"חלם בתחנת רכבת רעננה דרום"

  • פותח הנושא 3718
  • פורסם בתאריך

3718

Member
זה יתמוך בהמשך הדעיכה של רעננה מול כ"ס והוד"ש

היום מעטים משפרי הדיור שמעדיפים את רעננה על כ"ס והוד"ש, הנגישות העדיפה של כ"ס לרכבת תתמוך בכך.
 
לכ"ס לא תהיה נגישות עדיפה

ברעננה יהיו שתי תחנות - אחת ליד אמדוקס ואחת ליד "אחוזת בית", שאת הקמתה רואים כשנוסעים בדרך ירושלים. שתי התחנות יתנו שירות לרעננה שאינו נופל מזה שכפר סבא והוד השרון מקבלות וזמן הנסיעה לתל אביב יהיה קצר יותר.
 

3718

Member
הכניסה מאמדוקס\רחוב הפנינה בלבד

ראה במפה המצורפת.

החץ השחור מסמל הכניסה, העיגול השחור מסמן האזורים בכ"ס שנגישים ברגל לתחנה (שכון ותיקים וכדומה). אין אזורים כאלו ברעננה.

כדאי להודות באמת, הרכבת תדלג מעל רעננה. אולי כי הרעננים עשירים והם לא צריכים רכבת? לדעתי זו חשיה קצרת ראות של קברניטי רעננה. לצערי אני רואה החשיבה הזו אצל רעננים נוספים (כמוך?) . העתיד נמצא בתחבורה צבורית טובה. אי אפשר להוסיף עוד ועוד אוטוסטרדות.
 
אני בעד הרכבת ובעד תחבורה ציבורית בכלל

למעשה אני משתמש בעיקר בתחבורה ציבורית
אבל אני לא מסכים איתך שהרכבת תדלג מעל רעננה. אחרי הכל, לרעננה יהיו שתי תחנות. נכון שהתחנה ליד אמדוקס לא הכי נוחה אבל אי אפשר להגיד שהיא בכלל לא נגישה,
הרי הרבה אנשים מגיעים לצומת רעננה מדי יום. זה עניין של כמה דקות באוטבוס, באופניים או אפילו ברגל

ויש גם את התחנה השניה ליד אחוזת בית שתהיה רלוונטית לתושבי מערב העיר, לב הפארק וקרית שרת. דווקא תושבי מרכז העיר ונווה זמר העתידית יהיו רחוקים יחסית
ועדיין ברור שהמצב טוב בהרבה מהקיים.

לגבי מיקום התחנות, המיקום נובע מאילוצי תשתית שקיימים כבר עשרות שנים ולא בגלל ראש עיר מסויים.
 

3718

Member
צומת רעננה (אחוזה-כביש 4) פקוק בבקרים

בבקרים הפקוקים המעבר שלו זה לא "כמה דקות".

רכבת היא דייקנית, אם רוצים להגיע אליה בזמן חייבים לקחת בחשבון את התסריט הגרוע ביותר . בבקרים הפקוקים זה אומר כ 30 דקות זמן הגעה כולל לתחנת.
 
30 דקות?

ב 30 דקות אתה מגיע מקרן היסוד לצומת רעננה, ברגל.
גם בשיא הפקקים בשמונה בבוקר אוטבוס יעשה את הדרך ב 15 דקות לכל היותר. איך אני יודע? אני נוסע!
נכון שזאת נסיעה לא נעימה ולא כיף לעמוד בפקק המשתרך אבל הזמן שלוקח לחצות אותו לא כזה ארוך.
חוץ מזה, יש דרכים אחרות: הליכה, אופניים. אני גם מקווה שפתיחת כביש 531 תפחית את הפקק הזה כי כל מי שצריך להגיע להוד השרון ולכפר סבא יקח ימינה (דרומה) בצומת רעננה לכביש 531 ולא ישר.
 

3718

Member
כמה זמן המתנה לאוטובוס? וההליכה ברחוב הפנינה?

בוא ניעשה חישוב:

המתנה בתחנה: 2-7 דקות
נסיעה: 5-20 דקות
הליכה ברחוב הפנינה: 5 דקות

קבלנו 30 דקות במקרה הגרוע, לא המקרה השכיח אומנם, אך צריך לקחת בחשבון כאשר רוצים להגיע לרכבת בדיוק בזמן, אחרת נחכה עוד חצי שעה בתחנת הרכבת לרכבת הבאה.
 
בוא נהיה קצת יותר מציאותיים...

המתנה בתחנה: 3 דקות. כמעט כל קו ברחוב אחוזה יביא אותך לצומת רעננה. בשעות הבוקר התדירות די גבוהה.
נסיעה: 10 דקות.
הליכה ברחוב הפנינה: מקובל.

לדעתי, יותר כמו 20 דקות סה"כ. אל תשכח גם שתהיה עוד תחנה ליד אחוזת בית כלומר מי שקרוב יותר להרצליה, לא יסע לרחוב הפנינה. חוץ מזה, אם יותר אנשים יעברו לאופניים (חשמליים ובכלל), הזמן הכולל יתקצר ל 10 דקות לכל היותר.

לגבי התדירות, כבר היום יש 3 רכבות בשעה בשעות השיא מכפר סבא. לאחר פתיחת תחנות רעננה וסיום לולאת השרון, סביר בהחלט שיהיו 4 רכבות בשעה לכל כיוון. כלומר, 15 דקות המתנה לרכבת אם בדיוק פספסת (המקרה הגרוע) ו 7.5 דקות בממוצע.
 

3718

Member
גם 20 דקות זה הרבה זמן ל 1.5 ק"מ

הרי זמן הנסיעה של הרכבת לת"א יהיה בסביבות 20 דקות.

ואם נוסיף עוד זמן המתנה של 7.5 דקות, זה סה"כ 47.5 דקות זמן ממוצע להגעה לת"א, עם שונות די גדולה , בגלל האוטובוס וחציית צומת רעננה, מספיקה תאונה או עץ שנפל או תהלוכה כלשהי או הפסקת חשמל כדי שתתקע בפקקים באחוזה הרבה יותר מ 20 דקות.

אם לעומת זאת התחנה היתה נגישה ברגל מרעננה, היה אפשר להגיע תוך 20 דקות (ואולי פחות) ברגל ללא המתנה בכלל כי אפשר לכוון ההגעה במדויק לזמן הרכבת. כלומר 40 דקות כל יום ללא כל תלות בפקקים באחוזה.
 
ברור.

ברור שעדיף שהתחנה הייתה נגישה רגלית. גם ברור שהמיקום שלה לא משהו בלי קשר לנגישות או היעדרה. אני רק אומר שזה לא סוף העולם והמצב הקיים לא הופך את התחנה ללא נגישה אלא לפחות נוחה משהייתה יכולה להיות.

לדעתי, עוד תחנה (שלא תקום) דרומית לפינת רחוב בן גוריון ופרדס משותף הייתה יכולה להיות נוחה מאד
 

Citizen Y

New member
דווקא מציאותי

20 דקות+ לצאת מאחוזה באוטובוס (מאזור קרן היסוד, בבוקר) זה בהחלט מציאותי וקורה לצערי
 
למעלה