חנוניזם ואכפתיות ומעורבות חברתית

חנוניזם ואכפתיות ומעורבות חברתית

משהו שנזכרתי בו, ואני לא זוכרת באיזה הקשר. בזמנו, כשלמדתי בגבעת רם (עם סבתא גנטיקה, שתחיה), הייתה השנה של השביתה הגדולה (זו של המרצים. כשהסטודנטים שבתו אני רק קיבלתי ציון פסיכומטרי). אני זוכרת שרמת המעורבות של גבעת רמניקים יחסית לחבר'ה מהר הצופים הייתה ממש קטנה (ואני מדברת על אחוזים). כשהגיעו אלינו דוכנים ש ל מעורבות חברתית ושל מרכז ברירה- אני לא זוכרת שהרבה נרשמו. כשהייתי בתיאטרון הקהילתי של המרכז, אז אני ועוד אחת היינו מהגבעה (והיא פרשה בסוף) וכל השאר היו מההר. כשהיה פאב על הדשא עם בירה בשנקל, היו סטודנטים שהעדיפו לשחק באבלס בחוות מחשבים ולא להיות למעלה. הייתי שומעת סיפורים לא הכי סימפטיים על האוירה אצלנו בקמפוס, ולא ממש הבנתי על מה כולם מדברים. אצלנו בביולוגיה המצב הזה היה פחות מורגש, וגם היינו מאוד לא תחרותיים. עוזרים אחד לשני. מארגנים דברים פה ושם. הדבר העיקרי שהייתי שומעת על גבעת רם, זה שלומדים שם אנשים שלא ממש אכפת להם ממה שקורה מסביבם. הם לא יפגינו. הם לא יעזרו, והם כל היום תקועים או בחוות מחשבים או באקווריום, ולא ממש רואים מעבר למה שקורה לידם (חוץ מאלה שהיו באגודה, אז כן היו מעורבים). יכול להיות שיש בזה אמת (את האמת- התיאור הזה לא היה תלוש כל כך מהמציאות). השאלה שלי היא למה? ומה הקשר בין מה שנלמד דווקא בקמפוס הזה, לבין הרצון להיות מעורב? (אם הוא קיים בכלל). יכול להיות שבגלל שהטכניון גדול יותר, אז יש בו יותר מעורבות מאשר בגבעה, אבל האם הדבר נכון גם לשם (מבחינת כמות הסטודנטים היחסית)? האם הרצון להצליח ו/או לשרוד הוציא מאיתנו את רוח העשיה וההתנדבות? איך זה איפה שאתם למדתם?
 

גם אני6

New member
איפה שלמדתם או

אצלכם..? לבחון את הסביבה ולבדוק את עצמנו, לעתים נותן תוצאות שונות. וטוב שכך:) זה נותן מקום להבן, לראות, להפנים. לללמוד. לשנות:) תודה על השאלה
 

Marie Curie

New member
ככה זה

המצב שאת מתארת, נורא ברור מהרבה סיבות. אבל הסיבה הכי אמיתית: להר הצופים באים אנשים שמתעניינים באנשים. לגבעת רם באים אנשים שמתעניינים בדברים. *נ.ב: היי כולם! אני הסמויה לשעבר ואתם מכירים אותי כי יש לי שם פרטי כמו ת'אמפרס, קרחת ופרופיל פייסבוק
 
כן, אבל עדיין

בסופו של יום כולנו בני אדם עם תחושות, רגשות ותגובות לגערויים. איך אפשר להיות עד כדי כך אדישים למה שקורה מסביבם? למצוקות של אנשים? עובדה שבביולוגיה זה ממש לא היה ככה. כמה מאיתנו היו פעילים בעמותה נגד ניסויים בבע"ח. היינו תורמים אחד לשני (בניגוד לסיפורים ששמעתי על חוגים אחרים). ואני ממש לא באה להכליל, כי יש לי גם חברים מעורבים בחוגים אחרים, אבל הם קומץ.
 

Marie Curie

New member
מה זתומרת איך אפשר להיות אדישים?

עובדה שיש בני אדם אדישים. זה כמו לשאול: "איך את מסוגלת לאהוב מתמטיקה?" או "איך את מסוגלת לא לכעוס במקרה הזה?" אנשים שונים מגיבים בצורות שונות, מתעניינים בדברים שונים ורואים את העולם בצורה שונה. מה שאמרתי הוא שיש התאמה מסויימת, ביחס ישר, בין התעניינות במדע מדוייק לבין אי-התעניינות חברתית. (ביולוגיה לדעתי היא קו התפר בין המדע היבש לאנושות. בכימיה האדישות גוברת, ובמתמטיקה היא כמעט חוגגת על בלעדיות. זה פשוט סוג שונה משלך של גישה לעולם).
 

innocence

New member
למה זה נחשב אדיש?

אולי פשוט לא הפגינו בנושאים שחשובים להם או שהם תומכים בהם? אני יודעת שגם אני הייתי מעדיפה להישאר בהפסקות במחשב פשוט כי אין לי עניין בבירה ולרוב אני מעדיפה שלא להיות בחברת אנשים ששותים. מה גם שזה עניין של אופי, לכי תדעי אם האופי ה"אדיש" כמוש את מתארת אותו הוא זה שגרם להם ללמוד את מה שבחרו ללמוד.
 
../images/Emo124.gif: ברוכה היוצאת מהארון ../images/Emo24.gif!

הסמויה הכי מוכרת בתולדות האתר, הכי מקסימה, הכי מצחיקה והכי מגיעה למסיבת הפורים
. איזה כיף לא נורמלי לא רק לחוש אלא גם לראות את נוכחותך בפורום, מגיעה לך מסיבת "ברוכה הבאה"
.
 

HouseAtreides

New member
כשלמדתי בטכניון שמעתי בדיוק את אותו הדבר

והסרטון התיעודי הבא (או גירסה מוקדמת יותר שלו) נטה להניח את דעתי: http://www.youtube.com/watch?v=cMsSnj9cjL0 לגבי הקשר בין הנלמד בקמפוס לבין מעורבות חברתית, הייתי מעריך שמי שהמעורבות בוערת בעצמותיהם יסכימו לשלם מחיר של חוסר תגמול כלכלי וילמדו מקצועות כמו עבודה סוציאלית או רפואה. (אלא שהעבודה הקשה והדורשנית יחד עם המערכת הרפואית הצולעת שוחקים אותם בצורה כזו שתוך זמן קצר לא נותר להם כוח להפגין או לנסות לחולל שינויים). בפקולטות/חוגים שנלמדים בהם מקצועות מבוקשים מאד עם סף קבלה גבוה על סף הבלתי אפשרי, סביר ש"קורעים" את הסטודנטים ויוצרים ביניהם תחרות כל כך קשה עד שהם עסוקים בהישרדותם שלהם קודם כל ובקושי מרימים את הראש.. אפשר גם להעריך (בזהירות ובלי להעליב אף אחד כולל את עצמי) שככל שהמקצוע הנלמד ידוע כמתגמל יותר מבחינה כלכלית, כך הלומדים אותו נוטים יותר לפעול לטובתם האישית מאשר להשקיע את זמנם ומרצם בפעולות שנתפסות כהרבה פחות מתגמלות.
 

mass

New member
יש אנשים שהמסלול לימודים שלהם מאוד פשוט

ואז משעמם להם והם צריכים למצוא מה לעשות עם הזמן שלהם, ויש אנשים שמסלול הלימודים שלהם עמוס ודורש, ולכן אין להם צורך למצוא עוד תחביב בשביל לכלות את זמנם.
 
כמה תשובות צפויות:

1- זמן זה משהו שמוצאים (גם כשלומדים מקצוע מדעי). 2- בזמן שביתת מרצים יש הרבה זמן פנוי. אפשר לבוא ולהפגין. 3- כמה פעמים ראיתי אנשים שתופסים את המחשבים בחווה בשביל לשחק/ לראות סרטונים ביוטיוב/ כל מיני דברים שלא כרוכים בלמידה. אז כנראה שיש להם מספיק זמן לשרוף. שיהיו יעילים בזמן הזה (ובטח לא יתפסו את המחשב, כשיש עוד שלוש שעות עד שנגמר הזמן להגיש תרגיל בפיסיקה בקאפה)
 

Marie Curie

New member
לגבי 3

את לא צודקת. משחקי מחשב וסרטונים ביוטיוב הם לחם ומים! מנוחת נפש הכרחית בכדי להיות מסוגל להגיש את התרגיל בפיסיקה בקאפה. מעורבות חברתית דורשת פניות נפשית.
 
מנוחת נפש לא של שעתיים

ואם הם כל כך לחוצים להגיש, אז שיעשו עם זה משהו, כי בסוף גם הם לא יגישו וגם מי שאין לו מחשב פנוי.
 

HouseAtreides

New member
אוי, הסעיף הראשון כ-ל כ-ך פולני ../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

"זמן מוצאים" זו האמרה הכי פולנית שיש, כמובן אחרי "לנוח? בקבר!" האלמותי. עם הסעיף השני אני דווקא מסכים מאד - בטכניון אפילו המדמ"חניקים הפגינו ועזרו לבנות חומה מול השער
(שאחד המרצים בעט בה בכעס), כמובן ברגע שארגנו להם הסעה. הסעיף השלישי מחזיר אותנו שוב לפולין הישנה והטובה, אבל יתאים גם לגרמניה הייקית או לבריטניה הויקטוריאנית. משחקים? מנוחה? מה פשר מחשבות הזימה האלה בכלל? הרי ייעודו של האדם מהרגע שנרשם לאוניברסיטה ועד שיצא ממנה הוא... ללמוד. וזהו. אה, וגם להפגין בזמנו הפנוי. אין לו? מה ז'תומרת? זמן מוצאים
 
למעלה