חנונים יקרים שלי!

Thumpers

New member
חנונים יקרים שלי!

הכוונה, כמובן, לכל חברי הפורום - לאו דווקא לאדומים מבינינו. רציתי לדעת מה אתם לומדים, ואיפה - בחיי היומיום? האם אתם ממליצים על התחום אותו אתם לומדים? האם אתם ממליצים על האוניברסיטה/מכללה/ישיבה/בית ספר יסודי בו אתם לומדים?
 
אני מתחילה ללמוד באוקטובר חינוך מיוחד.

המליצו לי ללכת רק על מכללה בכל מה שנוגע לחינוך... מתחילה כנראה באורנים. המליצו לי עליה ממש... אבל עוד לא יכולה להמליץ...
 
מדמ"ח בעברי האפל ../images/Emo237.gif.

מתכננת לשנות כיוון בחיים ולהיכנס בביולוגיה בשאיפה לתואר שני בוטרינריה או תזונאות
. אני ממליצה לכלל עם ישראל ללמוד לתקשר בלי צווחות, איומים ואלימות כי נשבר ה
מערסים
. אולם אני יותר ממחנה היפות מאשר ממחנה החנונים, מפנה את הבמה
.
 

Thumpers

New member
ביולוגיה?

איפה את מתכננת ללמוד את זה? (אני פשוט ממש מנסה לשמוע עוד ועוד דעות על העברית)
 
אני לומד רוקחות באוניברסיטה העברית ../images/Emo233.gif

תחום קשה ללא ספק, אבל מעניין. לגבי המלצה על האוניברסיטה - די תלוי בתחום. אאל"ט, מדעים מדויקים עדיף ללמוד בטכניון, מדעי החברה - באוניברסיטת בן גוריון, וכן הלאה.
 

Thumpers

New member
אז זהו...

שמעתי דעות (אחת מהדעות, הייתה של פרופסור אהרון צ'כנובר, אגב :p ) שבאוניברסיטה העברית - יש את המגמה הכי טובה בארץ לביולוגיה, ושהכימיה שם לא רעה גם היא. דווקא בתחומים האלו, נאמר לי שהטכניון לא הכי מתמחה (כי ביולוגיה לא לגמרי נחשב מדע מדויק...) ובבאר שבע התדרדר בשנים האחרונות. איך האווירה באוניברסיטה?
 
סבבה, כולם מתחברים לכולם ../images/Emo233.gif

למרות שאני בא מרקע שונה מאוד, אני רואה ריאליטי ושומע רוק כבד, והרוב שם לא. מה שמחזק אצלי את הטענה, שהתחברות מתחילה קודם מהאינטיליגנציה, ותחומי עניין משותפים הם רק ניטפיקינג.
 

elcool

New member
תקשורת חזותית - HIT

HIT - Machon Technologi Cholon... שנה ב' חוזרת... כן, כן... גם לחנונים מותר להיכשל בלימודים. הלימודים קשים וקורעים, אבל המכון מעולה. נמצא בשלישיה הקדושה יחד עם בצלאל ושנקר שם למעלה, והגיע לשם בפחות זמן משניהם. זה דיי קשה למישהו אנאליטי כמוני ללמוד מקצוע שאין בו תשובות נכונות. שהכל הולך, והדעה של המרצים שולטת. אבל מסתבר שאני מאד מתחבר לזה, אז למה לא?
 

Thumpers

New member
וואו!

לפני יומיים הייתה לי שיחה עם סבא שלי בדיוק על הנושא הזה! אמרתי לו שהנחמה שלי במדעים זה שיש תשובה אחת נכונה. כלומר, כשיש לי יותר מדי מרחב לנסות להביע דיעה מסויימת, או תפישה מסויימת - אני הולכת לאיבוד, אבל כשיש דרך מסויים לפיתרון, אלגוריתם מסויים שאני צריכה לעבוד דרכו, או למצוא - אני מסתדרת יופי. זה בעיה, אנשים לא עובדים על אלגוריתמים, ולפעמים זה קשה. אני חושבת שזה משעשע, כי איינשטיין טען כי חוסר-שפיות היא לעשות משהו פעם אחר פעם, בצורה זהה, ולצפות לתוצאות שונות. זה משעשע כי אתה יכול להגיד לבן אדם משהו אחד, ואז לבן אדם אחר את אותו הדבר - והם לא יגיבו בצורה זהה, ברוב הפעמים. (לא יודעת, אותי זה שיעשע...)
 

elcool

New member
בהתחלה זה הי ממש מעצבן

לא הבנתי למה הפרוייקטים של אנשים אחרים יותר טובים משלי. שנינו ענינו על אותו הבריפ, העבודות של שנינו באותו היקף... עד שאחרי כמה הרצאות הפילו לי את האסימון - המטרה של עיצוב הוא להעביר את המידע בצורה הכי ברורה וישירה שניתן. זה הבסיס, וחבל שלא אומרים את זה בשיעור הראשון בשעה הראשונה. אחרי שהבנתי את זה, השתפרתי מאד. המטרה של עיצוב, זה להעביר רגש, מידע, ותחושה באמצעים ויזואליים, לא מילוליים. זה לא משנה כמה אתה מבין את מה שיצרת בעצמיך, כל עוד הצופה לא מבין, זה לא טוב. אז אין תשובה חד משמעית לשאלה עיצובית כמו: "תעצב אריזה שמשדרת ביטחון". יש מליארד דרכים עיצוביות לעשות את זה (לבנות אותה מפלדה עם ריתוחים, לצבוע אותה בכתום ושחור, להציג אותה בתוך קוביית זכוכית עם תאורה...). אבל כל עוד זה ברור מהתבוננות ישירה - זה עובד. זה מאד פסיכולוגי, והרבה בולשיטיסטי, אבל זה נכון.
 

Thumpers

New member
אז זהו...

זאת הבעיה השלי. (אגב, אני מבינה שהבעיה היא איתי ספציפית - לא עם המקצועות!) קשה לי שאין קריטריונים ברורים. זה נורא... רחב! גם באומנות, הדבר היחיד שאני מסוגלת לעשות זה "להעתיק". (בתיכון הייתי מציירת פוקימונים - והיה יוצא בכלל לא רע...) החופש שניתן לדימיון שלך, הוא כל כך ללא הגבלה שזה מבלבל אותי. בכימיה, למשל - גם כשנתבקשתי לבצע מחקר מסויים (ברמת בית ספר תיכון - לא משהו מתוחכם מדי, אבל ניסוי זה ניסוי.) זה אומנם נתן לי חופש תמרון, כי אני בחרתי מה לחקור, אילו ניסויים לבצע וכנה"ל, אבל ברגע שקיבלתי את ההחלטה על איזה ניסוי לעשות, או איזה נושא לחקור - זה ציצמם לי את מרחב התמרון. כי בסופו של דבר הייתי צריכה להגיע לתוצאה ברורה (במקרה שלי, האם כורכום משפיע על מחלת האלצהיימר או לא). ובו זמנית - אני חייבת להגיד שאני מאוד מעריכה אנשים שמצליחים במקצועות האלו. אני חושבת שיש להם המון משמעת עצמית, לרוב יותר מלמדענים.
 
אמנם אני רק מבקרת בפורום... ../images/Emo13.gif

אבל אני מאוד נהנית לדבר על הלימודים שלי
אני לומדת מדעי המחשב בטכניון. עקרונית, אני מאוד נהנית ממה שאני לומדת ואיפה שאני לומדת, אבל מן הסתם זה משהו שלא מתאים לכל אחד. על אחת כמה וכמה לא בטכניון (שזה כמו איזשהם מבחני מיון, בשנתיים הראשונות, לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס ושאתה באמת רוצה את זה) ובשורה התחתונה, הטכניון עצמו: אני מודעת לכל הסטיגמות השונות הקיימות על הטכניון לעומת מוסדות לימודיים אחרים ולמרות שיש בזה מן הנכון אני יכולה לומר שהאנשים שהכרתי בטכניון ילוו אותי לכל החיים, זה כמו שעוברים טראומה ביחד וזה מאחד - באותו אופן. חוץ מזה שבשנים האחרונות אגודת הסטודנטים שלנו עושה הרבה מאוד כדי לשנות את הסטיגמות שתפסו על הטכניון. יש הרבה מאוד פעילויות שמארגנים. אז נכון שלפעמים אין את הזמן ללכת אליהן... אבל הכוונה שם, ואם מארגנים טוב את הזמן אולי אפילו מצליחים להנות מהם.
 

Thumpers

New member
אני מאוד אוהבת את הטכניון

אבל בתור מוסד לימודי, הבנתי שהוא לא כל כך מתמחה בביולוגיה/כימיה, לפחות לא כמו העברית. בינינו? הסטיגמה על הטכניון מעניינת לי את ה... חלק שלא רואה הרבה אור יום ;) לא מזמן הייתי בפאב החדש שם עם חברים שלי, מהטכניון, ולפני כן הייתי בבירה ונשירה בטכניון - באמת שיש חיי חברה בטכניון - אז אפילו הסטריאוטיפים לא נכונים... אבל כל הכבוד לך שאת מסוגלת לעמוד בעומס של מדמ"ח שם - באמת!
 
האאא היית בחונטה ובבירה ונשירה? ../images/Emo13.gif

נכון שאנחנו אנשים שיודעים להנות?
וכן, את צודקת לגבי הביולוגיה - כימיה, הוא יותר בעסקי המחשבים - חשמל - פיזיקה שכזה.
 

Thumpers

New member
הייתי בחונטה

*ו* בבירה ונשירה שהיה שם בחוץ לפני כמה חודשים.
 

mass

New member
ביולוגים יש כמו זבל, וכימאים זה וואנהבי

פיזיקאים.
 
למעלה