חמת חלילים בגלאזגו.

חמת חלילים בגלאזגו.

הנה תמונה של קבוצת נגנים,אחת מיני רבות שמתאספים כל שנה בסקוטלנד מכל רחבי העולם,כל קבוצה מתחרה באחרות בנגינה על תופים,חמת-חלילם,חצוצרות וכו'.
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifחמודים כאלה...../images/Emo13.gif

המורה שלי מגלאזגו...
 
אז ש..

תיכנס ותראה.אני ממש
כי זה קשה למצוא יהודים משם.לי יש גם שכנה שהמוצא שלה סקוטי והיא משם ,ממוצא יהודי כמובן ותמיד היה לה מבטא מוזר בעברית ורק כשגדלתי התחלתי להבין למה.הרי הם מדברים אנגלית אבל אפילו כשהם מדברים בעברית יש להם מבטא מיוחד.גם למורה שלך?
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifכן!

זה נשמע כאילו מבטא ביידייש. צחקנו על זה. אבל הכי מדליק זה כשהוא מדבר באנגלית, שומעים שהוא משתדל לא לדבר במבטא כבד.
 

thesheep

New member
מה זה השק המוזר הזה עם כל הצינורות??

אה כן, זו הבדיחה שהבאנו לסקוטים.. חבל שהם עוד לא הבינו אותה.. ובאמת עכשיו - איך אפשר להנות מחמת חלילים סקוטית? זה אחד הדברים היותר מזייפים, יש לו רק אוקטבה אחת (בניגוד לחמת האירית עם שתי אוקטבות, ובמאמץ אדיר גם שלוש), והוא גם נראה לא אטרקטיבי.
 

Fozzie

New member
../images/Emo80.gifזה הכל בגלל המראה

זה הכל לחץ חברתי שגורמים לך להרגיש שרק חמת חלילים סקוטית זה קול וכל השאר זה לא! טוב, אבל הם סקוטים.. אז נסלח להם...
 

rosedal

New member
תתפלא!

כנראה שלא נחשפת מספיק למוזיקה הזאת.. לא סתם ישנם קונצרטים רבים ברחבי העולם. עם החמת הסקוטית אפשר גם לנגן טיונים איריים וזה יוצא מדהים. לטעמי הכל תלוי בנגן ובכיוון של הכלי. בחמת האירית צריך להיות נגן וכוון ממש טוב בכדי להוציא קול שהוא לא חתולי.
 

thesheep

New member
נחשפתי.. ועוד איך נחשפתי

יש לי אוספים של מוסיקה סקוטית, היה לי Practice Pipes, ואני גם מנגן עם להקות כמו "בוראן" שמשלבות חמת סקוטית. אני פשוט לא מסוגל לשמוע את החמת הסקוטית, זה אחד הכלים היחידים שיכולים לגרום לי להתעוות. אני מנגן חצי שנה על חמת אירית ואני חייב להגיד שאי אפשר להשוות. היא הרבה יותר נעימה לאוזן, ואני לא מסכים עם זה שצריך להיות נגן ממש טוב - אפשר לנגן באותה מידה את Amazing Grace על חמת אירית, ומבחינתי זה עדיין ישמע יותר טוב מחמת סקוטית.
 

thesheep

New member
בייליס - את מעוותת את דברי

לא אמרתי שרק האירים מוכשרים. יש להקות סקוטיות כמו Wolfstones שאני ממש אוהב, במיוחד בגלל שהם משלבים רוק עם חמת סקוטית. רק אמרתי שאני לא אוהב לשמוע את הכלי, זה הכל. אגב Rosedal - אפשר לנגן טיונים איריים על חמת סקוטית, אבל הם חייבים להיות בעלי אוקטבה אחת וכמובן עם "קישוטים" שונים.
 
למעלה