אליעד לוטן
New member
"חלום ליל קיץ" - המלצה
שלום לכולם! השבוע נכחתי בקונצרט התזמורת הפילהרמונית שבמרכזו בוצעה יצירה זו מאת מנדלסון. זהו העיבוד המוסיקלי המפורסם ביותר לקומדיה הרומנטית של שייקספיר. בימים אלה היא עולה בבית לסין בהפקה מוזיקלית עכשווית בבימוי גלעד קמחי. במוצ"ש (21.00) ובימים א' וב' (20.30) יש הזדמנות אחרונה להאזין למחזה המולחן של שייקספיר בגרסא של מדלסון. כבר דובר בפורום זה על חשיבותו של שייקספיר לעולם המחזמר (רומיאו ויוליה). ביצירתו של מנדלסון גם כן ניתן להרגיש במאפייניו, כגון אוברטורה / opening number עם רחש העלים ביער, דהירת הסוסים, תרועות הציד ובהמשך היצירה נעירת החמור... כלי התזמורת משמשים בתור דמויות אנושיות מובחנות (כלי קשת, כלי נשיפה מעץ, כלי נשיפה ממתכת וכלי הקשה) המנהלות דיאלוג דמוקרטי ביניהן. בדומה לשייקספיר אשר היתה לו להקת שחקנים, גם מנדלסון החזיק בביתו האמיד תזמורת משלו. כמו כן משתתפות ביצירה שתי זמרות וחשוב לא פחות - מקהלת ילדים ששרה באנגלית בהפקה הנוכחית. מנדלסון ביקר בסקוטלנד והשפעת נופיה ניכרת בציורי הנוף שלו ובפתיחה למערת פינגל. בקונצרט בו נכחתי, בניצוחו המסור של קורט מאזור, נותרו מקומות פנויים ביציעים וחבל. וכמעט שכחתי, הקונצרט מלווה בקריינות של איתי טיראן, אשר זכה לשבחים על גילומו את המלט לשייקספיר, עוד סיבה לבקר בהפקה זו. נ.ב. ייתכן שאתם תמהים מה להודעה זאת ולפרום מחזות זמר, אבל לדעתי היא רלוונטית ואפשר לפתוח שירשור על מקומו של המחזמר ביחס למוסיקה הקלאסית, לאופרה, לרוק? וכיוצא באלה...
שלום לכולם! השבוע נכחתי בקונצרט התזמורת הפילהרמונית שבמרכזו בוצעה יצירה זו מאת מנדלסון. זהו העיבוד המוסיקלי המפורסם ביותר לקומדיה הרומנטית של שייקספיר. בימים אלה היא עולה בבית לסין בהפקה מוזיקלית עכשווית בבימוי גלעד קמחי. במוצ"ש (21.00) ובימים א' וב' (20.30) יש הזדמנות אחרונה להאזין למחזה המולחן של שייקספיר בגרסא של מדלסון. כבר דובר בפורום זה על חשיבותו של שייקספיר לעולם המחזמר (רומיאו ויוליה). ביצירתו של מנדלסון גם כן ניתן להרגיש במאפייניו, כגון אוברטורה / opening number עם רחש העלים ביער, דהירת הסוסים, תרועות הציד ובהמשך היצירה נעירת החמור... כלי התזמורת משמשים בתור דמויות אנושיות מובחנות (כלי קשת, כלי נשיפה מעץ, כלי נשיפה ממתכת וכלי הקשה) המנהלות דיאלוג דמוקרטי ביניהן. בדומה לשייקספיר אשר היתה לו להקת שחקנים, גם מנדלסון החזיק בביתו האמיד תזמורת משלו. כמו כן משתתפות ביצירה שתי זמרות וחשוב לא פחות - מקהלת ילדים ששרה באנגלית בהפקה הנוכחית. מנדלסון ביקר בסקוטלנד והשפעת נופיה ניכרת בציורי הנוף שלו ובפתיחה למערת פינגל. בקונצרט בו נכחתי, בניצוחו המסור של קורט מאזור, נותרו מקומות פנויים ביציעים וחבל. וכמעט שכחתי, הקונצרט מלווה בקריינות של איתי טיראן, אשר זכה לשבחים על גילומו את המלט לשייקספיר, עוד סיבה לבקר בהפקה זו. נ.ב. ייתכן שאתם תמהים מה להודעה זאת ולפרום מחזות זמר, אבל לדעתי היא רלוונטית ואפשר לפתוח שירשור על מקומו של המחזמר ביחס למוסיקה הקלאסית, לאופרה, לרוק? וכיוצא באלה...