חינוך מיוחד
שלום, שמי תמיר, וזה זמן רב שאני מעניק שיעורים פרטיים לתלמידים בסביבת מגורי. לאחרונה יוצא לי לקבל המון תלמידים שהם לקויי למידה/דיסלקטים (יש הבדל?),כאשר אני עובד עם תלמידים אלו ומפעיל טכניקה מסוימת שבדרך כלל עובדת עם תלמידים רגילים - אני מגלה שהיא פשוט לא עובדת עליהם בכלל או ממש בצורה אפסית. לפעמים הדיסלקציה היא חמורה ביותר - עד לרמה שבה הילד מתקשה בזכירת שלוש אותיות באנגלית ושוב ושוב שוכח את אותה האות למרות שכבר חצי שעה אתה יושב איתו מול אותו הדף וחוזר על זה. זה דבר שיכול להטריף אותך בתור מורה. הרבה פעמים אני בוחר לגשת להורים, שכמובן אף פעם לא יספרו לי שהתלמיד מאובחן כלקוי למידה, ואומר להם שאין לי את הכלים להעביר את החומר לילדיהם ומפסיק את המפגשים. יש לציין שהרבה הורים בכלל לא מודעים לעובדה שבנם הוא לקוי למידה - או שמסרבים להכיר בכך ואז הילד נכנס למצב שהוא במסגרת שהוא לא מתאים לה ובעצם הפערים שלו אל מול שאר התלמידים רק הולכים וגדלים עם הזמן. אני מגיע לפורום הזה, כי בעצם החלטתי שאולי בכל זאת לא כדאי לוותר על התלמידים האלו. האם יש מקורות מידע שאתם יכולים להפנות אותי אליהם בהם אני אלמד יותר על התופעה הזאת - ובעיקר - איך מתמודדים איתה ? באילו טכניקות ניתן להשתמש בכדי להעביר לילד חומר ? האם יש קורסים שניתן לעבור באופן עצמאי בשביל לקבל הסמכה בהוראה לתלמידים שדרוש להם חינוך מיוחד ? בתודה, תמיר.
שלום, שמי תמיר, וזה זמן רב שאני מעניק שיעורים פרטיים לתלמידים בסביבת מגורי. לאחרונה יוצא לי לקבל המון תלמידים שהם לקויי למידה/דיסלקטים (יש הבדל?),כאשר אני עובד עם תלמידים אלו ומפעיל טכניקה מסוימת שבדרך כלל עובדת עם תלמידים רגילים - אני מגלה שהיא פשוט לא עובדת עליהם בכלל או ממש בצורה אפסית. לפעמים הדיסלקציה היא חמורה ביותר - עד לרמה שבה הילד מתקשה בזכירת שלוש אותיות באנגלית ושוב ושוב שוכח את אותה האות למרות שכבר חצי שעה אתה יושב איתו מול אותו הדף וחוזר על זה. זה דבר שיכול להטריף אותך בתור מורה. הרבה פעמים אני בוחר לגשת להורים, שכמובן אף פעם לא יספרו לי שהתלמיד מאובחן כלקוי למידה, ואומר להם שאין לי את הכלים להעביר את החומר לילדיהם ומפסיק את המפגשים. יש לציין שהרבה הורים בכלל לא מודעים לעובדה שבנם הוא לקוי למידה - או שמסרבים להכיר בכך ואז הילד נכנס למצב שהוא במסגרת שהוא לא מתאים לה ובעצם הפערים שלו אל מול שאר התלמידים רק הולכים וגדלים עם הזמן. אני מגיע לפורום הזה, כי בעצם החלטתי שאולי בכל זאת לא כדאי לוותר על התלמידים האלו. האם יש מקורות מידע שאתם יכולים להפנות אותי אליהם בהם אני אלמד יותר על התופעה הזאת - ובעיקר - איך מתמודדים איתה ? באילו טכניקות ניתן להשתמש בכדי להעביר לילד חומר ? האם יש קורסים שניתן לעבור באופן עצמאי בשביל לקבל הסמכה בהוראה לתלמידים שדרוש להם חינוך מיוחד ? בתודה, תמיר.