הידיעה הלא מוחלטת
New member
חנוכה - הֶקְשֶר 'אחר'
בכל חנוכה, טוב אם לומר את האמת גם בפסח (משום מה לא בראש השנה), תמיד, אבל תמיד יש רגע של 'שואה'. תמונה מסויימת שרצה לי בראש איך 'שם' ניסו להדליק נרות או לחגוג את חג הפסח. החיבור בין 'התמונה' לבין המקור הטשטש לגמרי. אולי אחד מאתרי ההנצחה בעולם שהייתי בהם, אולי ספר שקראתי בילדות, או הצגה או אחד מהסרטים - תיעודיים או לא, הכל יכול להיות. הענין הוא שבשני החגים הללו, ברגע שמברכים למשל בחנוכה כשמדליקים את הנרות ומברכים - 'תמונה' מ'שם' עוברת . בהתחשב בעובדה שהפרסומות של החזרה בתשובה שמנסות לשכנע להדליק נרות שבת ולערוך קידוש מעצבנות אותי, אז ברור שזה לא בא מהצד הדתי אלא מהצד היהודי - זהות של עם . זו לא מחשבה מטרידה או מציקה אלא יותר הרגשה של 'חוליה בשרשרת'. הילדים שלי, לא נחשפו בגיל מוקדם ובוודאי לא באותו היקף כמוני לנושא השואה.
בכל חנוכה, טוב אם לומר את האמת גם בפסח (משום מה לא בראש השנה), תמיד, אבל תמיד יש רגע של 'שואה'. תמונה מסויימת שרצה לי בראש איך 'שם' ניסו להדליק נרות או לחגוג את חג הפסח. החיבור בין 'התמונה' לבין המקור הטשטש לגמרי. אולי אחד מאתרי ההנצחה בעולם שהייתי בהם, אולי ספר שקראתי בילדות, או הצגה או אחד מהסרטים - תיעודיים או לא, הכל יכול להיות. הענין הוא שבשני החגים הללו, ברגע שמברכים למשל בחנוכה כשמדליקים את הנרות ומברכים - 'תמונה' מ'שם' עוברת . בהתחשב בעובדה שהפרסומות של החזרה בתשובה שמנסות לשכנע להדליק נרות שבת ולערוך קידוש מעצבנות אותי, אז ברור שזה לא בא מהצד הדתי אלא מהצד היהודי - זהות של עם . זו לא מחשבה מטרידה או מציקה אלא יותר הרגשה של 'חוליה בשרשרת'. הילדים שלי, לא נחשפו בגיל מוקדם ובוודאי לא באותו היקף כמוני לנושא השואה.