חנות באינטרנט
הרגלי הצריכה הם כאלה שאנשים מעדיפים לקנות בחנות פיזית. רבים מהם משתמשים באינטרנט כדי לקבל מידע בלבד. כלומר צריך לתפוס נתח שוק נכבד כדי לראות רווח מהמכירות באינטרנט. כמו כן עסק שיש לו גם עסק פיזי מרויח (מחלק) מהגולשים שבאים לקבל מידע. מי שאין לו, סתם נותן מידע שימושי בחינם. אחד מהלקחים בחו"ל הוא שיש הרבה יותר החזרות של מוצרים עקב אי התאמה. זה בלט מאוד בביגוד, שחוסר האפשרות למדוד גרר ריבוי החזרות, ובגלל שבגד חדש שמוחזר נמכר אחר כך כסוג ב´ (כך בארה"ב), נגרמו הפסדים כבדים. לדעתי עסק שמצליח להרויח מחנות אינטרנט חייב להיות: 1. כזה שיש לו גם איזה גיבוי או אפשרות קנייה מסורתית. או 2. עסק שאי אפשר להשיג את הסחורה שלו בדרך אחרת. או 3. עסק שמוכר מוצרים ושירותים וירטואליים (תוכנות שניתן להוריד באינטרנט, מינוי לתוכן באתר אינטרנט, וכדומה). הרבה חנויות נסגרו גם משום שבנו אתר שלא היה ידידותי למשתמש. דוגמא קיצונית היא boo.com (שלאחרונה קם לתחיה במתכונת חדשה). זה היה אתר לביגוד אופנתי מבוסס באירופה, שהיה בו הרבה "דאוין" והשקיעו בו מאות מיליונים והוא נסגר עקב העובדה שהוא כמעט לא מכר כלום. בשוק הספרים האמריקאי, היו המון חברות לפני שאמזון נכנס לתמונה. כולם נסגרו או נרכשו ע"י הלויתן ברנס אנד נובלס, שיש לו גם רשת חנויות פיזיות ברחבי ארה"ב. ברנס אנד נובלס שרדו באינטרנט למרות שאמזון התבססו באינטרנט לפניהם בגלל 1. הגב הפיננסי של החברה האם. 2. האפשרויות הרבות לשילוב השירותים באינטרנט עם החנויות הפיזיות. (למשל משלוח לחנות באיזור מגוריך במקום הביתה ועוד.) 3. הם העתיקו מהר ובלי בושה את הפיצ´רים הטובים באמזון. גם בארץ היו כמה כשלונות מפורסמים. למשל combina.cc שניסה למכור מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. העסק הזה לא קיים אף אחד משלושת התנאים שציינתי לעיל, וגם אף לא אחד מהיתרונות של ברנס אנד נובלס.