חסימת מעיים והוצאת גוש סרטני - ניתוח חירום

קורה2015

New member
חסימת מעיים והוצאת גוש סרטני - ניתוח חירום

לפני כשלושה שבועות, אבא שלי, בן ה-81, עבר ניתוח חירום כתוצאה מחסימת מעיים. מאז ועד היום, הוא עדיין מאושפז. עד לא מזמן היה במחלקת טיפול נמרץ, ועכשיו נמצא במחלקה הכירורגית. בניתוח הוצא גוש סרטני גדול, וכשלושה ליטר של מזון שהצטבר. הניתוח עבר בהצלחה, ומקום הניתוח התחיל להחלים. יש לציין כי לקח לו מספר ימים להתעורר עירנות מלאה מההרדמה. בתקופת אשפוזו הוא התקשה לנשום בעצמו- ולכן חיברו אותו 3 פעמים למכונת הנשמה, בשאר הזמן מסכת חמצן. הוא עדיין עם זונדה. בהתחלה, כשמחובר לחמצן, הוא שוחח איתנו וחייך מעט. בימים האחרונים, מצבו הנפשי ומנטלי הולך ומתדרדר - הוא עוצם עיניים, מסרב לפקוח אותן, רדום כמעט כל היום, מותש, מבולבל מאוד (לא יודע היכן נמצא, פעם חושב שהוא בבית, פעם בעבודה....), תולש כל דבר שמחובר לו לגוף, צועק ועוד.. כרגע, מחכים לאישור ומקום שיתפנה במחלקה שיקומית.
האם אלו תופעות מוכרות לאדם בגילו, אחרי ניתוח קריטי וקשה שכזה? יש סיכוי שהמצב המנטלי והנפשי ישתפר, או עם תסמינים שכאלה, הדבר מעיד על התדרדרות? מה עוד ניתן לעשות כדי לשפר את מצבו?
האם מישהו מבין המשתתפים בפורום, נתקל בתופעה דומה?

תודה מראש לד"ר ולעונים.
 
חסימת מעי והוצאת גוש סרטני

בגיל הזה ההתאוששות עשויה להיות ארוכה ומפרכת. היא קשורה גם למצבו הכללי לפני הניתוח ולממצאים הניתוחיים (האם הוצא כל הגידול). במידה ומצבו הכללי לפני היה טוב והניתוח הסתיים בהצלחה ללא סיבוכים או גידול שארי יש סיכוי טוב שיתאושש באופן הדרגתי. עם זאת ייתכן שלא יחזור באופן מוחלט למצבו לםני ניתוח.
 
הרדמה כללית והנשמה

גורמים לחולה לקצת בלבול , עברתי את זה בניתוח אחר עם הרדמה עמוקה,
תשאל מה קורה האם הראש שלו נפגע בתהליך הניתוח או בהתאוששות ולכן הוא לא מתמצא בזמן במקום שאל את הרופא המטפל בו תסב את תשומת לבו שהוא מבולבל שזה לא היה כך לפני זה
 
למעלה