לאחר ניסיון ארוך שנים, של אחרים ושלי - לא
ארוך מאד, רק בן כמה מאות שנים של שימוש בצבעי מים של אמנים רבים: כאשר אתה צובע קודם כל בכהים - הם מכסים את מה שרצית או גם חלקים שבהם קצת טעית. ואח"כ אתה צובע את הבהירים על השטחים שנותרו. צבע בהיר על צבע כהה כמעט לעולם לא ייראה ולא יורגש. זוהי השיטה בציור בצבעי מים שגם אלברכט דירר השתמש בה וכן אומני הציור בצבעי מיים של אז והיום!. זו גם השיטה שאני נהגתי ונוהג - לאחר ניסיון וכשל - הרבה שנים לשביעות רצוני המלאה על עץ, שגם הוא תכונתו לספוג כמעט לא קטנה מנייר. אתה כותב: "הצבעים הכהים תמיד יכסו את הבהירים...". וזו בדיוק הסיבה שאת הכהים צובעים לפני הבהירים, וכך גם לא יכסו אותם. אבל - אם אתה מצליח בשיטה שלך - נפלא לך! ניסיתי וניסיתי את שאתה אומר, ואני בשלי..