חישוב מהירות טיפוס בהמראה

mayafit

New member
חישוב מהירות טיפוס בהמראה

סתם מעניין.
יש למישהו רעיונות/דעות אחרות?
 

mike300L

New member
החישוב לא ממש חשוב, הטיעון שלהמריא במהירות טיפוס-שיוט

בחשיבה שזה יתן יותר מהירות במקרה של כשל מנוע על פני מהירות, כן חשוב!
הכותב טוען שבמקרה של כשל מנוע הגובה הנוסף אם היה ממריא במהירות Vy לא ישנה הרבה אם יכנס להזדקרות בגלל מהירות נושקת למהירות ההזדקרות...מעין משל ביצה ותרנוגלת, מה עדיף אנרגיה קינטית או פוטנציאלית?
ובכן בכל ספרות התעופה וגם לפי רשויות האכיפה, הוסכם שהאנרגיה הפוטנציאלית, כלומר הגובה הנצבר חשוב יותר מיד אחרי ההמראה, ברגע שהגובה הנתון הושג ניתן לעבור למהירות טיפוס שיוט.
נכון שב מהירות Vx קרובים מאוד להזדקרות, אבל Vx נועדה רק להמראה ממסלול קצר ומכשולים בקצה המסלול,
מ Vy יש יותר מרווח למהירות ההזדקרות, ומשם טייס חייב להיות מיומן במעבר לזווית אף שתביא למהירות שיוט מיד אחרי כשל מנוע. היתרונות של צבירת גובה עדיפים לדעתי ולדעת רוב עולם התעופה על מהירות עודפת בהמראה.
 

טל ר

New member
מייק צודק ב-100 אחוז, ואוסיף:

אם תיקח את המהירות שתביא אותך לסך אנרגיה מירבי - זוהי Vy, בה תוספת האנרגיה ליחידת זמן גבוהה יותר, כך שאם תמריא ב-Vy (לפחות לאחר מעבר מכשול), אחרי (נניח) דקה מהמראה, תהיה לך האנרגיה המירבית.
&nbsp
למשל ב-Arrow III עליו אני טס לרוב, Vy הוא 90 קשרים (ללא גלגלים ומדפים). מהירות הזדקרות בתצורה חלקה היא 60 קשרים - נשמע לי מרווח ביטחון מספיק בהחלט. מהירות טיפוס-שיוט היא 104 קשרים, אבל בטיפוס לאחר המראה אני מעדיף 90 קשרים.
&nbsp
מייק - תיקון קטנטן - אני משער שבפסקה האחרונה התכוונת לזווית אף שתביא למהירות גלישה מיטבית לאחר כשל מנוע.
 
למעלה