חלמונים בפסח,מה עושים?

superorti

New member
חלמונים בפסח,מה עושים?

מתוכני פסח ידועים ככאלו שמתבססים בעיקר על חלבונים( מרנגים למינהם, דקואזים,מקרונים וכו...)
אבל מה עושים על כל החלמונים הנותרים?
רעיונות לעוגות,עוגיות ודברים קלים יתקבלו בברכה....בעיקר שכל ההשקעה הייתה בשלב של החלבונים.
גם מתכונים שהם קצת יןתר מורכבים יתקבלו בברכה;)
תודה וחג שמח לכולנו
 

bali

New member
מנהל
חלמונים בפסח

הדבר הראשון שקופץ לי זה קרם ברולה.

כנ"ל קרם פטיסייר שיכול להשתלב בקינוחים.

פסח אכן קצת מאתגר, כי הבא ברשימה היה "בצק פריך" אבל בצק פריך טוב דורש קמח רגיל ולא תחליפי קמח, אז אלא אם מכינים בצק היום-מחר ומקפיאים לשימוש עתידי, זה לא ממש לעניין.

מצרפת לכאן שרשור של מתכונים לניצול חלמנונים. חלקם חמץ, אבל יש שם גם מתכונים שכן יכולים להתאים לפסח, וכדאי לך לעבור עליהם.
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/75/21461972/אוכל_ומשקאות/מתכונים

אני אצרף מתכונים לקרם פטיסייר ולקרם ברולה בהודעות נפרדות כאן למטה.

חג שמח
 

bali

New member
מנהל
קרם ברולה

קרם ברולה (ל 6-8 מנות, תלוי בגודלן)

500 מ"ל שמנת מתוקה (אפשר להשתמש בשמנת לבישול 15%, או חצי חצי שמנת לבישול ושמנת מתוקה)
5 חלמונים
100 גרם סוכר (חצי כוס)
1 מקל וניל
סוכר לזרייה מלמעלה

אופן ההכנה:

בסיר קטן שמים את השמנת המתוקה ואת מקל הוניל חצוי אחרי שמגרדים ממנו את הגרגירים השחורים ומוסיפים אותם לשמנת. (לוקחים סכין חדה, חוצים את המקל לאורכו, ועם החלק החלק והלא חד של הסכין מגרדים מכל חצי מקל את הזרעים כשמחזיקים את המקל בקצה אחד שלו לקונטרה).
בינתיים עד שהשמנת רותחת טורפים יחד בקערה עם מטרפה ידנית (אין צורך במערבל חשמלי) את החלמונים והסוכר עד שהתערובת קצת יותר בהירה והסוכר נמס קצת.
כשהשמנת רותחת שולפים ממנה את מקל הוניל ומוזגים אותה בזרם דק לחלמונים תוך כדי טריפה מהירה, כדי שהחלמונים לא ייקרשו ויהפכו לחביתה. במידה ויש קצת גושישים, מסננים את התערובת.

מעבירים לכלים אישיים חסיני אש, עדיף מחרסינה אבל אפשר גם מאלומיניום חד פעמי.
מניחים את הכלים עם קרם הברולה בתבנית של התנור שיש לה קצת עומק. מוזגים לתוך התבנית בזהירות מים רותחים שיגיעו עד חצי מגובה הכלים האישיים.
אופים בחום של 160 מעלות בערך 30-40 דקות עד שהקרם מתייצב. אם הוא טיפה רוטט זה בסדר, הוא ימשך להתייצב בקירור.

מצננים את קרם הברולה מחוץ למקרר עד שהכלים לא חמים מאד, ואז מכסים את הכלים בניילון נצמד ושומרים במקרר לכמה שעות, רצוי לילה שלם.

לפני ההגשה מפזרים על כל מנה כפית סוכר רגיל או חום זהוב (דמררה) וממיסים את הסוכר בעזרת מבער עד שנוצרת שכבה דקה של קרמל. להיזהר לא לשרוף את הסוכר יותר מדיי.

אם אין מבער, מניחים את הכלים עם הקרם בתבנית התנור, ממלאים בקוביות קרח בין הכלים, מחממים את התנור על חום גריל עליון הכי גבוה שיש, ומכניסים את התבנית לשלב העליון בתנור ל 2-3 דקות כדי שהסוכר יתקרמל. להשגיח היטב שהקרמל לא יישרף.
 

bali

New member
מנהל
קרם פטיסייר

קרם פטיסייר

חומרים :
250 מ"ל חלב
3 חלמונים
65 גרם סוכר
20 גרם קורנפלור
מקל וניל חצוי לאורכו

הכנה :
מרתיחים את החלב ומקל הוניל כשהוא חצוי לאורך, ותוכנו מגורד עם סכין מהמקל לתוך החלב. טורפים את החלמונים, הקורנפלור והסוכר בקערה נפרדת.
מוזגים לקערה עם החלמונים חלק מהחלב הרותח, תוך טריפה מהירה להשוואת טמפרטורות. מחזירים לסיר,מבשלים 4-3 דקות תוך טריפה מתמדת על אש בינונית עד הסמכה, מסירים מהאש.
שולפים את מקלות הוניל, שוטפים אותם ואפשר לייבש אותם ולהכניס לצנצנת עם סוכר כדי לקבל סוכר וניל, או לטחון אותם יחד עם סוכר.

מעבירים את הקרם לכלי אחר, מכסים את הקרם בניילון נצמד שנוגע בקרם עצמו (למניעת יצירת קרום). מצננים את הקרם לטמפרטורת החדר ושמים עוד שעתיים במקרר.

כשרוצים להשתמש בקרם, טורפים אותו כדי שייפתח ויהיה חלק. אפשר לערבב את הקרם המוכן והקר עם שמנת מתוקה מוקצפת כדי לקבל קרם יותר רך.

אם רוצים קרם פטיסייר בטעמים, אפשר להוסיף לחלב בזמן החימום שלו תבלינים כמו מקל קינמון, גרידת תפוז או לימון וכ"יוב, או להוסיף לקרם החם אחרי שהסמיך מחית פיסטוק, שוקולד קצוץ וכיו"ב ולערבב היטב עד שהקרם חלק ואחיד, ואז לקרר מכוסה בניילון נצמד.
 
למעלה