חנות גלגלים ירוקים בביאליק, רמת גן - מומלץ לא להתקרב

erangott

New member
חנות גלגלים ירוקים בביאליק, רמת גן - מומלץ לא להתקרב

הבאתי להם אופניים ישנים לבדיקה, ולהכנה לשימוש.
החליפו כבלים ובלמים ואז נזכרו לגלות שהשרשרת גמורה.
החליפו שרשרת ואז נזכרו לגלות שגלגל השיניים גמור.
במקום לבדוק הכל מראש ואז לקבל החלטה על ההמשך.
השורה התחתונה: בזבזתי כסף ונשארתי עם גרוטאה לא שמישה.
חובבנים ללא שיקול דעת מקצועי, שלא מוכנים להודות בטעות ולקחת אחריות. מומלץ לא להתקרב.
 

TakeCtrl

New member
גלגלים ירוקים הם רשת לאופניים חשמליים. לא רגילים

נראה לי טעית בפורום..;-ׂ)
ויש לי סיפור גרוע יותר עליהם, אבל זה לא הפורום.
 

erangott

New member
הם מוכרים גם אופניים לא חשמליים, וגם "מספקים שירות"

בגלל זה הגעתי אליהם. לצערי.
איפה אפשר לקרא על הסיפור הגרוע יותר שהיה לך איתם?
 

Old School2

New member
תרחיש אפשרי ונפוץ מהצד של החנות

בא לקוח עם אופניים לא מתוחזקות ומוזנחות, רוצה אותם תקינות ובכמה שפחות כסף.
מיד מזהים כבלים שעבר זמנם ומערכת הינע עם שחיקה, שרשרת ארוכה על המדיד .
ברוב המקרים עם החלפת כבלים וכיוון הילוכים אפשר להגיע לתוצאה סבירה על מנת להשמיש את האופניים בעלות נמוכה והלקוח הולך מרוצה לדרכו.
לפעמים זה לא מספיק, אוקי. שמים מדיד על השרשרת, היא שחוקה, אוקי, מחליפים, גם לא בעלות גבוהה. רק אחרי שמחליפים את השרשרת ומנסים להגיע לתוצאה משביעת רצון ניתן לדעת אם השחיקה בגלגלי השיניים משמעותית באופן שדורש את החלפתם או לא ( למעט מקרים מועטים שניתן לזהות בוודאות בעין שזה לא ילך). רוב הלקוחות ילכו לדרכם מרוצים אחרי החלפת כבלים ומקסימום שרשרת.
במקרים הפחות נפוצים צריך להחליף עוד.
איפה הכשל? בתקשורת.
ממה הכשל הזה נובע? מרצון של לקוחות להוציא כמה שפחות, אין זכות קיום לחנות שתשים את כל הקלפים על השולחן ברגע שכל לקוח כנ"ל נכנס כאשר מרבית הסיכויים שהעניין יסתיים בכמה שקלים של החלפת כבלים וכיוון.

לדעתי רצון הלקוח הוא לגיטימי, גם הצד של החנות הוא לגיטימי.
חלפים ברמה בסיסית מאוד זולים, בקש שיחליפו מה שצריך ושיעשו הנחה משמעותית על עבודה כיוון שגם הם יכולים לקחת חלק באחריות לכך שהצפייה שהם נטעו בך לא התממשה, וסע לשלום
 

erangott

New member
הכשל הברור הוא בחובבנות, באי המסוגלות להודות בזה ובהטלת

האחריות על הלקוח.
אחרי החלפת כבלים ובלמים הם התקשרו אלי ואמרו שהשרשרת היא לא מקורית, קצרה מדי ולא מאפשרת שימוש בכל ההילוכים.
אחרי שהסכמתי להחליף את השרשרת הם גילו שהגלגל שיניים גמור, גמור ברמה של שן אחת לפחות כמעט מחוקה.
לא צריך להיות גאון בשביל להבין שאין טעם לשים על הגלגל הזה שרשרת.
אני מודה שבשלב הזה "קצת נרדמתי בשמירה" ונתתי לבזיון הזה לקרות, אבל זה עדיין לא מסיר מהם את האחריות המקצועית.
אם הם היו בודקים הכל מראש לפני תחילת עבודה ואומרים לי מה האפשרויות, הייתי אומר תודה יפה, משלם רק על הבדיקה ומוותר על "התענוג".
 

steiff

New member
אתה חוזר פעם אחר פעם על אותה הנחה

של ״אם הם היו בודקים הכל מראש...״.
ומתעלם ממה שנאמר פה פעם אחר פעם: שאת התקלות במערכת ההינע ניתן היה לגלות רק במהלך העבודה ורק לפי סדר הפעולות שבוצע בפועל: החלפת שרשרת ולאחריה בדיקה של גלגלי השיניים מול השרשרת החדשה.

אם היית אומר להם מראש ״אני מוכן לשים מכסימום 250 שקל על התיקון, אם צריך יותר מזה תתקשרו לקבל אישור״ אולי העניין היה נראה אחרת. זה נוהל מקובל בהרבה מעבדות.
 

erangott

New member
אני לא מניח שום דבר, אני מדבר על עובדות:

1. את זה שבשרשרת חסרות חוליות והיא קצרה מדי אפשר היה לראות לפני החלפת הכבלים והבלמים.
2. הגלגל שיניים היה גמור בצורה כזאת שאפשר היה לראות בבירור שהוא לא שמיש לפני החלפת השרשרת. ההחלפה היתה מיותרת.
3. את האינפורמציה הזאת אפשר היה לתת לי לפני תחילת העבודה ולמנוע ממני את התענוג המפוקפק
 

steiff

New member
יש בדבריך סתירה פנימית

אם גלגל השיניים היה גמור בצורה כזו שאפשר לראות שהוא לא שמיש לפני החלפת השרשרת - מדוע היית מופתע כשבישרו לך שצריך להחליף אותו? מדוע וויתרת על ההחלפה הזו? אם גלגל השיניים גמור, על אחת כמה וכמה שאת השרשרת צריך להחליף. לא בגלל שחסרות בה חוליות אלא מפני שגלגל שיניים גמור משמעותו שגם השרשרת גמורה.

אם אתה יודע (לטענתך) שאפשר היה לראות שהשרשרת תקולה וגלגל השיניים תקול - הרי שידעת, כשמסרת את האופניים להשמשה, שהתיקון יכלול החלפת שרשרת וגלגל שיניים. הלא כן? לפחות היית אמור לצפות להודעה (שאכן הגיעה) מהחנות שצריך להחליף את החלקים הללו.
אם לא ידעת והופתעת (כפי שמשתמע מהפוסט הראשון בשרשור) - משמע אחת מהשתיים:
או שלא ניתן היה לראות במבט חטוף את הבעיה וזה דרש בדיקה יסודית יותר (שזה בדיוק מה שנעשה).
או שאין לך את היכולת והידע לשפוט את מצב השרשרת וגלגל השיניים במבט חטוף.
או ששני הדברים נכונים.
בשביל זה יש כלי למדידת התארכות השרשרת. בשביל זה צריך להעלות את האופניים על ג׳ק ולבחון את מערכת ההילוכים בפעולה. בשביל זה צריך לבצע אבחון מסודר של הבעיה - להחליף שרשרת שהתארכה ולבחון את התנהגות המערכת לאחר החלפת השרשרת. אם המערכת מתנהגת באופן תקין - סימן שהחלפת השרשרת בוצעה לפני שההתארכות שלה גרמה לנזק לגלגלי השיניים. אם המערכת מתנהגת באופן לא תקין - סימן שהשרשרת הוחלפה באיחור וכבר גרמה לנזק לגלגלי השיניים. זה סדר הפעולות הנכון והתקין בעת השמשת גרוטאה.
אלמלא עצרת את החנות מלהשלים את התיקון (החלפת גלגל השניים) היו בידיך אופניים תקינים.
אז למי אתה בא בטענות?
 

erangott

New member
אין כאן שום סתירה

אני קיבלתי את האופניים, ולא בדקתי אותם לפני המסירה לחנות, ולא ידעתי מה בדיוק מצבם.
השורה התחתונה היא שציפיתי מאנשים שקוראים לעצמם מקצוענים לתת לי הערכת מצב ומחיר על הכל, לא רק על חלק, לפני שהם מתחילים לתקן.
ולתת לי להחליט אם להכנס לזה או לא.
למשל, אפשר היה לדעת שחסרות בשרשת חוליות, מה שלא מאפשר שימוש בכל ההילוכים (לא צריך מדיד בשביל זה), לפני החלפת הבלמים.
אבל כאמור, מצאתי את עצמי מתעסק אם חובבנים.
 

steiff

New member
לדעתי אתה סתם ״מתנפח״

באת עם אופניים ישנים ״גרוטאה״.
החליפו כבלים ורפידות מעצור - פעולה ראשונה ונדרשת בהשמשת אופניים ״גרוטאה״.
ניסו לכוון הילוכים וגילו שהשרשרת ״גמורה״. שרשרת מתארכת עם השימוש ואם לא מחליפים אותה בזמן היא גורמת לנזק לגלגלי השיניים.
החליפו שרשרת וניסו שוב לכוון - וגילו שבגלל שהשרשרת הקודמת לא הוחלפה במועד היא גרמה לנזק לגלגלי השיניים וצריך להחליף גם אותם.

שרשרת פעולות נכונה והגיונית מצידה של החנות. אם היית מביא לי אופניים ״גרוטאה״ להשמשה סביר להניח שזה בדיוק מה שהייתי עושה.

טעות? הטעות היחידה הברורה בכל הסיפור היא שהאופניים לא טופלו כראוי בעבר והשרשרת לא הוחלפה במועד - מה שגרם לנזק מצטבר.
 

The Pinky P

New member
הוא ממש לא "מתנפח"...

הוא כלקוח ביקש להשמיש את האופניים.
לגיטימי שישאף להוציא כמה שפחות כסף על כך.

על פי מה שהוא מספר, מדובר בהתנהלות חובבנית ושכונתית (ואולי מכוונת?)
של החנות, שכן היא מציעה שרותי תיקונים ועליה להחזיק אנשים וציוד מקצועיים
מספיק בשביל "לפענח" מקרים "מסובכים" (מוסיף עוד " ") שכאלו.

בתור מכונאי,קיבלת אופניים במצב מכאני גרוע וביקשו ממך להשמיש?
עליך לגלות בעיות שכאלו מלכתחילה ובשום פנים ואופן לא בדיעבד.
נוסף על כך - עליך ליידע את הלקוח לפני תחילת טיפול (במקרה הנ''ל) שישנה אופציה שהחלפת שרשרת בלבד לא תפתור את הבעיה ונדרשת החלפת חלקים
יקרים יותר,
גם זה לא נעשה, מדוע?

גם לא גילו מלכתחילה בעיות בחלקי ההינע, גם לא יידעו והזהירו את הלקוח טרם הטיפול כי יש מצב שתידרש החלפת חלקים יקרים,
זה מעיד על חוסר מקצועיות והתנהלות שכונתית.

אני הייתי אומר שלום יפה יפה לחנות הזו ולא חוזר אליה יותר.
כמובן שמעלה פוסט בפורומים השונים ומזהיר לקוחות אחרים שלא יפלו בפח.
 

Old School2

New member
או שאתה סתם מתעלם מהמציאות

או שאתה לא מכיר את המגבלות הטכניות, ראה תגובתי למעלה
 

The Pinky P

New member
הדבר היחיד שמוגבל בכל הסיפור הזה הוא

הרצון/היכולת של חנויות אופניים בארץ להעמיד לרשות הלקוח סדנאות טיפולים מקצועיות עם אנשי מקצוע שלא מונעים משום אינטרס מלבד זה שיגרום ללקוח
לקבל את הטיפול הטכני הטוב ביותר שמלווה בהסבר מפורט ללקוח על כל התהליך,הסיכונים והאפשרויות.

רופא שיניים ימליץ לעשות סתימה על שן שצריך לעקור?
אותו כנ''ל במקרה הזה.
אתה לא שם שרשרת על גלג''ש לא תקין ועל אחת כמה וכמה שאתה חייב להזהיר את הלקוח שהחלפת שרשרת בלבד כנראה ולא תפתור את הבעיה/תגרום לבעיות ברכיבה.

אני בעל חוש טכני נמוך במיוחד ואפילו אני, יכול לחשוב על דרך טיפול הרבה יותר נכונה במקרה הנ''ל (אך נטולת אינטרסים כספיים וכדומה..)
שהייתה הרבה יותר מקצועית והוגנת כלפי הלקוח:
קבלתי אופניים שכאלו,
הבנתי את דרישות הלקוח,
הסברתי לו מ - א' ועד ת'! את כל הסיכונים/התרחישים והמשמעויות של הטיפול
(ו-ז-ה ל-א ק-ר-ה!!!!)
לאחר מכן, כשאני מתחיל לעבוד על האופניים, אני בודק דבר ראשון את תקינות גלגל השיניים (דבר שלא קרה!!!) בצורה מאוד פשוטה - מתקין שרשרת תקינה מטעמי (כמכונאי) ורואה אם עובד,
עובד? יופי! לא עובד? יוצר קשר שוב עם הלקוח,מעדכן אותו בממצאים ושואל אותו
מה הוא רוצה לעשות בנידון (דבר שלא קרה!!!!)
רק לאחר שיידעתי את הלקוח בכל האופציות וההשלכות - רק לאחר מכן אני פועל ומתקן (וגם זה לא קרה...)

בקיצור...אני לא יודע אם לצחוק או לבכות מהתגובות פה....
או שהתרגלתם לשירות פח או שמעורבים פה אינטרסים שנסתרים בפני משתמשי הפורום התמימים...

מוזר מוזר מזור.
 

Old School2

New member
לגבי ההסבר על כל הסיכונים והתרחישים

כמו שכתבתי למעלה, כיוון שברוב המקרים לא באמת נדרשת החלפה מלאה של מערכת ההינע אין טעם לעשות את זה ואין זכות קיום לחנות שתעשה את זה.
כל הסיכונים?! יש הרבה..למשל לפעמים קורה שמורידים את הקסטה והחלק עליו יושבת הנבה בקסטה סדוק, הופ נבת OEM אין חלף בהישג יד, הופ נדרש גלגל חדש. ראיתי כבר כיוון הילוכים שלא מצליח ובסוף נמצא שהמשולש האחורי עקום, אז מה אתה אומר שניידע את כל הציבור שפוקד את החנות מידי יום לצורך החלפת כבל וכיוון קצר שיתכן שהשלדה עקומה?
שרשרת מטעם החנות ולראות אם עובד- רעיון יפה בעולם אידאלי אבל לא מעשי, נדרש לשם כך להחזיק מגוון שרשראות לסוגי המערכות השונות, כל פעם לקצר את השרשרת לאורך המתאים, להתקין, ולכוון. ואז מה? להרים טלפון ללקוח ולקבל תשובה של אוקי, תחזיר את המצב לקדמותו?
לקוח שיכנס לחנות כזאת כמו שאתה מדמיין יקבל את ההרגשה שמנסים על ההתחלה "לקלוט" כמה הוא מוכן להוציא על מנת למכסם רווחים, ושהגיע אולי למקום מקצועי אבל שיצא ממנו ביוקר.
 

nightjar

New member
תראה, כשהעבודה על איתור התקלה

תשתווה לעבודה על תיקון התקלה, החנויות יתחילו לגבות בנפרד על הבדיקה.
לדעתי במקרה הנ"ל לא היה יותר מקצר בתקשורת (לא יודע באשמת מי)
 

steiff

New member
ועל סמך מה אתה קובע או יודע מה ידעו ומה לא?

הטיפול באופניים, אפילו לפי התיאור המאד לא מפרגן, נעשה בדיוק ״לפי הספר״.
תיקון של המובן מאליו (כבלים ורפידות).
כיוון מערכת ההינע ואיתור תקלה (שרשרת).
החלפת הרכיב התקול ואיתור תקלה נוספת (גלגל שיניים, שאת שחיקתו ניתן לגלות רק לאחר החלפת השרשרת).

אם בסופו של דבר הוחלפו הכבלים, הרפידות, השרשרת וגלגלי השיניים - האופניים לא גרוטאה אלא אופניים שמישים, וזה בהנחה שהנאבות, המזלג והפדלים תקינים.
כמה כסף זה עולה? כמה שעולה להחליף כבלים, רפידות, שרשרת וגלגלי שיניים + עבודה. בטח שלא בחינם.

אם בסופו של דבר בעל האופניים בחר לא להחליף גלגלי שיניים - הוא נשאר עם שרשרת תקינה וגלגלי שיניים תקולים - התקלה אותרה אבל הוא סירב לבצע תיקון. למי הוא בא בטענות?
 
למעלה