חיפוש ערכים בעברית בASP.VB / mySQL

Seraphim

New member
חיפוש ערכים בעברית בASP.VB / mySQL ../images/Emo10.gif

שלום לכולם! אני דיי חדש בעולם הmySQL והוסבר לי שהוא לא חבר כל כך טוב של ASP אבל הם יכולים להסתדר, בזה אני צריך את עזרתכם. אחרי שעות של עבודה הצלחתי סוף סוף להכניס עברית בצורה תקנית לבסיס הנתונים שלי מטופס ASP. היתה לי בעיה עם הקידוד ובעזרת הודעות שקראתי פה מצאתי פתרון. נעזרתי בשירשור הזה, אגב, שעזר לי מאוד למרות שבסוף הפתרון שלי היה הפוך מהפתרון שמצא הבחור פה. הורדתי את הCODEPAGE מראש העמוד וזה עזר אבל במקום להגדיר את העמוד כWINDOWS-1255 השארתי אותו UTF-8. רק בעמוד שמכניס את הנתונים שיניתי ל1255 והעברית נכנסת מצויין, בבסיס הנתונים וגם בעמוד הASP שמציג את הטבלאות אני מקבל אותיות ולא ג'יבריש. שניהם אגב מוגדרים כUTF-8 (במסד utf8_general_ci כמובן ובעמוד שמציג את הרשומות שלי UTF-8 בלי CODEPAGE) באופן מאוד מפתיע גיליתי שללא שינוי הקידוד של העמוד שמבצע את הכנסת הנתונים עדיין באקספלורר וכרום העברית נכנסת טוב אבל בפיירפוקס מקבלים ?????? - אחרי שעדכנתי את הקידוד ל1255 התקלה נפתרה בכל הדפדפנים, לא ברור לי איך זה קשור אבל ניחא, זה עובד ואם זה עובד - לא נוגעים. הבעיה עכשיו היא במנוע החיפוש, אני מחפש ערך בעברית עם LIKE או WHERE ומקבל שגיאה בשאילתא ואני רואה שכל הערכים הופכים לג'יבריש. אם אני עושה response.write לערך החיפוש הוא נכתב נכון אבל ברגע שאני מכניס אותו לשאילתא ומריץ EXECUTE משהו מתחרבש. מה אני עושה לא נכון? תודה מראש לעונים
 

Xעמרי

New member
תוכל לצרף לינק לדף?

פשוט נשמע לי מוזר שיש הבדל בין הדפדפנים, אלא אם מדובר בנתונים שנשלחים בGET (קשה לי להאמין שהבעיה מתרחשת בPOST למרות שקיים סיכוי)
 

Seraphim

New member
שמע, יצאתי מ'זה חומוס!!!

לגבי הנושא של שליפת הנתונים פשוט בשיא הטימטום שמתי את הGROUP- לפני ה-WHERE - דהההה... מרוב שעות של נבירה בקוד איבדתי כיוון... אבל לגבי ההבדלים בין הדפדפנים זה אכן המצב וזו לא פעם ראשונה שאני נתקל בזה, גם באיזה סקריפט של AJAX עם ASP שכתבתי בפיירפוקס קיבלתי ג'יבריש ובאקספלורר היה תקין. המידע לא נשלח בGET, בוודאות זה POST ובדקתי כמה פעמים כי גם לי זה מוזר אבל זה אכן המצב: עמוד UTF ששולח לעמוד UTF בפיירפוקס מכניס סימני שאלה, אקספלורר/כרום תקין עמוד UTF ששולח ל1255 תקין בכל הדפדפנים. אני כבר לא בעבודה אבל אני אנסה להעלות גרסה שתוכל להכנס אליה מחר (המערכת זה אדמין של אתר אז יש סיסמא להכנס) ואפרסם פה לינק. החיפוש עובד אבל אם תוכל לשפוך לי קצת אור על הנושא היחיד זה יהיה נחמד, זה לא קריטי כי עכשיו זה עובד אבל אם אני אוכל בעזרתך לפתור את בלי להחליף קידוד בין עמודים זה יהיה מושלם.
 

Xעמרי

New member
צודק, נתקלתי בזה

וכשזה קרה (אם אני לא טועה במיוחד בשרת בחו"ל תחת האכסון של godaddy) השתמשתי בכלל הידוע: "אם זה עובד - אל תגע" אין לי מושג למה זה כך, לא מצאתי את הזמן לחקור את זה.
 

Seraphim

New member
בדיוק! זה אכן שרת של "לך-אבא"

זה תמוה במיוחד, עדיין לא הצלחתי לקשר בראש איך דפדפן צד לקוח ישפיע על קידוד בצד שרת ואיך יהיה הבדל בין 2 דפדפני על אותו מחשב... זה מאלץ אותי לעבוד עם 2 קבצים: טופס וקובץ ASP נפרד שמבצע את הINSERT. אני אישית אוהב לעשות את זה באותו קובץ. נו שיהיה, העיקר שאני יודע שאני לא משוגע וזה קרה לעוד אנשים, מקסימום שנינו משוגעים וצרת רבים...
תודה על העזרה
 
למעלה