חמימות חולפת

Kettercat

New member
חמימות חולפת

נכון, זה באיחור של כמה ימים, אני מקווה שזה עדיין רלוונטי... (הייתי משרשרת לאשכול הקודם אבל הוא כבר לא קופץ...) דנה ברגר – "גולדסטאר זאפה", תל אביב: 23 באוגוסט, 2006 איפשהו בזמן המשקה השני, ישבתי ובהיתי בכל הסובבים אותי. שעת ערב, בר קריוקי, וכולם מסביבי קופצים, רוקדים ושרים... ורק אני יושבת בשקט עם המשקה המר והלא-טעים-בעליל שלי, מלאה ברחמים עצמיים ורסיסים שבורים. לקחתי עוד לגימה אחת מהכוס והרהרתי לעצמי, איזה שיר הייתי בוחרת לבצע שם – אם רק אחוז האלכוהול בדם שלי היה גבוה יותר, ולו בכלל ידעתי לשיר. כל-כך פתאטית, חשבתי לעצמי; אך למרות זאת לא יכולתי להימנע מלזמזם בשקט-בשקט את "אהבה" של דנה ברגר, ולדמיין איך זה היה יכול להיות – אילו הייתי קמה על הרגליים, מסתכלת בעיניים של אותו האידיוט שהכניס אותי למצב הזה ונראה שנהנה מכל רגע, שרה מכל הלב ומגלה לו עד כמה שהוא פגע בי. "אהבה, למה את חייבת כל כך להכאיב אהבה, לקחת כבר הכל לא נשאר לי דבר לעצמי ואתה נכנסת לחיים שלי בלי אזהרה אהבה, משנה צורה, מפחידה אותי..." אבל דברים עוברים והמציאות משתנה – כבר לא מחכה לו, שיבוא; אך כשדנה עדיני התחילה לשיר את השורות הראשונות של "אהבה" בהופעה של ברגר, לא יכולתי להימנע מלהיזכר בו לקצת – חבר שאהבתי נעלם מחיי. וטוב שכך. כבר עברו מספר ימים מאותה ההופעה, ואני עדיין לא מצליחה לשים את האצבע על מה בדיוק הלך שם. כבר עברו מספר ימים, אך אני לא מצליחה להוציא את האלבום "יום יום" מהמערכת, ולו הכמיהה לאיזה ניצוץ קטן שיחזיר אותי לרגע להופעה. כשאריק ברמן – אומנם מלודרמטי מדי לעיתים אך ללא ספק מוכשר – ירד מהבמה לאחר חימום קצרצר, לקחתי נשימה עמוקה והודתי בפני חברי הטוב שהתלווה אליי שבכלל אין לי ראש להופעה, ככה פתאום. לא שיש לי חס וחלילה משהו כנגד דנה ברגר, להיפך; פשוט עד אותו הרגע הייתי כל כך עסוקה בלחשוב על עדיני – אחת מאורחי הכבוד של הערב – שפשוט "ברחה מזכרוני" העובדה שדנה ברגר היא זאת שבעצם מופיעה ושכחתי להכין את עצמי להופעה. נכון, עדיני הייתה הסיבה המקורית שבגללה הגעתי. כששמעתי לראשונה על ההופעה, לא בדיוק התאמצתי להגיע – כמה שהיא מצויינת, ברגר תמיד הייתה "ברקע" בשבילי. אי שם, עומדת בצבעים חיוורים ובלונד, מנגנת בגיטרה, לא יותר מדי בולטת; אך כששמעתי על האירוח של דנה השנייה, ידעתי שאני אעשה שמיניות באוויר רק כדי להיות שם. ואז היא עלתה על הבמה. אני לא בטוחה מה בדיוק היה הניצוץ, הקסם שתפס אותי – אבל משהו בהחלט היה שם, ועשה את העבודה כמו שצריך. מצאתי את עצמי שרה שירים ששכחתי מקיומם, ושירים שלא הכרתי עד אותם רגעים אך בכל זאת הצלחתי לשיר. היא התבגרה, דנה ברגר – רואים את זה עליה; היא כבר לא הבחורה שזכורה לי ממסך הטלוויזיה כשהייתי קטנה. גם בגיל 36 (ועדיין חתיכה לא נורמלית), עם ילדה קטנה ברזומה, דנה ברגר היא גברת הרוק הישראלי as we know it; אך למרות הכל, רואים עליה ושומעים ממנה שהיא עדיין יכולה להיות הילדה הפגועה, הכפופה, שבורת הלב שקשה לא להזדהות איתה – במיוחד כשנופלים על ערב קריוקי ארור זה או אחר... "ראש השנה בחוץ בפנים הכל שבור לי... צריך לב מברזל צריך עור של פיל..." כשהיא מתחילה לשיר והגיטרה מצטרפת לפעולה, העיניים נפקחות לי והראש מזדקר. היא מהפנטת, היא קורנת, ולמרות כל הכאב שמזדחל החוצה – היא צוחקת ומפלרטטת עם הקהל, שובה אותנו בקסמייה. מישהי קוראת לי לקום, להתעורר – והנה היא עומדת מולי, ומיד אני ממלמלת, יותר לעצמי, "תשכח מה שאמרתי..." ומתהפנטת. כמה קל לקנות את הנשמה שלי. כשעדיני המדהימה מצטרפת, דנה (שלאורך כל הערב מסתלבטת על כך ששמה המלא הוא בעצם "דנה חיה ברגר" וזוכה להיקרא "חיה ברגר" למשך כל ההופעה) קוראת בעצם את מחשבותיי, מצביעה על עדיני ואומרת, "לפעמים אני שואלת, 'למה אני לא בן?'" – ושתי הדנות מבצעות ביחד מספר דואטים, לפני שעדיני תופסת את הבמה לביצוע שיר סולו משלה ("I Love You" המקסים), וברגר חוזרת לביצוע משותף נוסף. אם הכימיה בין השתיים לא הספיקה, אז קיבלו את ירמי קפלן כצ'ופר נוסף. כמה שקפלן די "מציק" לי לפעמים מסיבות לא ידועות, קשה לא להנות מההופעה שלו (ואני אכן מצפה בקוצר רוח לשיתוף פעולה שלו עם חמי רודנר ביום שישי הקרוב!). רוקר אמיתי, הבן-אדם – והשילוב עם דנה פשוט מפוצץ באנרגיות ובמתח מיני. משהו בהחלט עבד הפעם באירוחים – יצא לי לראות מספר לא מועט של הופעות בהן התארחו אמנים שונים, ולרוב אותם השילובים נראים תמוהים למדי, אפילו אם הם בסופו של דבר מוצלחים. הפעם, הקומבינציה נראית טבעית וטהורה, ולכן התוצאות בהתאם. אז עם מחיאות כפיים שכאלו, קשה להאשים את דנה שירדה מהבמה ועלתה שוב לשלושה (!) הדרנים, ביניהם ביצוע ל"חמדת אבות" של ענבל פרלומטר ז"ל עם הקאסט המלא – ברגר, עדיני, קפלן ואפילו גם ברמן, וגם ביצוע ל"הזונה והכלב" עם קפלן בלבד ("אני לא מבין למה העקשת לשיר שיר שנקרא 'הזונה והכלב'..." / "זה בגלל שאני זונה, ואתה כלב!") "מתי בפעם האחרונה דיברת עם הלב שלך? להתקדם תוך כדי תנועה תוך כדי חולשה, תוך כדי בושה..." דקות ספורות ישבנו באוטו, מחבקים את הרגליים לצלילי "פינק פלויד" שהתנגנו במערכת, מנסים לעכל את ההופעה. פשוט לא ייאמן; איך לא ציפינו לכלום, איך רק חשבנו שסתם מצאנו דרך להעביר עוד ערב. בהחלט לא תיארנו לעצמנו שנצא פגועים אך מרוצים, כואבים אך מאושרים. נפלנו לתהום, עד הקצה, אך יצאנו מאוהבים עד השמיים בבחורה שהרגע שלחה לי קצת שקט, שקט מופתי בקופסא, מארץ רחוקה.
 
שלח לי אומץ לשיר.. ../images/Emo79.gif

קודם כל אין דבר כזה מאוחר מדי!! הביקורת שלך פשוט חלחלנ בי לכמה דקות אחרי שקראתי אותה. אז קודם כל את מתבטאת בצורה מדהימה!
אין ספק שברגעים הנכונים דנה פשוט עושה מין משהו מחמם וטוב בלב שאף זמר או זמרת ישראלית לא מצליחים לעשות. מעבירה את המילים ומגישה אותם בצורה הכי כנה ומרגשת שאפשר. נותנת את המקסימום בכנות מלאה שפשוט סוחפת אותך. אם תרצי ואם לא את שבויה בה. בשירים שלה. בגיטרה. שמחה מאוד שנהנת בהופעה. ו.. אפשר להגיד ברוכה הבאה?
 

Kettercat

New member
אוי, את מקסימה ../images/Emo9.gif

תודה רבה-רבה
בהחלט ברוכה הבאה. מדהים אותי איך יש לי את "יום יום" עוד לפני שהוא יצא (אני מעין "כתבת מוזיקה" של הופעות ואלבומים - כפי שאתם רואים
- וקיבלתי עותק של האלבום), ועד אחרי ההופעה לא טרחתי אפילו לשמוע אותו. מפגרת!
 
התפוז האלה צינזרו אותי ../images/Emo46.gif

ממש אורחת VIP יש לנו בפורום
אז ברוכה הבאה
מקווה שתהני פה. אני מילי
ושאלון זריז להכרות-
דיסק אהוב של דנה-
5 שירים מועדפים של דנה-
5 אומנים/להקות ישראליות מועדפות-
בלאגן או מטרופולין-
שלח לי שקט בגרסה המקורית או בגרסת הרמיקס-
איך התחלת לשמוע את דנה בכלל?
מילי
 

Kettercat

New member
VIP? ../images/Emo12.gif הייתי אומרת "חובבנית" ../images/Emo3.gif

אז נעים מאוד מילי, אני מאיה... ואני מבטיחה להתנחל פה יותר. למען האמת, קצת קשה לי לענות על הסקר כי רק עכשיו אני מתחילה לגלות את דנה
אבל אני חורשת את "יום יום" בזמן האחרון ומתאהבת בו כל פעם מחדש. לאט-לאט אני אכבוש את כל הדיסקוגרפיה
בכל אופן, עוד אמנים ישראלים שאני אוהבת - רוקפור ואביתר בנאי הם דוגמאות בולטות, אך אני בעיקר מכורה לסצינה האלטרנטיבית ול"מוזיקת השוליים", כדוגמת ה"פליינג בייבי"/גבע אלון, עמית ארז, שי נובלמן וכו'. שיהיה שבוע מצויין לכולם, ותודה על הקבלת פנים החמה
 
כל מילה שנכתבה

כל כך נכונה. האמת אני הגעתי להופעה הזאת בשיא הספונטניות [חצי שעה לפני עוד הייתי בבית...] וגם בשבילי דנה הייתה מסוג האמנים שתמיד היו נמצאים "ברקע" ואת המילים ידעתי, למרות שאין לי מושג איך... אבל היא כבשה אותי. אין ספק. חמימות חולפת שקיבלתי מתנה לפני שנים העלה אבק בכמויות - ועכשיו שב אליי. יום יום - בקרוב אצלי, וכך שאר הדיסקים. נהניתי מכל רגע. [וד"א - מיל - אני מתגעגעת!
]
 
../images/Emo23.gif

מהממת שלי. טוב לראות אותך פה דבר ראשון. התבאסתי שלא היית במפגש היהודים. עבר המון זמן. מתגעגעת
תשמרי על עצמך. כ"כ שמחה שנהנת ושהיית בהופעה של דנה. היא פשוט מעניקה כוח שאין כמוהו.
 

omerikooo

New member
../images/Emo62.gifדנה ברגר בזאפה 23.8../images/Emo62.gif

מופע פותח: אריק ברמן. דנה ברגר מארחת את דנה עדיני וירמי קפלן בזאפה האליטיסטי. המקום היה הומה אדם בצורה מחרידה. הובטחה הופעת עמידה, והבועה שכל כך רציתי התפוצצה ברגע שנכנסתי. את המקום מילאו כיסאות ושולחנות (טלוויזיה, אותה תמונה) - מה שהפריע לשלווה שלי, הנפשית והפיזית כאחת. אי אפשר היה לשבת (סולד אווט), ולעמוד גם לא - או שלא רואים, או שנוגעים בך מלצרים. בחרתי באפשרות השנייה,ונתתי למלצרים להוציא אותי מריכוז. ניחא. את המקום של המופע הפותח לקח בכבוד רב אריק ברמן - זמר יוצר צעיר ומוכשר, בעל ייחוד טקסטואלי די מושך, בעל הופעה רגישה , שמעלה חיוך, אך גם סוחטת את הכאב, ברגעים הנכונים. אני מניח שאת התהילה שלו הוא יקבל בקרוב, לאחר שיצאו עוד כמה סנוניות מהדיסק המדשדש,, לאחר "מה עוד ביקשת" שכובש ברגעים אלו, את מי אם לא גלגלצ. זכור לי שיר של אריק בשם "ג'וני". במהלך השיר פותחה תאוריה כי השיר לאו דווקא מדבר על בן אנוש, וכי הוא מדבר על משהו אחר , ולאו דווקא חוקי - הדמיון הוא שלכם. הסכיתו בפעם הבאה. אריק ירד, ופינה את הבמה למופע המרכזי של הערב. דנה עלתה כמה דקות אחריו, מגובה בהרכב המגובש, ופתחה עם שני שירים מהדיסק החדש - "יום יום" - "חרותי", ו"היום זה אנחנו" - הבחירה בשירים האלו נכונה. הם מציגים את קווי המתאר של הדיסק החדש, את הבשלות החדשה שהיא מפגינה - נותנים לה להראות כבר מהשניה הראשונה מה הקול שלה שווה, מה הגיטרה שלה שווה, מה היא שווה. לאחר מכן, ההופעה ממשיכה בשירים המוכרים שלה, שלא משאירים מקום לספק, כי היא זמרת נפלאה, מתפתחת, מתקדמת, שיודעת לתת את ההופעה שצריך לתת, אחת שיודעת לרגש, אחת שיודעת לעבור משקט לרועש ולהשאיר את הפה פעור. אחת שיש לה הרכב איתו היא מעבדת את השירים בצורה יוצאת דופן - שעולה בכמה וכמה רמות מעל ביצועי האולפן (הידד פרוסט, הידד יניבי, הידד מנצור!). הובטחו לערב הזה שני אירוחים. הראשונה המתארחת היא דנה עדיני, שברגר (חיה או דנה - תבחרו אתם) ביקשה להתנהג אליה בעדינות. את עדיני הספקתי לראות מספר לא מועט של פעמים, והשילוב עם ברגר טוב מאודד (למרות שגם בו אפשר היה לחזות בהופעות של מטרופולין). הן שרו בצוותא את "כיכרות העיר" - שבוצע פעמים רבות במסגרת מטרופולין (שיר של עדיני) - והשיר היה נראה כמו קרב דיוות, אחת עדינה, אחת קצת יותר מאסיבית בקולה - אך זו הייתה "מלחמה" שהיה נעים לחזות בה. הביצועים עם עדיני ל"אהבה" ו"בא והולך" היו לטעמי מעט אנמיים, ואני מאמין שהיה אפשר לעשות עם עדיני משהו יותר מרשים מזה. לשיר אחד, ברגר פינתה את הבמה, ונתנה לעדיני 100% כבוד לשיר לבד את "איי לאב יו" שלה, שיניב דדון מלווה אותה, ומעבה את השיר עם החשמלית. לא משהו חדש, אך זה תמיד עושה טוב לשמוע יכולות ווקאליות שכאלה. ההופעה המשיכה לאחר מכן, בשירים מכל הדיסקים שחיה ברגר הוציאה עד היום - "מחכה לו", "חמימות חולפת", "בוכה לך", "מותר", "הקן והציפור", ""יום יום" ועוד ועוד. קטעי הקישור של דנה אהובים על הקהל - היא יודעת להצחיק, אבל גם מצליחה למשוך את האוזניים לקטעים הפחות מבדרים, כמו לפני "גן מאיר" - בו היא מספרת ארוכות על תקופת ראש השנה שנת 2000, בה הבדידות תפסה מקום גדול בחייה, לצד ההצלחה המסחררת. "צריך לזכור שלאו דווקא כשאתה למעלה בחוץ, אתה גם למעלה בפנים, וההפך." "וההפך" הזה עושה את השיר למה שהוא. והוא הרבה. "תקוות ופחדים - אתמול ומחר." את האירוח השני תפסה צלע גברית - ירמי קפלן. לפני שלוש שנים ירמי אירח את דנה בבארבי התל אביבי, וכבר אז הכימיה הייתה בשמיים. הפעם, כשהם נפגשו שוב, זה היה נראה אפילו טוב יותר. ירמי הכניס ל"תוך כדי תנועה" רכות מהפנטת, ודנה הכניסה בחזרה ל"תתחיל מאפס" את הכסאח הזה שבה. הקומבינציה בין שניהם היא משהו שצריך לראות, משהו שבאמת חובה לראות. ירמי שר לאחר מכן את "עד הקצה" של דנה, שהיה מרגש , אך לא כמו "מדוע לא באת" שדנה שרה סולו - החדירה בשיר הזה את כל מה שהיה נכון לאותו הרגע. שתי ידיים על המיקרופון, ושירה נקייה, מושלמת, צולבת, בוערת. זה שרף. ירמי יורד לתשואות הקהל, וההופעה ממשיכה עם השירים שירים - "יש בזה טעם", "בומביי"... להדרן הראשון דנה חוזרת לתשואות הקהל עם תפילה חילונית - "שקט" הנצחי (בלאגן), ,שתמיד יצליח להזיז משהו בפנים ולאחר מכן היא מזמינה את ירמי לביצוע רוקיסטי באמת ל"זונה והכלב" - שנכתב עליהם. דנה זונה. ירמי כלב. וזה מעבר לכל דמיון עובד טוב על הבמה - גם אז בבארבי הם שרו את זה ביחד, אבל העוצמות הפעם לקחו , ובגדול. השיר הפורמלי שסגר את הלילה היה ביצוע מחודש ל"חמדת אבות 2" של ענבל פרלמוטר ז"ל - אי אפשר לקנות גן עדן בדם. השיר תוכנן להיות מבוצע כשהמלחמה בעודה משתוללת בחוץ. ברוך אללה שהיא נגמרה, והשיר קיבל משמעות אישית, אחרת. על הבמה היו כל משתתפי הערב - חיה ברגר, דנה עדיני, ירמי קפלן, ואף אריק ברמן, שקיבל מחמאות רבות מברגר, שעשתה תיאבון בקהל אליו. הביצוע הזה היה די טראומתי ביופיו, משהו שדי היה לי קשה אישית להכיל. קתרזיס נקרא לזה. הערב נסגר, אך לא לגמרי. דקה עברה, ודנה חוזרת לביצוע לשיר הראשון שהיא כתבה - "מלך" - שכנראה לעולם לא יימאס לה ממנו. ועושה רושם שגם לא לקהל, לא לי. התאורה הייתה יחסית פחות טובה ממה שהיא יודעת להציע, מאחר והתאורן הקבוע, בעלה, לא פיקד הפעם. אך הסאונד היה באמת נפלא, ח"ח לסאונדמן. ההנאה בהופעה הזו הייתה גדולה. ממליץ מאוד לתפוס את ברגר בסיבוב הנוכחי, שהיא מחוברת לגיטרה כל כך, משהו שלא היה עד כה באופן כל כך טוטאלי. שכל האלקטרוניקה נשארה בחוץ להפעם. כשהכל "טבעי" באמת.. סיבוב ההופעות ממשיך בכל הארץ, ולא קשה לשלם על הנאה כזו. לא תפסידו. כלום.
 

TiShLeR Michal

New member
וואו. עד כמה שקשה להאמין,

הרשמת אותי אפילו יותר. ביקרות מדהימה. בהחלט.
 
למעלה