט בנע"ת הוא העברת חיוט לאנטנה תחתונה
 

jetman

New member
כבודו לא עבד על F16

אבל תכנן מטוס דומה אז הוא יודע..... החוט לאנטנה הוא "ניצול הזדמנות" ולא הסיבה להתקנת המוט. אין שום צורך במוט מבחינה אוירודינמית – התפקיד של יצירת גל הלם משופע מתבצע ע"י השפה העליונה של הכונס. נראה לי שה "רשת" שהוזכרה היא להבי ההכוונה הקבועים שלפני המניפה של המנוע. זה אכן יעצור את המכונאי מלהכנס למנוע אבל לא יהיה נעים
 

eyal bo

New member
jetman יודע על מה הוא מדבר../images/Emo45.gif

במקור לא היה לכונס המוט המשופע, אולם כבר בטיסות הניסוי הראשונות הייתה בעיית פרפור (flutter בעברית) של השפה התחתונה בכונס. מטרתו של המוט להוות אלמנט חיזוק מבני. המטוס היחיד שאני מכיר שיש לו רשת (ולא מיג 29 שבה הרשת נפתחת בטיסה) הוא ...נו נראה מי יודע (רמז: המטרה לשמה הותקנה הרשת במטוס אליו אני "מכוון" איננה קשורה באוירודינמיקה/מבנה אלא סיבה אחרת לגמרי
)
 

ny22

New member
מנהל
בתור אחד שקצת פחות מבין......

בנושא של מטוסי קרב, מישהו בבקשה לשים גם תמונה כדי שההסברים יהיו ברורים. (לפחות לי). תודה רבה.
 

רמי בר1

New member
רשת בכונס אויר

במנועי הסילון בעלי המדחס הצנטרפוגלי, קימות רשתות הגנה בכניסת האויר. לא יודע כמה זה יעיל ,ממילא הם טסים רק במוזאונים. [נכון,במנוע הצוקית לא]
 

vitamin P

New member
אוי ואבוי........./images/Emo4.gif

עכשיו אני אני קצת פחות רוצה להגיע לתפקיד הזה למרות שיש סיכוי לא רע כי דירגתי אותו
 

itzik shpitzik1

New member
נועם.....אתה צודק.

יש לפני המניפה מעין מעל עם כנפונים שעליו קיים n1 ודרכו מכניסים ידיים כדי לבדוק את המניפה. נזכרתי בזה תוך כדי נסיעה מהעבודה. הזכרון שלי לא מה שחשבתי כנראה..
 
למעלה