ח''כ פולקמן יוזם חוק המקל על הקמת מתחמים מעורבי שימושים

ח''כ פולקמן יוזם חוק המקל על הקמת מתחמים מעורבי שימושים

מתוך הפייסבוק שלו:
בוקר, לחץ, גשם, ילדים, פקקים, עבודה...
מי לא מכיר ימים כאלה? לא משנה באיזה שעה קמת, מתחילים את היום באיחור.
תארו לעצמכם עולם בו אתם קמים בבוקר, בלי לחץ, יורדים במעלית לגן הילדים כאשר מספר דקות אחר כך, אתם כבר במשרד שממוקם קומה מעל.
חוק חדש שיזמתי, יקל על רשויות מקומיות ויזמים להקים מתחמים 'מעורבי שימושים'- דיור, מוסדות ציבור ושטחי מסחר.
לא רק זאת, אלא שתמריצים יכללו חובה לדירות בשכירות ארוכת טווח שיהוו פתרון לצעירים ולקשישים בערים הגדולות.
עירוב שימושים = איכות חיים.

מקור
 

משה12333

New member
יש מתחת להודעה שלך הודעה בשם: "השפעת מרכז קניות על שכונת

מגורים" שכתב תושב שכ' הציפורים במודיעין.

ההודעה הזאת היא דוגמא מאלפת נגד הרעיון של עירוב השימושים, רעיון שחלף זמנו כי הוא אינו מתאים לעידן הרכב הפרטי.

בעבר, עירוב השימושים היה נפוץ כי הערים היו קטנות מאד (ממש מרחק הליכה בין קצה העיר למרכז שלה). לא היו הרבה מכוניות בארץ ולא כבישים רחבים או מחלפים. השימוש בתחבורה הציבורית של דן ושל אגד היה נפוץ בגלל המחסור ברכבים פרטיים. גם לא היתה את תרבות הצריכה המערבית הבזבזנית של קנייה בהיקפים חריגים מכל הבא ליד.

היום, אורח החיים הוא שונה והבנייה הנוכחית של מגדלי המגורים לחוד ומתחמי החינוך/המסחר/הבילוי לחוד, משקפת זאת.

עירוב שימושים הוא היום מטרד שאין כדוגמתו, גם לדיירים וגם לבעלי העסקים שממררים אלה לאלה את החיים.

כל הבניינים שבעבר נבנו עם קומה תחתונה של מסחר/בילוי/משרדים/בנקים/מרפאות הם היום מוקדים קבועים של פקקים, של מחסור בחניה, של חסימת רכבים חונים, של חסימת נתיבים ומדרכות, של רעש, של לכלוך, של סתימות בביוב ובפתחי הניקוז, של סכסוכים ושל הגשת תלונות הדדיות בלתי פוסקות לעירייה ולמשטרה.

 

ש מים

New member
עירוב שימושים הוא הדבר הנכון!

הוא הדבר הנכון לחיים אמיתיים במרחב הרחוב העירוני (מי ששכח "איך היה פעם הרחוב העירוני, ומי שלא יודע - מוזמן לסייר בשכונת הדר בחיפה ולראות מה זה כיף של רחוב ושכונה! וזה למרות המידרג החברתי-כלכלי הנמוך!).
עירוב שימושים הוא הדבר הנכון בעידן הגודש התנועתי החונק אותנו (בשל מתן העדפה לרכב הפרטי).
הוא הדבר הנכון לאוכלוסיות בעלות קשיי ניידות (קשישים, ילדים, בעלי הכנסות בינוניות ונמוכות).
הוא הדבר הנכון לשבור את המונופולים של רשתות השיווק ולבזר את ההון ולחזק את הכלכלה.
הוא הדבר הנכון למניעת הרס השטחים הפתוחים.
הוא הדבר הנכון להפסקת בניית מחלפי ענק וכבישים מיותרים והרסניים.

הוא הדבר הנכון לכפר על על עשרות שנות תכנון מוטעה ומטומטם!
 

אבישי ק

New member
מצויין ומתאים תקופה שאנו חיים בה, תום תקופת הרכב הפרטי.

גם בארה"ב כבר הבינו שהרכב הפרטי הוא לא פיתרון מושלם והפרוורים הפכו למקומות שמהווים יותר פגיעה בסביבה מאשר עוזרים לסביבה שלהם.
רוב האנשים בימינו רוצים לגור במקום מעורב שאפשר בכל שעה ביום לרדת לחנות ולקנות מה שצריך ולא לנסוע לכל מקום קילומטרים שלא לדבר על מחיר הדלק שמרקיע שחקים ורק החודש כבר עלה.
הבנייה לגובה שמאפיינת את השנים האחרונות לא כוללת מספיק שטחי מסחר ולכן קמים מתחמים של מגורים שלכל דבר קטן אנשים צריכים להיכנס לרכב ולשבת בפקק כדי לצאת מהשכונה לקנות חלב.
הבנייה המעורבת בעצם מחזירה אותנו לבנייה ולנוחות שאיבדנו אותה.
הבנייה המעורבת גם מאפשרת הקמת תחבורה ציבורית יעילה בגלל ריכוז הבנייה.
 
התאוריה ידועה, נשמעת טוב, אבל מסופקני אם זה באמת יעבוד

גם אם יש לי חנות מכולת שכונתית תחת הבית - אעדיף ליסוע לסופר-מרקט כמה קילומטרים בקניות גדולות, גם כדי לחסוך, וגם (ובעיקר) כדי לשמור על החירות שלי להחליט אצל מי לקנות ואיפה לקנות.
כנ"ל לבילוי. המסעדה/הפאב השכונתי הם נחמדים, אבל אחרי פעם-פעמיים כבר אעדיף לגוון.
ובכלל, לרוב המקומות אליהם יוצא ללכת אחרי הצהריים תח"צ לא נוחה ורלוונטית.
ואולי ארחיב: בעיני, לתחבורה ציבורית יש 2 תפקידים חשובים:
1.לשמש כאלטרנטיבה נוחה ומהירה לצירים פקוקים, ע"י שימוש בנתיבים בלעדיים (בכביש או במסילה), ובכך בעקיפין גם לתרום להורדת העומס (אך לעולם לא תצליח עד כדי העלמתו). וזה חשוב במיוחד למקומות אליהם מגיעים המונים בשעות קבועות, כלומר בעיקר בנסיעה לעבודה ובחזרה ממנה (בעיקר לאזורי תעסוקה, אך גם אירועים גדולים וכד'). זה חשוב כפליים משום שכך במשפחה עם 2 הורים עובדים (כמו רוב המשפחות), לא יהיו חייבים 2 רכבים, ואפילו גם לא להשתמש ברכב אחד אם 22 ההורים עובדים במרכזי תעסוקה.
&nbsp
2. לאפשר נגישות לחסרי רישיון, ילדים, נוער, מבוגרים שאינם נוהגים וכד'.
&nbsp
בתווך שבין שני המקרים האלו נמצאים לדעתי הרבה נסיעות, אולי אפילו רוב הנסיעות. כגון:, לקחת את הילדים לחוג בשכונה אחרה"צ, לבקר חברים בשכונה אחרת בערב, ליסוע לחתונה בגן ארועים, לבקר רופא וכו' שבהם הכי נח ליסוע עם הרכב הפרטי, לצאת מתי שארצה ולחזור מתי שארצה, ובעיקר לבחור למי מהם אני רוצה ללכת. גם אם יש לי רופא שיניים אחד בשכונה, אני לא רוצה להיות כבול אליו.
&nbsp
בנסיעות האלו, שאינם בשעות ובמקומות העומס, אין כל חיסרון בשימוש ברכב הפרטי.
ולכן:
א. עירוב שימושים יכול לעזור במעט, ולהפחית את השימוש במידה קטנה, אבל הוא לא באמת יפתור מהשורש. כי אנחנו חיים בעידן בו החירות לבחור איפה ומתי ללכת חזקה.
כלומר, בכל שכונה טוב שיש מכולת, בית ספר שכונתי, בנק וכו', אבל לא זה מה שיפתור את הפקקים
ב. צריך לשנות תפיסה, ממצב בוא הרכב הפרטי הוא הבעיה, לתפיסה בה הנסיעה בו בשעות העומס והגברתו היא הבעיה. כי רוב הנסיעות הן בסופו של דבר לא במקומות ובשעות העומס, וכפי שהסברתי לדעתי גם עם ניסיון לעירוב שימושים עדיין יהיה בו שימוש נרחב.
ולכן, צריך במקביל להוריד את המיסים המטורפים במיר הרכב, באגרת הרישוי (הטסט) ובדלק, ובמקומם להטיל אגרות גודש. כך הנטל יוטל על מי שמתעקש ליסוע בזמני עומס ובמקומות העמוסים ברכבו הפרטי למתחם הבורסה או למרכז העיר ירושלים בזמן שיש לו אלטרנטיבה נוחה בתח"צ, ולפחית מהאמא בנתיבות שמסיעה את ילדיה לרופא שיניים, (ובצדק לא רוצה להיסחב איתם באוטובוסים עם חשש לאחר ועוד) אחרי הצהריים ולא מפריעה לאף אחד עם עומס
 

אבישי ק

New member
לך אין סופר ומכולת מתחת לבית ולי יש... והרבה


מתחת לבית שלי במרחק הליכה יש הכל... סופרים ומכולות מכל הסוגים ולכל אחד יש את הנישה שלו.
אם אחד הופך ליקרן אז הולכים למתחרה שלו.
ולקניות גדולות אני נוסע לסופר גדול. זה לא סותר.
תכלס אתה כותב כאילו אתה חי בוילה בקיסריה והעולם יושב על כפות רגליך.
תתעורר ותרד אל העם בבקשה.
אם אין לך ילדים שצריכים תחבורה ציבורית אז תשאל אחד שיש לו, אם אין לך חנויות מתחת לבית אז תשאל כאלו שיש להם. לרשום טקסט כזה מנותק לא נראה טוב ויוצר אנטיגוניזם.
 
ידידי אני הכי רחוק מאוד מלהיות מליונר מנותק

סתם לידע כללי אשתי ואני עוד סטודנטים ולרוב מסיימים את החודש במינוס...
לא ראיתי כמעט בדבריך תגובה עניינית.
הצעתי את השקפתי כפי שאני רואה אותה.
כילד גדלתי בשכונה בירושלים, ואכן היו שם כמה מכולות וסופר שפחות או יותר היו במרחק הליכה, אבל בכל מקרה היה כדאי ליסוע לרמי לוי (במישור אדומים/שער בנימין) כולל החישוב של הדלק, אז זה נח כשיש מכולת או סופר קטן לדברים קטנים אבל גם אז, קשה הרבה יותר ללכת גם 5 דקות עם שקיות מלאות וגם זה לא נח להסתובב איתם באוטובוס.
אז תאר לך מציאות אחרת, בה מחיר אחזקת הרכב והדלק היו זולים אך הכניסה למרכז העיר היתה כרוכה באגרת גודש, ואז גם הוריו של חברי שלא היו בעלי רכב יכלו להחזיק אחד כזה, ואז את הקניות הקטנות בשכונה והגדולות מחוץ לה הם היו יכולים לשעות ברכבם הפרטי, לא היו צריכים להסתבך בכל שמחה משפחתית לתאם טרמפ עם החברים והמשפחה, ולעבודה או לבילוי/פעילות תרבותית, (דברים שעבורם לא נוסעים כמשפחה שלמה או שלא צריך להוביל הרבה דברים) היו עולים בקלות לרכבת למרכז העיר.
זו נראית לי חלוקה הגיונית הרבה יותר.
אני לא נגד עירוב שימושים ולא נגד תח"צ, אני עצמי משתבש בה באופן יומיומי, אני רק נגד הסחיטה האדירה של מיסים מרכב פרטי גם כשהוא לא נוסע בזמנים ובמקומות עמוסים, ועצם השימוש בו מביא הרבה נוחות למשפחה ממוצעת.
ואני לא מאמין שהישועה תבוא מאותו עירוב שימושים לבד. המחשבה שזה מה שיגרום לוותר על אחזקת הרכב למשפחה היא שנראית בעיני כמנותקת, כי כיום רכב למשפחה אינו מותרות, אלא השימוש בו בצורה לא יעילה. ולכן צריך לחשוב איך לצמצם את השימוש הפוגעני ולהקל מהעול הכבד של מיסי הרכב עבור נסיעות שאינן מזיקות.ואת זה ניתן לעשות ע"י הטלת המס על הפוגע והקלת המס ממי שאינו.
כי במצב הקיים, תושבי הפריפריה אינם תורמים לפקקים וזקוקים הרבה יותר לרכב הפרטי, מממנים במיסי הדלק שלהם את ניסיון צמצום הפקקים במרכז, בו הולכות ונבנות אלטרנטיבות תח"ציות יעילות
 
למעלה