חלקיקים לא ממושמעים

Druyanizem

New member
חלקיקים לא ממושמעים

שלום לכולם :) אני מנסה לגרום לחלקיקים לנוע לפי מסלול מסויים (כרגע עם super spray של מקס). השתמשתי בספייס וורפ follow path, הבעיה היא שהחלקיקים לא מתנהגים בצורה דינאמית כמו שהייתי רוצה. האם מישהו מכיר שיטה יותר טובה ליצור תנועה של חלקיקים במסלול מסויים שיביא לי גם שליטה על התנועה שלהם בתוך המסלול? אני משתמש במקס 8 תודה
 
יש כמה שיטות ישנות לקבלת דינמיות

בתוך מערכות חלקיקים אבל הם כולם מיושנות וזוללות זכרון. אני יכול לפרט אבל ביננו, תעבור ל-particale flow וזה יחסוך לך את רוב הבעיות.
 

Druyanizem

New member
פרטיקס פלואו

למה אני לא חשבתי על זה... אחלה תודה, עזר לי מאוד
 
זה בעיקר שימוש בפרמטרים אנימטיבים

של כמה סוגי דיפלקטורים, בעיקר ב Sdeflector כשהיו יוצרים בינדינג בין הדפלקטורים space warps. אבל שיטות עוד יותר מסובכות היו עם חומרים אנימטיבים מיוחדים (שילובים של patical age map עם כמה gradient map ואנימציה מתוזמנת של שניהם) שהיו מעלימים בשלב מסויים חלק המפרטיקלים, וגורמים לחלק אחר להופיע. הרבה עבודה מתקדמת נעשתה עם הפונקציה של spawn on collision. יש אפילו מודיפייר בשם delete mash שנועד לעזור לעשות חלק מעבודת ההעלמה. לפעמים היו מרמים ועושים אנימציה של סקאטרינג. קצת קשה לפרט כי הכל קשור בתוצאה שרצית שתצא. אבל אלה הכיוונים.
 

Druyanizem

New member
שאלה בקשר לפרטיקל פלואו

החלקיקים שלי הולכים בדיוק כמו שאני רוצה :) עכשיו הגיע הזמן לסצינה שבהם הם יוצרים צורה מסוייימת. קראתי את כל מה שיש למקס להציע לקרוא על פרטיקל פלואו ולא הזכירו איך עושים את זה. אולי מישהו יודע? אולי אפשר לזייף את זה בדרך כלשהיא?
 
זה לא כתוב כי זאת לא פונקציה מובנית

אבל לא ברור לי לגמרי מה אתה מנסה לעשות, לקחת את החלקיקים הקימים וליצור מהם צורה? יהיה לך קשה כי אתה צריך לבנות תסריט קצת מורכב בשביל ליצור כזה דבר. והוא לא בהכרח מסתדר עם מה שבנית עד עכשיו, זה סוג הדברים שצריך לתכנן אותם מראש. אם אתה יכול לפרט מה בדיוק עשית ומה אתה מתכוון לעשות אני אנסה לעזור לך.
 

Druyanizem

New member
תודה על ההשקעה

מה שאני מנסה לעשות זה קבוצה של חלקיקים שעפים לכיוון מסויים ויוצרים אובייקט. אם לפרט קצת יותר: הרבה חרקים שיוצרים דמות אנושית. כרגע אני משתמש במערכת PF כדי ליצור נחיל של אותם חרקים. מאותו רגע אני רוצה שהם יצרו דמות אנושית.
 

drorlazar

New member
לפעמים...

אפשר לנסות להפוך את סדר הדברים ואז להפוך את האנימציה, כלומר להתחיל כשהחרקים נוצרים על גבי האובייקט (וע"י כך יוצרים אותו) וכשהם מגיעים לגיל מסוים הם משתחררים ממנו ועפים. אופציה נוספת שכדאי לבדוק היא, האפ אפשר להדביק אותם לאובייקט בגיל מסויים, אני יודע שיש חבילת הרחבה לPF שנקראת toolbox 1 שבתוכה ינם אופרטורים שמאפשרים את זה.
 
רציתי שתתן לי את הפירוט של איך בנית

את המערכת של ה PF אבל לא משנה אני אנסה להסביר באופן כללי איך מיצרים כזאת מערכת, ותשנה את מה שאתה צריך. בעקרון צריך להגדיר מאיפה יוצרים את האפקט של ההיווצרות (איזה ניסוח קלוקל
), וזה ע"י position object operator שבעצם מחובר למאש שמסמל את תחילת האפקט (אצלי בד"כ זה פשוט אותו אוביקט אבל עם push modifier וdelete mash). בשביל לגרום למערכת לנוע לכיוון של האוביקט צריך להוסיף את ה find target test. ככה המערכת תזוז ממקום ה birth שלה לאוביקט עצמו. זה יוצר אפקט קצת משעמם אז ניתן ליצור event חדש שבתוכו יש find target נוסף שבודק נניח מרחק מהאוביקט אבל להוסיף לו עוד אופרטורים אחרים שיתנו קצת גיוון לתנועה. חשוב לזכור לתת shape באבנט שבו אתה רוצה שיראו את המערכת אחרת זה לא ירונדר. בשביל לעצור את המערכת על הגוף צריך ליצור אבנט חדש עם speed operator. בשביל ליצור כיסוי יפה של המערכת אפשר להוסיף spawn שיצור פרטיקלים חדשים שיתפזרו ע"י speed by surface שבעצם משתמש בגיאומטריה בשביל לקבוע את המהירות ואת הפיזור של החלקיקים. בשביל למנוע מהם לעבור הלאה תשתמש ב age test בשביל לבדוק את משך החיים שלהם, ולהעביר אותו לאבנט חדש שבו יש drag operator שמאיט אותם עד שהם עוצרים. אפשר להוסיף שליטה בהתפתחות של המערכת אם אתה לוקח את האוביקט שמאתחל את המערכת, מוסיף לו volume select ויוצר אנימציה על הגיזמו שלו. זה מאפשר לך שליטה נוספת (שיטת בית ספר ישן :) ) על הכיוון וההשפעה של המערכת חלקיקים. הוספתי תצלום מסך של המערכת פחות או יותר. נראה לי שזה יהיה מובן יותר אם תסתכל על זה.
 

Druyanizem

New member
לא סתם זה אחד הפורומים הטובים :)

תודה רבה על העזרה, אני בטוח שמכאן אני יוכל ליצור בדיוק מה שאני צריך.
 
למעלה