חניון אוטובוסים בפתח תקווה

הבנתי אוטוטו מסיימים את העבודות להקמת החניון האוטובוסים הלילי ליד בית עלמין ירקון
האם החניון ישמש מסוף אוטובוסים במקום התחנה המרכזית פתח תקווה?
איפה הקווים 51, 66 , 1, 138, 50 , 38, 92, 41 יעברו שהתחנה מרכזית תהרס? מסוף משה ארנס יוכל להכיל אותם?
 

EHP12

Well-known member
הבנתי אוטוטו מסיימים את העבודות להקמת החניון האוטובוסים הלילי ליד בית עלמין ירקון
האם החניון ישמש מסוף אוטובוסים במקום התחנה המרכזית פתח תקווה?
איפה הקווים 51, 66 , 1, 138, 50 , 38, 92, 41 יעברו שהתחנה מרכזית תהרס? מסוף משה ארנס יוכל להכיל אותם?
יש הבדל בין חניון לילה לבין מסוף אוטובוסים. חניון לילה זה מקום המשמש אוטובוסים לחניה בלילה ובשבת ומקום בו הנהגים מתחילים/מסיימים את המשמרת. בחניון לילה לא אמורים להסתובב נוסעים, ויכלול עמדות תדלוק ומתקני שטיפה שלא אמורים להיות במסוף רגיל.

לרוב חניון לילה משמש כתחנת קצה רק שאין ברירה אחרת, ולרוב התחנה הראשונה/אחרונה היא התחנה הקרובה לחניון ולא בחניון עצמו.

לכן, אני לא רואה שהמקום אמור לשמש כמסוף.
 

luisluis

Active member
לרוב חניון לילה משמש כתחנת קצה רק שאין ברירה אחרת, ולרוב התחנה הראשונה/אחרונה היא התחנה הקרובה לחניון ולא בחניון עצמו.

לכן, אני לא רואה שהמקום אמור לשמש כמסוף.

זה אולי התאוריה. בפרקטיקה ההפך הוא הנכון.
תראה מה קורה עם חניון הלילה באיזור התעשייה בבני ברק...
יש לך מלא קווים שמסיימים את נסיעתם בתחנות ממש מוזרות כמו למשל איזור התעשיה עצמו (תחנה מעבר לקניון איילון שזה סתם שלט עם כלום ושום דבר)

מיקום החניון מכתיב מאוד את תכנון הקווים בארץ
 

EHP12

Well-known member
זה אולי התאוריה. בפרקטיקה ההפך הוא הנכון.
תראה מה קורה עם חניון הלילה באיזור התעשייה בבני ברק...
יש לך מלא קווים שמסיימים את נסיעתם בתחנות ממש מוזרות כמו למשל איזור התעשיה עצמו (תחנה מעבר לקניון איילון שזה סתם שלט עם כלום ושום דבר)

מיקום החניון מכתיב מאוד את תכנון הקווים בארץ
בבני ברק זה חניון לילה של דן בלבד. המקום לא משמש כחניון לשאר המפעילות שיש להן קווים בינעירוניים לבני ברק. שמסיימות שם שירות, וגם הן לא משתמשות במתקנים של חניון הלילה החשמלי של דן.

בפתח תקווה בזכות עירייה שאכפת לה, פחות יש לה בעיה של תחנות קצה.
 
למעלה