חלטורת המטרונית איחור 4 שנים ו300 מלש"ח חריגה
תגידו מתי יכניסו פה מנהלים של חברות תשתית ובינוי עלובות לכלא על בזבוזי עתק וחריגות בלתי נגמרות,
על תכנון מלא כשלים ועל עינוי הציבור בעבודות בלתי נגמרות?
פרויקט נתיב תח"צ למטרונית, אחד הפרויטים השערורייתיים במדינה הזו, פרויקט שאין לו סוף וכולו כשלון מוחלט מא' עד ת'.
הנה כמה נתונים:
הפרויקט היה אמור להסתיים באמצע 2009. ואז אמרו באמצע 2010. ואז באמתע 2011. ואז באמצע 2012. ועכשיו באמצע 2013. 4 שנים איחור.
בחברת יפה נוף שיקרו למשרד האוצר בטקס חתימת ההתחייבות הכספית ושבועיים אחרכך הם 'גילו' להם שיש חצי מליארד שקל חריגה.
מתוך זה 300 מליון שקל חריגות בלתי מוסברות. מה שאומר שכסף שיכל ללכת לעשרות פרויקטים ציבוריים יבוזבז על המשך החריגות האלו.
הוציאו מליארד וחצי שקל על 10 מרכבי אוטובוס ארוך. הא????? כן. מליארד וחצי שקל.
אבל רגע, באוטובוסים האלו יהיו פחות מושבים מבאוטובוס רגיל !!!
היו אמורים להיות 5600 מושבים וביטלו 1800 מושבים
מה שאומר שאנשים שהיום יש להם מקום לשבת, יאלצו לעמוד חצי שעה מהקריות לחיפה!
לפני כמה חודשים ברוח התמוטט עמוד התאורה שעלה מליוני שקלים בכיכר לין בשד' רוטשילד בחיפה מאז פרוסים עמודי תאורה בקוביות בטון
אף אחד לא מזיז שם חצי אצבע לטפל במפגע הזה. העמוד והתאורה קרסו ממש על מדרכה אם היו שם אנשים זה היה נגמר כמו עמוד התאורה בהר הרצל.
לפני כמה חודשים הגיע שר האוצר כץ לטקס חנוכת המטרונית עם בלונים ופרחים שם הציגו לו תחנה חדשה. רק שאם היה מנסה להפעיל את המכשירים
היה מגלה שהם לא חוברו לחשמל הכל הוצב שם בכאילו וכל ההבטחות לתחנות חדשות ולא תחנות אוטובוס קטנות ושילוט וכרטיסים - העבודות בכלל לא החלו.
מסתבר שחלק מהדחייה נובע גם מהעדר תאום של מסלולים וכירטוס בין אגד לדן, שזכתה במכרז. בחלק מהמסלולים מה שיקרה שאגד לא תוכל
לנסוע ולמעשה לא רק שהנת"צ לא יועיל לנוסעים בחיפה הוא עלול לפגוע ולגרום לביטול קוי אוטובוס בעיר. בהדר במקום אוטובוס אחד שממשיך ליעד
הנוסעים יאלצו לעבור בין 2 ואפילו 3 אוטובוסים כשה"מטרונית" המיותרת תעצור בהדר ועשרות יצטרכו להמתין לאוטובוס שני ושלישי.
מדוע אין דין וחשבון של מנכל חברת יפה נוף וכל חברות התשתיות שעובדות על הפרויקט?
איך נוצרו כאלו חריגות? איך נוצרו כאלו איחורים של 4 שנים? איך נוצרים כאלו ליקויים בתכנון? איך אין שום גוף שמתאם תחבורה ציבורית לפני שיוצאים
לפרויקט כזה שעלה מליארדים ולא רק שלא משפר אלא עלול להזיק לתח"צ בחיפה?
אם זה היה בתל אביב כל המדינה הייתה עוסקת בזה. איך יכול להיות שאין אף תחקיר רציני על חלטורת המטרונית הזו ?
תגידו מתי יכניסו פה מנהלים של חברות תשתית ובינוי עלובות לכלא על בזבוזי עתק וחריגות בלתי נגמרות,
על תכנון מלא כשלים ועל עינוי הציבור בעבודות בלתי נגמרות?
פרויקט נתיב תח"צ למטרונית, אחד הפרויטים השערורייתיים במדינה הזו, פרויקט שאין לו סוף וכולו כשלון מוחלט מא' עד ת'.
הנה כמה נתונים:
הפרויקט היה אמור להסתיים באמצע 2009. ואז אמרו באמצע 2010. ואז באמתע 2011. ואז באמצע 2012. ועכשיו באמצע 2013. 4 שנים איחור.
בחברת יפה נוף שיקרו למשרד האוצר בטקס חתימת ההתחייבות הכספית ושבועיים אחרכך הם 'גילו' להם שיש חצי מליארד שקל חריגה.
מתוך זה 300 מליון שקל חריגות בלתי מוסברות. מה שאומר שכסף שיכל ללכת לעשרות פרויקטים ציבוריים יבוזבז על המשך החריגות האלו.
הוציאו מליארד וחצי שקל על 10 מרכבי אוטובוס ארוך. הא????? כן. מליארד וחצי שקל.
אבל רגע, באוטובוסים האלו יהיו פחות מושבים מבאוטובוס רגיל !!!
היו אמורים להיות 5600 מושבים וביטלו 1800 מושבים
מה שאומר שאנשים שהיום יש להם מקום לשבת, יאלצו לעמוד חצי שעה מהקריות לחיפה!
לפני כמה חודשים ברוח התמוטט עמוד התאורה שעלה מליוני שקלים בכיכר לין בשד' רוטשילד בחיפה מאז פרוסים עמודי תאורה בקוביות בטון
אף אחד לא מזיז שם חצי אצבע לטפל במפגע הזה. העמוד והתאורה קרסו ממש על מדרכה אם היו שם אנשים זה היה נגמר כמו עמוד התאורה בהר הרצל.
לפני כמה חודשים הגיע שר האוצר כץ לטקס חנוכת המטרונית עם בלונים ופרחים שם הציגו לו תחנה חדשה. רק שאם היה מנסה להפעיל את המכשירים
היה מגלה שהם לא חוברו לחשמל הכל הוצב שם בכאילו וכל ההבטחות לתחנות חדשות ולא תחנות אוטובוס קטנות ושילוט וכרטיסים - העבודות בכלל לא החלו.
מסתבר שחלק מהדחייה נובע גם מהעדר תאום של מסלולים וכירטוס בין אגד לדן, שזכתה במכרז. בחלק מהמסלולים מה שיקרה שאגד לא תוכל
לנסוע ולמעשה לא רק שהנת"צ לא יועיל לנוסעים בחיפה הוא עלול לפגוע ולגרום לביטול קוי אוטובוס בעיר. בהדר במקום אוטובוס אחד שממשיך ליעד
הנוסעים יאלצו לעבור בין 2 ואפילו 3 אוטובוסים כשה"מטרונית" המיותרת תעצור בהדר ועשרות יצטרכו להמתין לאוטובוס שני ושלישי.
מדוע אין דין וחשבון של מנכל חברת יפה נוף וכל חברות התשתיות שעובדות על הפרויקט?
איך נוצרו כאלו חריגות? איך נוצרו כאלו איחורים של 4 שנים? איך נוצרים כאלו ליקויים בתכנון? איך אין שום גוף שמתאם תחבורה ציבורית לפני שיוצאים
לפרויקט כזה שעלה מליארדים ולא רק שלא משפר אלא עלול להזיק לתח"צ בחיפה?
אם זה היה בתל אביב כל המדינה הייתה עוסקת בזה. איך יכול להיות שאין אף תחקיר רציני על חלטורת המטרונית הזו ?