חיפוש עבודה בארה"ב

חיפוש עבודה בארה"ב

שלום - הולך ישר על ניק קבוע כי בטח יהיו לי עוד שאלות
ואולי גם תשובות בעתיד : )

יש לי ולמשפחתי ראיון לגרין קארד (איחוד משפחות) בקרוב.
בהנחה שיעבור בשלום - הדבר הבא זה למצוא עבודה
רציתי לשאול איך מחפשים עבודה בארה"ב?

אני מתכנת מנוסה (linux network driver) ועובד כבר כמה שנים טובות באותה חברה בארץ.
אני מניח שאפילו קורות חיים כותבים שם אחרת מאשר כאן בישראל?
לדוגמא - האם רושמים שירות צבאי?
 

ilanvag

New member
כמה מחשבות

* מזל טוב את הגרין קארד המתקרב.
* השאלה המרכזית היא לאיזה אזור/עיר אתם רוצים לעבור. זה משפיע על מציאת עבודה (או שרבים עובדים הפוך -- קודם מחפשים עבודה, ובהתאם לזה קובעים מקום).
* אם אתה מתכנת מנוסה, לא תהיה לך בעיה למצוא עבודה בארה"ב, בייחוד באזורים שבהם יש הרבה היי-טק (ואלו אזורים שנוטים להיות יקרים יותר).
* האם יש לך התמחות בנישה/תעשיה ספציפיים? אם כן, אז מתחרים / חברות באותו תחום הם מקום טוב להתחיל.
* קורות חיים בארה"ב נראים שונה לגמרי מישראל, והפוקוס הוא שונה. בישראל, הפוקוס הוא "מה עשיתי בחיים", ואז שופכים רשימת מכולת של כל מה שעשית, כל הדברים שלמדת, וכן הלאה. בארה"ב, הפוקוס הוא על "מהי התרומה / ערך שהבאתי למעסיק", וזה שונה לחלוטין. לדוגמה, "הובלתי פרויקט והבאתי להפחתה של 20% בעלויות וקיצור של 25% מזמן הביצוע, תוך חיסכון של 200K דולר", או "התוכנה שאני והצוות שלי פיתחה סייעה ללקוחות לקצר תהליכים ב-XX אחוזים ולחסוך YY עלויות". יש המון דוגמאות ומדריכים באינטרנט, פשוט חפש וקרא. המלצה חמה היא להיעזר ביועץ (אמריקני!) שמתמחה בתחום ויכול לעזור.
* שירות צבאי -- אם הוא קשור בטכנולוגיה (8200 או משהו אחר), אז בהחלט לרשום, כי אלו שנות ניסיון. אם מדובר בשירות צבאי "רגיל", בלי קשר למקצוע, אז הדעות חלוקות; דעתי האישית היא שלא לרשום, כיוון שאתה לא יכול לדעת מי קורא את קורות החיים, האם הוא/היא פציפיסט או לא, וכן הלאה. בכל מקרה, עבר צבאי/קרבי לא יתרום במילימטר למציאת עבודה בתחום הטכנולוגיה.
* מציאת עבודה בארה"ב זה בעיקר דרך קשרים. לא מספיק לשלוח קורות חיים, אתה צריך פרופיל לינקדאין מעודכן ואיכותי, לדוגמה. בנוסף, הפעל כל קשר אפשרי שיש לך בארה"ב, כדי שינסו לעזור לך "מבפנים", מתוך ארגונים -- ככה במקרים רבים מוצאים עבודה.
&nbsp
זו ההתחלה, אחרים יוסיפו. בהצלחה
 

doronf65

New member
יש מדריכים רבים שיעזרו לך

לינק אליהם בצד שמאל של הדף תחת הודעות נבחרות.
וכמו שאמר אילן: אם תלכו לפי "איפה שיש עבודה" יהיה כמובן יותר קל למצוא מאשר להתמקד על אזור מגורים ואז לחפש. אבל לכל אחד / משפחה יש את השיקולים שלה.

דבר נוסף: לא פשוט למצוא עבודה מרחוק. או מהר. וככל שאתה בכיר יותר, זה קשה יותר. אל תצפה למצוא מרחוק / מהארץ (הסיכוי נמוך) אך אל תתייאש אם לא. תכננו לעבור לפי לוח הזמנים, תתחיל מכל מה שאתה מוצא, והעניינים יסתדרו.
כל ההתחלות קשות!

בהצלחה!
דורון
 

oligomerization

New member
לינקדאין

תתחיל לעבוד על הפרופיל לינקדאין שלך - תשנה את המיקום בפרופיל לארהב מישראל - ותשנה בהגדרות שאתה מחפש עבודה - אז תתחיל לקבל מבול של הצעות...
בהנחה שאתה לא מחפש להיות ראש צוות\מנהל\וכדומה אלא רק תוכניתן - הקו"ח יהיו מאד דומים לפורמט ישראל - מה שחשוב לציין את הטכנלוגיות\שפות...
 

Econ2

New member
השוק כרגע חם מאוד

לא חושב שתהיה בעיה לך לחפש ולמצוא עבודה שתגיע (כמובן לאיזורים אורבניים סבירים). בכל מקרה תמיד כדאי לנסות ולמצוא עוד מהארץ אבל לא הייתי לחוץ במיוחד מהנושא הזה.
לגבי שירות צבאי, לדעתי כדאי לציין. על פי מה שראיתי כאן, האמריקאי הממוצע ממש לא פצפיסט. שירות צבאי דווקא נתפס כמשהו אקזוטי וחיובי. לא צריך להגזים בפירוט מעבר למשפט אחד אבל שווה לכתוב.
 
תודה רבה לעונים. התשובות, כמובן, מעלות שאלות חדשות


תודה רבה למי שענה - מידע חשוב מאוד
מסכם את מה שהבנתי ומוסיף שאלה : )

1. לכתוב קורות חיים באמריקאית - ולמצוא מישהו שיעבור עליו
2. לנסות לייצר ערך לכל תפקיד(לאיש תשתיות כמוני זה הולך להיות קשה)
3. להתראיין שם - אני בהחלט מתכנן לעשות את זה למרות החששות
4. להפעיל קשרים
5. לשפץ את פרופיל הלינקדאין שלי

שאלות נוספות עולות כמובן:
בהנחה שאני מצלח לארגן כמה ראיונות מכאן באיזור מסויים, לכמה זמן להגיע?
1. האם סביר להניח שאפשר לקבל הצעה אחרי יום ראיונות אחד?
2. האם המעסיקים רגישים לזה בכלל - כלומר מראש להגיד להם שאני בא לזמן מוגבל ואני רוצה/צריך לסגור עניין בכמה ימים
3. האם זה מקובל להתראיין נגיד באיזור מרץ ולהתחיל לעבוד ביולי?
 

John the Savage

New member
תשובות לשאלות החדשות

1. כן. בדרך כלל עוברים ראיון טלפוני אחד או יותר לפני שמגיעים ליום ראיונות, ופרט למקרים חריגים בד"כ אין ראיונות נוספים לאחר יום הראיונות אלא רק תשובה חיובית/שלילית.
2. מאד תלוי במעסיק. לפעמים ניתן לזרז את המעסיק. לדוגמה, אם המעסיק יודע שיש לך כבר הצעת עבודה, הם ינסו לזרז הכל בכדי שתהיה לך תשובה מהם לפני הדדליין של הצעת העבודה הקיימת. אבל לא תמיד זה אפשרי.
3. לרוב בתחום הזה מחפשים אנשים עבור התחלת עבודה מיידית או לכל היותר תוך חודש. זה נכון בייחוד בחברות הקטנות, והיו כבר מגייסים שאמרו לי שאין טעם להתחיל בתהליך אם אני מתכוון להחליף עבודה רק עוד כמה חודשים. ומצד שני, היה תפקיד שהתראיינתי אליו במרץ כשתחילת העבודה היתה באוקטובר. כך שלפעמים זה אפשרי.
 
לגבי העבודה בארה״ב

לגבי עבודה בארה״ב,
ממליץ לך בחום על חברת טוס טוס..
עבדתי בחברה שנתיים ועשיתי אחלה של כסף..
יכולה להיות אחלה של עבודה עד שתמצא את עצמך, וגם בכיף הייתי נשאר שם אבל התגעגעתי יותר מדי למשפחה חח..
&nbsp
תוכל ליצור איתם קשר דרך האתר שלהם:
https://toustous.co.il
&nbsp
&nbsp
 
למעלה