חינוך מיוחד
(מתנצלת מראש על האורך...)לאחרונה גיליתי את הפורומים השונים ושמחתי לגלות את הפורום עם משתתפיו המכובדים שקודם לכן נתקלתי בשמותיהם בספרות בה השתמשתי בלימודי ההוראה ובהתמחות בחינוך המיוחד. נסיוני במערכת החינוך מועט אך גם שם וגם כאם לילדים עם צרכים מיוחדים בטני מלאה על אופן ההתנהלות של הנוגעים בדבר: המערכת אמורה ליצור שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים אך קיימת התנגדות וזריקת הכדור מאחד לשני בשל החוסר בתקציב ואי הגדרת הסמכויות לפרטים. המערכת אינה ערוכה לקליטה- לא מבחינה תקציבית ולא מבחינת הכנת כוח האדם הוותיק וגם הטרי- אין הבנה, אין קבלה ונעשות טעויות רבות שהנפגעים העיקריים הם הילדים. האבחונים הפסיכולוגיים הם חד פעמיים אין צפייה בילד בתוך המסגרת בה הוא נתון בעיקר אם הוא מתחת לגיל 3 ולמרות שאבחון זה עלול לחרוץ עתיד של ילד ליציאה לחינוך המיוחד. כמו כן גם אם מתבקש שילוב וכבר נעשה בהסכמת כל הצדדים (גן חנ"מ, גן רגיל, צוות מטפל, פיקוח, וכמובן הורים) אין צפיה על הילד בתוך המסגרת המשלבת ויש ליווי רק אם יש דרישה בשיחות (שגם זה משהו). בקיצור, לא חסרים קשיים בהתמודדות הורים מול מערכות. שאלתי היא דווקא לגבי בני הבכור שנמצא בכיתה ד' ולמזלו התברך במחנכת מבינה ותומכת(אם לילד עם קשיים דומים לשל בני) . בשנה שעברה אובחן ע"י נוירולוג (שעורך מעקב לשני ילדי)כ-ADHD וטיפול ברטלין מאוד עוזר לו בהתארגנות ובקשב והריכוז. האם יש הקלות או תמיכה נוספת שניתן לת לו במסגרת בי"ס פרט אולי להארכת זמן בבחינות? (לא עשינו אבחון דידקטי ואני רואה קושי בקריאה, וקושי גרפו מוטורי שנראה לי שלמרות הכל מצליח להתמודד עם זאת, ולבקש תמיכה במידת הצורך. אני פחות פנויה לטיפול מקצועי בו בשל קשייו הרבים והמורכבים של בני הצעיר)
(מתנצלת מראש על האורך...)לאחרונה גיליתי את הפורומים השונים ושמחתי לגלות את הפורום עם משתתפיו המכובדים שקודם לכן נתקלתי בשמותיהם בספרות בה השתמשתי בלימודי ההוראה ובהתמחות בחינוך המיוחד. נסיוני במערכת החינוך מועט אך גם שם וגם כאם לילדים עם צרכים מיוחדים בטני מלאה על אופן ההתנהלות של הנוגעים בדבר: המערכת אמורה ליצור שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים אך קיימת התנגדות וזריקת הכדור מאחד לשני בשל החוסר בתקציב ואי הגדרת הסמכויות לפרטים. המערכת אינה ערוכה לקליטה- לא מבחינה תקציבית ולא מבחינת הכנת כוח האדם הוותיק וגם הטרי- אין הבנה, אין קבלה ונעשות טעויות רבות שהנפגעים העיקריים הם הילדים. האבחונים הפסיכולוגיים הם חד פעמיים אין צפייה בילד בתוך המסגרת בה הוא נתון בעיקר אם הוא מתחת לגיל 3 ולמרות שאבחון זה עלול לחרוץ עתיד של ילד ליציאה לחינוך המיוחד. כמו כן גם אם מתבקש שילוב וכבר נעשה בהסכמת כל הצדדים (גן חנ"מ, גן רגיל, צוות מטפל, פיקוח, וכמובן הורים) אין צפיה על הילד בתוך המסגרת המשלבת ויש ליווי רק אם יש דרישה בשיחות (שגם זה משהו). בקיצור, לא חסרים קשיים בהתמודדות הורים מול מערכות. שאלתי היא דווקא לגבי בני הבכור שנמצא בכיתה ד' ולמזלו התברך במחנכת מבינה ותומכת(אם לילד עם קשיים דומים לשל בני) . בשנה שעברה אובחן ע"י נוירולוג (שעורך מעקב לשני ילדי)כ-ADHD וטיפול ברטלין מאוד עוזר לו בהתארגנות ובקשב והריכוז. האם יש הקלות או תמיכה נוספת שניתן לת לו במסגרת בי"ס פרט אולי להארכת זמן בבחינות? (לא עשינו אבחון דידקטי ואני רואה קושי בקריאה, וקושי גרפו מוטורי שנראה לי שלמרות הכל מצליח להתמודד עם זאת, ולבקש תמיכה במידת הצורך. אני פחות פנויה לטיפול מקצועי בו בשל קשייו הרבים והמורכבים של בני הצעיר)