החישוב לא ממש חשוב, הטיעון שלהמריא במהירות טיפוס-שיוט
בחשיבה שזה יתן יותר מהירות במקרה של כשל מנוע על פני מהירות, כן חשוב!
הכותב טוען שבמקרה של כשל מנוע הגובה הנוסף אם היה ממריא במהירות Vy לא ישנה הרבה אם יכנס להזדקרות בגלל מהירות נושקת למהירות ההזדקרות...מעין משל ביצה ותרנוגלת, מה עדיף אנרגיה קינטית או פוטנציאלית?
ובכן בכל ספרות התעופה וגם לפי רשויות האכיפה, הוסכם שהאנרגיה הפוטנציאלית, כלומר הגובה הנצבר חשוב יותר מיד אחרי ההמראה, ברגע שהגובה הנתון הושג ניתן לעבור למהירות טיפוס שיוט.
נכון שב מהירות Vx קרובים מאוד להזדקרות, אבל Vx נועדה רק להמראה ממסלול קצר ומכשולים בקצה המסלול,
מ Vy יש יותר מרווח למהירות ההזדקרות, ומשם טייס חייב להיות מיומן במעבר לזווית אף שתביא למהירות שיוט מיד אחרי כשל מנוע. היתרונות של צבירת גובה עדיפים לדעתי ולדעת רוב עולם התעופה על מהירות עודפת בהמראה.