חילוק בעזרת חוק הפילוג לעומת חילוק ארוך

shira shira

New member
חילוק בעזרת חוק הפילוג לעומת חילוק ארוך

בני (כיתה ד) לומד חילוק בעזרת חוק הפילוג. כלומר: =168:14 =14:(140+28) =140:14+28:14 =10+2 =12 זו כבר שנה שנייה שהם לומדים באופן זה, שנראה לי מסורבל ולא עונה על כל האפשרויות. חילוק ארוך, כמו שאנחנו למדנו בבית-הספר טרם הוצג. האם אמורים ללמד חילוק ארוך לפי תכנית הלימודים? למה שמים כל-כך הרבה דגש על חוק הפילוג?
 

yuvalif

New member
חוק הפילוג הוא הבסיס לחילוק ארוך

פשוט בחילוק ארוך נותנים לך אלגוריתם יעיל לבצע את החילוק. למשל בדוגמא שלך היית צריכה לנחש שצריך לפרק את המספר 168 ל 140 ו 14, במיקרים אחרים זה יכול להיות קשה. בחילוק ארוך היית למעשה מחלקת את 168 ל 160 ו 8: 160:14 היה נותן לך 11 ושארית של 6 , היית מוסיפה את השארית ל 8 ומקבלת 14, מחלקת ל 14 ומקבלת 1 נוסף על ה 11, ןלכן תוצאה של 12. הסיבה שכל התהליך הזה נכון, זה בגלל חוק הפילוג. כמובן שחילוק ארוך לא מצריך ניחושים,, ואני רק מקווה שכשמסבירים לילדים על חילוק ארוך מקשרים להם את זה לחוק הפילוג.
 
למעלה