שלא מרצונו
New member
חיים טובים,טענתי בחיטים,השבת בסובין
שלום לך.קראתי את תגובתך. כנראה שאני צודק במה שכתבתי שוב ושוב, שהבנה לא הייתה כאן. ולא פלא. קודם תפנימי בבקשה, שהמאמר הזה קשה מאוד.הוא מאמר שכלי נטו, אבל הוא קשה לקליטת השכל היות והרגש בעולם הזה לא נותן לו מקום. ואני לא מדבר על רגש דתי, אלא על רגש כללי.כי מי בכלל חושב על רוע של עצם קיום העולם? הרי אף אחד כמעט לא חושב על זה ולמה?-----היות ויש בתוך כל אם רגש של אהבת חיים. לכן ביקשתי שוב ושוב לקרוא את המאמר תוך סילוק הרגש. ועכשיו אפרט למה התגובה שלך ----- לא זו בלבד שהיא לא מגרדת את המאמר---אלא היא אף יכולה לחזק אותו. ובכן.אני טענתי, שלפי חוקי הצדק---הדת היא שקר גמור. ועכשיו צריך להבין בכלל מה זה צדק. אז צדק----הדבר הפשוט ביותר ----הוא---שאין לישות כלשהיא לגרום רע לישות אחרת ולא משנה עבור מה. ---וכעת לטענתך:---טענת,שכמו שתינוק יודה לאביו על כך שמנע ממנו ליגוע באש, כך האדם יודה לאלוהים על החובות שהטיל עליו---כשיגיע לעולם הבא. עכשיו תביני למה אין קשר. אני דיברתי על חוק צדק---שאומר שאין לישות אחת לגרום לשניה רע, ואת דיברת על מ צ ב שבו תינוק יודה לאביו. ובכן האם אותה ההודאה סותרת את חוק הצדק שלי.? היא אינה מגרדת אותה אפילו. חוץ מזה. את מביאה דוגמה ממציאות שקיימת בעולם, שלפיה תינוק יודה לאביו, אך המציאות הזו כלל לא קשורה לחוק צדק זה או אחר. האם התינוק מודה לאביו בגלל שאביו צודק??..וודאי שלא. אם נלך לפי הצדק נבין שבמידה והבן לא מבסוט מחייו, הוא יכול לבוא בטענות אל אביו למה הוא הביאו לעולם שלא מרצונו. וגם כאן. תוציאו את הרגש הנוגד, ותחשבו שכלית נטו!!!!!!!!!!!!!!!!!!רק כך תבינו שזה נכון. עתה תוכלי להבין שמשל שהבאת מחיים פשוטים על מציאות שקיימת לא אומר שום דבר על צדק, ויתר על כן, תביני כי כל מה שהנני כותב בא מהשכל היבש והנקי. עכשיו אני חייב להסביר לך עוד משהו-----------שהמשל שלך מחזק את טענותי,-------אבל לא רק זה. ,,,,,,,,,,,,כן תחזיקי חזק חזק שלא תמעדי--------------------מה שכתבת פורך את כל האמונה שלך, כולל את כל המאמרים שלך על מציאות אלוהים או על דת אמיתית. הסכיתי ושמעי:הטענה שלך מבוססת על כך שהאדם שכלו מוגבל מול האלוהים. ועתה::::::::::החשש שלך מוצדק, היות שבאמת יכול להיות ואדם לא מבין טוב מה קורה בעולם. ---אבל, כשיש מחשבה אמיתית, הולכים איתה עד הסוף, לא נתקעים על איפה שרוצים או על איפה שנח. לכן אנו ניקח את החשיבה הזאת עד הסוף... כן חיים טובים---ונגלה... שלפיה ---במידה ושכלנו מוגבל---הרי שאין אטנו יכולים לחשוב על אמונה,,,,כי אולי שכלנו מוגבל.....נגלה שאין לנו כלל מה לחשוב, שכן אולי יש אלוהים אולי אינו, אבל שכלנו הפעוט לא יכול לתפוש את מה שיש או מה שאין, או אמונה אחת או אחרת..------------מסקנה------לפי החשש המוצדק שלך-------נפלה כל אמונתך. .. לסיום דברי....אם ברצונך להגיב... את וודאי רשאית או מוזמנת----אך דבר אחד את צריכה להבין-----אם יש לך טענות---את צריכה לבססן ש כ ל י ת ולא ר ג ש י ת........לכן אם חששה נפשך או ליבך להגיב...נא הגבילי את עצמך. אך אם חשש מוחך להגיב,,,...... טיעונים שכליים צודקים...ולא סתם גיבוב דעה לא מבוסס או מציאות קיימת סתם------הינך מוזמנת בהחלט.....אך קודם כל הינך חייבת להתייחס ישירות לטענת הצדק, ולטענה האחרונה........................ ולידיעת כל האורחים:::::::::::::טענות כאלו ואחרות הסותרות ופורכות את האמונה הדתית מצויות בכל מאמר שלי כמעט..-----------טענות המבוססות על צדק...............-----------------נא להגיב בהתאם...,,,,,,,,,,,,,,,ליילה טוב לכולם!!!!!!!!!
שלום לך.קראתי את תגובתך. כנראה שאני צודק במה שכתבתי שוב ושוב, שהבנה לא הייתה כאן. ולא פלא. קודם תפנימי בבקשה, שהמאמר הזה קשה מאוד.הוא מאמר שכלי נטו, אבל הוא קשה לקליטת השכל היות והרגש בעולם הזה לא נותן לו מקום. ואני לא מדבר על רגש דתי, אלא על רגש כללי.כי מי בכלל חושב על רוע של עצם קיום העולם? הרי אף אחד כמעט לא חושב על זה ולמה?-----היות ויש בתוך כל אם רגש של אהבת חיים. לכן ביקשתי שוב ושוב לקרוא את המאמר תוך סילוק הרגש. ועכשיו אפרט למה התגובה שלך ----- לא זו בלבד שהיא לא מגרדת את המאמר---אלא היא אף יכולה לחזק אותו. ובכן.אני טענתי, שלפי חוקי הצדק---הדת היא שקר גמור. ועכשיו צריך להבין בכלל מה זה צדק. אז צדק----הדבר הפשוט ביותר ----הוא---שאין לישות כלשהיא לגרום רע לישות אחרת ולא משנה עבור מה. ---וכעת לטענתך:---טענת,שכמו שתינוק יודה לאביו על כך שמנע ממנו ליגוע באש, כך האדם יודה לאלוהים על החובות שהטיל עליו---כשיגיע לעולם הבא. עכשיו תביני למה אין קשר. אני דיברתי על חוק צדק---שאומר שאין לישות אחת לגרום לשניה רע, ואת דיברת על מ צ ב שבו תינוק יודה לאביו. ובכן האם אותה ההודאה סותרת את חוק הצדק שלי.? היא אינה מגרדת אותה אפילו. חוץ מזה. את מביאה דוגמה ממציאות שקיימת בעולם, שלפיה תינוק יודה לאביו, אך המציאות הזו כלל לא קשורה לחוק צדק זה או אחר. האם התינוק מודה לאביו בגלל שאביו צודק??..וודאי שלא. אם נלך לפי הצדק נבין שבמידה והבן לא מבסוט מחייו, הוא יכול לבוא בטענות אל אביו למה הוא הביאו לעולם שלא מרצונו. וגם כאן. תוציאו את הרגש הנוגד, ותחשבו שכלית נטו!!!!!!!!!!!!!!!!!!רק כך תבינו שזה נכון. עתה תוכלי להבין שמשל שהבאת מחיים פשוטים על מציאות שקיימת לא אומר שום דבר על צדק, ויתר על כן, תביני כי כל מה שהנני כותב בא מהשכל היבש והנקי. עכשיו אני חייב להסביר לך עוד משהו-----------שהמשל שלך מחזק את טענותי,-------אבל לא רק זה. ,,,,,,,,,,,,כן תחזיקי חזק חזק שלא תמעדי--------------------מה שכתבת פורך את כל האמונה שלך, כולל את כל המאמרים שלך על מציאות אלוהים או על דת אמיתית. הסכיתי ושמעי:הטענה שלך מבוססת על כך שהאדם שכלו מוגבל מול האלוהים. ועתה::::::::::החשש שלך מוצדק, היות שבאמת יכול להיות ואדם לא מבין טוב מה קורה בעולם. ---אבל, כשיש מחשבה אמיתית, הולכים איתה עד הסוף, לא נתקעים על איפה שרוצים או על איפה שנח. לכן אנו ניקח את החשיבה הזאת עד הסוף... כן חיים טובים---ונגלה... שלפיה ---במידה ושכלנו מוגבל---הרי שאין אטנו יכולים לחשוב על אמונה,,,,כי אולי שכלנו מוגבל.....נגלה שאין לנו כלל מה לחשוב, שכן אולי יש אלוהים אולי אינו, אבל שכלנו הפעוט לא יכול לתפוש את מה שיש או מה שאין, או אמונה אחת או אחרת..------------מסקנה------לפי החשש המוצדק שלך-------נפלה כל אמונתך. .. לסיום דברי....אם ברצונך להגיב... את וודאי רשאית או מוזמנת----אך דבר אחד את צריכה להבין-----אם יש לך טענות---את צריכה לבססן ש כ ל י ת ולא ר ג ש י ת........לכן אם חששה נפשך או ליבך להגיב...נא הגבילי את עצמך. אך אם חשש מוחך להגיב,,,...... טיעונים שכליים צודקים...ולא סתם גיבוב דעה לא מבוסס או מציאות קיימת סתם------הינך מוזמנת בהחלט.....אך קודם כל הינך חייבת להתייחס ישירות לטענת הצדק, ולטענה האחרונה........................ ולידיעת כל האורחים:::::::::::::טענות כאלו ואחרות הסותרות ופורכות את האמונה הדתית מצויות בכל מאמר שלי כמעט..-----------טענות המבוססות על צדק...............-----------------נא להגיב בהתאם...,,,,,,,,,,,,,,,ליילה טוב לכולם!!!!!!!!!