חלטורת המטרונית איחור 4 שנים ו300 מלש"ח חריגה

tapuzo

New member
חלטורת המטרונית איחור 4 שנים ו300 מלש"ח חריגה

תגידו מתי יכניסו פה מנהלים של חברות תשתית ובינוי עלובות לכלא על בזבוזי עתק וחריגות בלתי נגמרות,
על תכנון מלא כשלים ועל עינוי הציבור בעבודות בלתי נגמרות?
פרויקט נתיב תח"צ למטרונית, אחד הפרויטים השערורייתיים במדינה הזו, פרויקט שאין לו סוף וכולו כשלון מוחלט מא' עד ת'.
הנה כמה נתונים:

הפרויקט היה אמור להסתיים באמצע 2009. ואז אמרו באמצע 2010. ואז באמתע 2011. ואז באמצע 2012. ועכשיו באמצע 2013. 4 שנים איחור.

בחברת יפה נוף שיקרו למשרד האוצר בטקס חתימת ההתחייבות הכספית ושבועיים אחרכך הם 'גילו' להם שיש חצי מליארד שקל חריגה.
מתוך זה 300 מליון שקל חריגות בלתי מוסברות. מה שאומר שכסף שיכל ללכת לעשרות פרויקטים ציבוריים יבוזבז על המשך החריגות האלו.

הוציאו מליארד וחצי שקל על 10 מרכבי אוטובוס ארוך. הא????? כן. מליארד וחצי שקל.
אבל רגע, באוטובוסים האלו יהיו פחות מושבים מבאוטובוס רגיל !!!
היו אמורים להיות 5600 מושבים וביטלו 1800 מושבים
מה שאומר שאנשים שהיום יש להם מקום לשבת, יאלצו לעמוד חצי שעה מהקריות לחיפה!

לפני כמה חודשים ברוח התמוטט עמוד התאורה שעלה מליוני שקלים בכיכר לין בשד' רוטשילד בחיפה מאז פרוסים עמודי תאורה בקוביות בטון
אף אחד לא מזיז שם חצי אצבע לטפל במפגע הזה. העמוד והתאורה קרסו ממש על מדרכה אם היו שם אנשים זה היה נגמר כמו עמוד התאורה בהר הרצל.

לפני כמה חודשים הגיע שר האוצר כץ לטקס חנוכת המטרונית עם בלונים ופרחים שם הציגו לו תחנה חדשה. רק שאם היה מנסה להפעיל את המכשירים
היה מגלה שהם לא חוברו לחשמל הכל הוצב שם בכאילו וכל ההבטחות לתחנות חדשות ולא תחנות אוטובוס קטנות ושילוט וכרטיסים - העבודות בכלל לא החלו.

מסתבר שחלק מהדחייה נובע גם מהעדר תאום של מסלולים וכירטוס בין אגד לדן, שזכתה במכרז. בחלק מהמסלולים מה שיקרה שאגד לא תוכל
לנסוע ולמעשה לא רק שהנת"צ לא יועיל לנוסעים בחיפה הוא עלול לפגוע ולגרום לביטול קוי אוטובוס בעיר. בהדר במקום אוטובוס אחד שממשיך ליעד
הנוסעים יאלצו לעבור בין 2 ואפילו 3 אוטובוסים כשה"מטרונית" המיותרת תעצור בהדר ועשרות יצטרכו להמתין לאוטובוס שני ושלישי.

מדוע אין דין וחשבון של מנכל חברת יפה נוף וכל חברות התשתיות שעובדות על הפרויקט?
איך נוצרו כאלו חריגות? איך נוצרו כאלו איחורים של 4 שנים? איך נוצרים כאלו ליקויים בתכנון? איך אין שום גוף שמתאם תחבורה ציבורית לפני שיוצאים
לפרויקט כזה שעלה מליארדים ולא רק שלא משפר אלא עלול להזיק לתח"צ בחיפה?
אם זה היה בתל אביב כל המדינה הייתה עוסקת בזה. איך יכול להיות שאין אף תחקיר רציני על חלטורת המטרונית הזו ?
 

tapuzo

New member
* שני תיקונים

לא 10 מרכבים אלא 100 מרכבים
ולא שר האוצר כץ אלא שר התחבורה כמובן.
 

darkshadow1

New member
ועוד כמה תיקונים:

1. מיליארד וחצי ש"ח לא רק עבור 100 האוטובוסים אלא בעיקר עבור עבודות התשתית
2. כמו ברכבות קלות וברכבות תחתיות, מורידים מושבים בשביל שיהיה אפשר להכניס יותר אנשים בכל אוטובוס וכדי שיהיה יותר קל לעלות ולרדת.
3. המטרונית, כמו כל BRT, היא מערכת שמושתתת על שלושה עקרונות: תדירות גבוהה של אוטובוסים, מסלולים בלעדים לאוטובוסים (מת"צים) ועלייה מהירה לאוטובוסים (כך שהעיכוב בתחנות כמה שיותר קטן). לכן, התדירות במסלולי המטרונית אמורה להיות מספיק גבוהה כדי לייתר שימוש של אוטובוסים רגילים בתוואי שלה: 30 אוטובוסים לכל קו הם בערך 15 אוטובוסים שיסעו באופן רציף בכל כיוון בכל קו של המטרונית, גם אם יקח להם שעה שלמה לעבור את כל המסלול (שזה זמן מוגזם, אמור לקחת פחות) זאת תדירות של 4 דקות, כלומר זמן המתנה ממוצע של 2 דקות. אם יעברו אוטובוסים רגילים במת"צים של המטרונית הם עלולים ליצור פקקים בתחנות כי הם יחסרו את מערכת הכירטוס המתקדמת שתהיה במטרונית ותאפשר עלייה מהירה של נוסעים, בלי לעמוד בתור ליד הנהג.

חריגות תקציביות זאת רעה חולה שיש כמעט בכל פרוייקט ציבורי גדול בארץ. יש כמה חברות פרטיות שמתנהלות ככה באופן קבוע- נותנות הצעות מחיר נמוכות במכרזים ואז מוצאות דרך לנפח את התשלום מצד המדינה בזמן העבודות. ברכבת המהירה לירושלים הייתה חריגה תקציבית של מעל 150% שעלתה למדינה מעל 4.5 מיליארד ש"ח (לעומת חריגה של כ-50% במטרונית בעלות של 450 מיליון ש"ח), האם זה אומר שהפרוייקט מיותר או שהוא כישלון? אין קשר בין שני הדברים.
 
למעלה