חינוך בית חילופי למה זה טוב??

נירה63

New member
חינוך בית חילופי למה זה טוב??

אני מבקשת שלא לתקוף את מערכת החינוך...שהרי זה הדבר הכי קל שהרבה אנשים עושים לצערי. אני בהחלט מסכימה שיש לשנות ויש הרבה מה לעשות במערכת החינוך אבל...שילדיכם לומדים בבית האם לא חשבתם על ההפסד הכרוח בזה? מה בעצם היתרון? ליצור חברת אנשים מנותקים מהחברה? מהמסגרות? ממה בדיוק? ולמה לא לקום ולומר ביחד מורים הורים תלמידים בואו נשנה דברים? בואו נשפץ? בואו נעבוד ביחד?
 
היי נירה

אישית, אני מסכים איתך בעניין החברתי, ואשאיר את הבמה כאן לאנשי החינוך הביתי להסביר את אמונתם (ילדי לומדים בחינוך הדמוקרטי, שאם לא ידוע לך אז מדובר בבית ספר לכל דבר מבחינת האינטראקציות החברתיות, אך הוא בנוי ומתנהל בשיטה אחרת לגמרי מבית ספר רגיל). לגבי שינוי מתוך המערכת - לצערי המציאות הוכיחה שזה כמעט בלתי אפשרי, אך באופן פרדוכסלי (ואולי לא) דווקא הקמתן של כל המסגרות לחינוך אלטרנטיבי היה הדבר שהשפיע על מערכת החינוך יותר מכל דבר אחר לנסות לשנות כיוון. יעידו על כך דו"ח ועדת דינור לגבי המסגרות האלה (קבלה שלהן בתנאים מסוימים במקום מלחמת חורמה כפי שהיה קודם לכן), ודוח הועדה של השופטת רוטלוי שאימצה לא מעט עקרונות של החינוך הדמוקרטי (אם כי נמנעה מלאמץ את עיקר העיקרים - חופש הבחירה של הילד לבחור את מה שהוא רוצה ללמוד). נ.ב. עניתי לך למטה לגבי לימוד קריאה. יום נפלא
 
לגבי חברתיות בחינוך הביתי.

יש לדאוג לה ואפשר לדאוג לה. -ילד בחינוך ביתי לומד להסתדר ולשתף פעולה עם משפחתו וזה דבר מאוד חשוב שרבים מבני תקופתנו נכשלים בו. -ילד בחינוך הביתי יכול לפגוש ילדים אחרים בני גילו ולשתף איתם פעולה בפעילויות אחר הצהרים או בימי פעילות שבועיים לילדי החינוך הביתי. -לילד בחינוך הביתי שלומד בשיטה שמאפשרת מפגשים עם אנשים יש הזדמנויות לשיתוף פעולה עם בני גילים אחרים שקשה מאוד לסדר לילד בבית ספר. לדוגמא: מפגש עם הקהילה בלימוד תוך התנדבות, מפגש עם לקוחות, עמיתים ומעביד בלימוד תוך עבודה ועוד.
 
למה זה לא טוב?

אין לי כוונה לתקוף את מערכת החינוך כי זה כמו להתפרץ לדלת פתוחה. חשוב לי להגיב על שאלותייך, שהן יותר אמירה משאלה, ואולי לפתוח לך צוהר חדש להסתכלות על אפיק החינוך הזה שנקרא: חינוך ביתי. העולם בכללו הוא מאוד דינמי ומשתנה. דור הילדים של היום שונה מזה שהיה כשאני הייתי ילדה. הדור שונה, העולם שונה = הצרכים השתנו. נכון שיש ילדי חינוך ביתי שמנותקים מהסביבה, אבל תופתעי לשמוע שיש גם ילדי מערכת שמנותקים ותלושים. היות הילד מנותק מסביבתו היא פונקציה של המון דברים: אופי, מקום מגורים, נסיבות חיים ובחירה. לגבי הצורך לשנות את מערכת החינוך (אמרת בואו לא נדבר עליה ומיד התייחסת אליה בעצמך). יש דרכים רבות ליצור שינוי: יש מי שעומדים עם שלטי חוצות, יש מי ששובתים רעב, יש מי שעובדים בתוך המערכת ואולי עושים שינויים קטנים מקומיים, יש מי שמחכים בתקוה לשינוי. יש מי שתורמים את שלהם בקטנות כמו למש, מכתב לכוח המשימה הלאומי - אני מצרפת לך את ה'אני מאמין' שלי על השינוי שצריך לחול במערכת. שלחתי ושיתפתי אותם כדי לעשות את ההשפעה הקטנה שלי לטובת השינוי הנחוץ. חשוב לי לשנות, אבל אני לא מוכנה לעשות שינוי על גבו ונפשו של הילד שלי, שנמצא בחינוך ביתי. ויש את מי שמצביעים ברגליים ואומרים: 'לא טוב = אני לא כאן'. זה לא רק אנשי החינוך הביתי, זה בעיקר (הם רבים יותר) אנשי החינוך החלופי. קמו להם הורים שאמרו: לא מתאים לנו!! ביוזמות פרטיות לחלוטין הם הקימו בתי ספר פרטיים שעובדים אחרת. מעניין שאת לא תוקפת אותם, את בתי הספר החלופיים. מה קורה? משרד החינוך צריך להתמודד עם בריחה של תלמידים. איך הוא עושה זאת? השלב הראשון היה: לנסות למנוע את הבריחה. משרד החינוך לא בחל בכלום כולל איומים וחקירות במשטרה. אנחנו נכנסים עכשיו לשלב השני (התכנית הלאומית לחינוך)
השינוי. משרד החינוך מבין שלא תהיה חזרה לשורותיו ללא שינוי. האם התכנית הלאומית לחינוך היא שינוי מספיק? אני לא בטוחה. אבל זו התחלה חיובית בעיני. לצד הניסיון לשנות, הם גם מתחילים להפתח להכיל את החלופיים למניהם, שהרי אם לא כן, הם יאבדו שליטה לחלוטין. אם אחזור וכותרת שלך ואתייחס אליה, הרי שיש הרבה סיבות טובות לעשות חינוך ביתי. 1. זה תומך בעקרון הרצף שהורים רבים נוהגים על פיו בגידול ילדיהם. 2. יש ילדים שאופי החינוך הביתי מתאים יותר לאופיים 3. הצורך לשמור על ילדינו טבוע עמוק בכולנו, ההורים. יש מי שמרגישים שעבודתם נעשית נאמנה ע"י המערכת, אחרים מרגישים אחרת. 4. יש משהו מאוד נעים בזרימה עם החיים. זרימה מאפשרת יצירה וגדילה, פי כמה ממסגרות נוקשות. 5. למה לא להרוויח פעמיים? גם לחיות איך שאתה רוצה וגם להיות מעורה בסביבתך במינון שמתאים לך? 6. החינוך הביתי מאפשר ניצול טוב ורחב יותר של הפוטנציאל האישי של כל ילד 7. לא צריך לקום מוקדם בבוקר
לסיכום, היתרון הוא: ילדים מאושרים יותר, שיכולים למצות את הפוטנציאל שלהם בצורה אישית יותר ובתחומים רחבים יותר.
 
אנחנו עוזרים לתקן את המערכת

אנחנו מציבים לה תחרות בונה ומפחיתים את מספר התלמידים בה בלי לגרוע מתקציבה. חוץ מה, החינוך שאחנו נותנים לא מזכיר בכלל את הדיעות הקדומות שאת מביעה. ולמה שכולם יתנו בדיוק אותו חינוך?
 
למעלה