Brendan of DNA
New member
חלופות טכניות לנעילת גלגלי רכב
ח”כ אמנון כהן, יו”ר ועדת הכלכלה דורש לבחון חלופות טכניות לנעילת גלגלי רכב שהשימוש בו ייאסר ל- 60 עד 120 ימים בשל עבירות תנועה – בהתאם להצעות חוק ח”כ כהן: יש למנוע הקמתה של ”תעשיית מגרשים חדשה” יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ אמנון כהן דורש ממשרד התחבורה להציג לוועדה חלופות טכניות כגון, נעילת גלגלי כלי הרכב שהשימוש בהם ייאסר בשל עבירות תנועה, ואמר כי בכוונתו לפנות למכון לבטיחות בדרכים של הטכניון ולמוסדות נוספים, כדי להבטיח כי בטרם יאושרו הצעות החוק בענין הקמת המגרשים לאכסון כלי הרכב ”המושבתים”, יומצאו לוועדה הצעות נוספות לפתרון. בעלות החסנת הרכב והובלתו למגרש, ישא בעל הרכב. הוועדה, המכינה הצעות חוק של ח”כ גלעד ארדן ומטעם הממשלה בענין איסור שימוש ברכב, ביקשה להמציא לה נתונים גם בענין אכיפת העבירות שבשלן ייאסר השימוש ברכב ומשקלן כגורם לתאונות הדרכים. נציגי משרד התחבורה, מר ולדימיר רובין, מנכ”ל הרשות לבטיחות בדרכים ועו”ד חווה ראובני מסרו לוועדה כי כל עוד לא נקבעו המגרשים שימשו להעמדת רכב, מתקשה המשטרה לאכוף את העבירות המנויות כבר כיום בתוספת השביעית לפקודת התעבורה, הכוללת, בין היתר, הסעת נוסעים בשכר ברכב שלא הותר לכך, או שמספר הנוסעים בו עולה על המותר ברשיון הרכב, איסור שימוש ברכב שנמסרה לגביו הודעת אי שימוש, נהיגה ברכב מסחרי מעל שעות הנהיגה המותרות, איסור לנהוג ללא רשיון נהיגה או למי שאינו בעל רשיון נהיגה לסוג הרכב בו נוהג וזאת בהרשאה ובידיעת בעל הרכב. וכן, איסור להוביל מטען ברכב מסחרי, במשקל העולה על המותר על פי הרשיון. בהתאם להצעתו של ח”כ גלעד ארדן ייאסר השימוש ברכב גם בשל עבירה על הסעיפים בפקודה המחייבים בליווי לנהג חדש ובמספר הנוסעים שמותר לנהג חדש להסיע, בשל נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים משכרים וכן בהפקרה אחרי פגיעת ”פגע וברח”. בשל עבירות אלה מוצע כי שוטר או קצין משטרה יוכלו להורות על הפסקת השימוש ברכב לתקופה של 60 ימים ובית המשפט יוכל להורות על הפסקה של עד 120 ימים. ח”כ ארדן אמר כי העיקרון שהנחה אותו בבחירת עבירות אלו הינו חומרתן בצירוף חובתו של בעל הרכב לבדוק את הנהג לו נמסר הרכב. ”מי שמוסר רכב, בדומה לכלי נשק, צריך לוודא כי מדובר באדם נורמטיבי שאינו נוהג בפסילת רשיון או במצב השולל ממנו את השליטה ברכב”. נציגי המשטרה מסרו לוועדה כי התנגדו להארכת התקופה של איסור השימוש ברכב על פי החלטת שוטר או קצין. עו”ד חווה ראובני, ממשרד התחבורה אמרה כי בהתאם לחוות דעת מקצועית, לסנקציה המנהלתית המאפשרת את השבתת הרכב מיידית, בעבירות מוכחות, אפקט הרתעתי חזק מאוד. ח”כ אילן ליבוביץ אמר כי בהעדר נתונים אסור לוועדה לאשר הצעות שיפגעו בפרנסתם של אנשים. ח”כ אמנון כהן אמר כי בעוד שלגבי עבירות חמורות מאוד כגון עקיפה בניגוד לפס לבן או חציית צומת ברמזור אדום נקבעו קנסות וברירת משפט, בשל עומס על בתי המשפט לתעבורה, הרי שבגין עבירות אחרות מוצעת עתה השבתת רכב לתקופות ממושכות. ח”כ כהן תבע מהמשטרה להגביר את האכיפה על עבירות התנועה ובעיקר על מי שנוהגים ללא רשיונות נהיגה בתוקף, אשר כפי שנמסר לוועדה מספרם מגיע לכ- 160 אלף נהגים. מקור: © כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל
ח”כ אמנון כהן, יו”ר ועדת הכלכלה דורש לבחון חלופות טכניות לנעילת גלגלי רכב שהשימוש בו ייאסר ל- 60 עד 120 ימים בשל עבירות תנועה – בהתאם להצעות חוק ח”כ כהן: יש למנוע הקמתה של ”תעשיית מגרשים חדשה” יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ אמנון כהן דורש ממשרד התחבורה להציג לוועדה חלופות טכניות כגון, נעילת גלגלי כלי הרכב שהשימוש בהם ייאסר בשל עבירות תנועה, ואמר כי בכוונתו לפנות למכון לבטיחות בדרכים של הטכניון ולמוסדות נוספים, כדי להבטיח כי בטרם יאושרו הצעות החוק בענין הקמת המגרשים לאכסון כלי הרכב ”המושבתים”, יומצאו לוועדה הצעות נוספות לפתרון. בעלות החסנת הרכב והובלתו למגרש, ישא בעל הרכב. הוועדה, המכינה הצעות חוק של ח”כ גלעד ארדן ומטעם הממשלה בענין איסור שימוש ברכב, ביקשה להמציא לה נתונים גם בענין אכיפת העבירות שבשלן ייאסר השימוש ברכב ומשקלן כגורם לתאונות הדרכים. נציגי משרד התחבורה, מר ולדימיר רובין, מנכ”ל הרשות לבטיחות בדרכים ועו”ד חווה ראובני מסרו לוועדה כי כל עוד לא נקבעו המגרשים שימשו להעמדת רכב, מתקשה המשטרה לאכוף את העבירות המנויות כבר כיום בתוספת השביעית לפקודת התעבורה, הכוללת, בין היתר, הסעת נוסעים בשכר ברכב שלא הותר לכך, או שמספר הנוסעים בו עולה על המותר ברשיון הרכב, איסור שימוש ברכב שנמסרה לגביו הודעת אי שימוש, נהיגה ברכב מסחרי מעל שעות הנהיגה המותרות, איסור לנהוג ללא רשיון נהיגה או למי שאינו בעל רשיון נהיגה לסוג הרכב בו נוהג וזאת בהרשאה ובידיעת בעל הרכב. וכן, איסור להוביל מטען ברכב מסחרי, במשקל העולה על המותר על פי הרשיון. בהתאם להצעתו של ח”כ גלעד ארדן ייאסר השימוש ברכב גם בשל עבירה על הסעיפים בפקודה המחייבים בליווי לנהג חדש ובמספר הנוסעים שמותר לנהג חדש להסיע, בשל נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים משכרים וכן בהפקרה אחרי פגיעת ”פגע וברח”. בשל עבירות אלה מוצע כי שוטר או קצין משטרה יוכלו להורות על הפסקת השימוש ברכב לתקופה של 60 ימים ובית המשפט יוכל להורות על הפסקה של עד 120 ימים. ח”כ ארדן אמר כי העיקרון שהנחה אותו בבחירת עבירות אלו הינו חומרתן בצירוף חובתו של בעל הרכב לבדוק את הנהג לו נמסר הרכב. ”מי שמוסר רכב, בדומה לכלי נשק, צריך לוודא כי מדובר באדם נורמטיבי שאינו נוהג בפסילת רשיון או במצב השולל ממנו את השליטה ברכב”. נציגי המשטרה מסרו לוועדה כי התנגדו להארכת התקופה של איסור השימוש ברכב על פי החלטת שוטר או קצין. עו”ד חווה ראובני, ממשרד התחבורה אמרה כי בהתאם לחוות דעת מקצועית, לסנקציה המנהלתית המאפשרת את השבתת הרכב מיידית, בעבירות מוכחות, אפקט הרתעתי חזק מאוד. ח”כ אילן ליבוביץ אמר כי בהעדר נתונים אסור לוועדה לאשר הצעות שיפגעו בפרנסתם של אנשים. ח”כ אמנון כהן אמר כי בעוד שלגבי עבירות חמורות מאוד כגון עקיפה בניגוד לפס לבן או חציית צומת ברמזור אדום נקבעו קנסות וברירת משפט, בשל עומס על בתי המשפט לתעבורה, הרי שבגין עבירות אחרות מוצעת עתה השבתת רכב לתקופות ממושכות. ח”כ כהן תבע מהמשטרה להגביר את האכיפה על עבירות התנועה ובעיקר על מי שנוהגים ללא רשיונות נהיגה בתוקף, אשר כפי שנמסר לוועדה מספרם מגיע לכ- 160 אלף נהגים. מקור: © כל הזכויות שמורות, 2003, מדינת ישראל