חצי הכוב המלאה

Druyanizem

New member
חצי הכוב המלאה

מידלתי כוס במקס ואני רוצה למלות אותה בנוזל... איך אני יכול ליצור מאש שיתלבש ישר עם החלק הפנימי של הכוס?
 

Druyanizem

New member
איך ממלאים דגם של כוס בנוזל?

איך אני יכול למלא את החלל של הכוס במאש (במקס)?
 

ejay

New member
אני מניח שיצרת את הכוס באמצעות

lathe של spline כלשהו , נכון? אם כן, פשוט קח את הספליין הזה, וצור מהחלק הפנימי שלו את האיזור שהנוזל אמור לתפוס בתוך הכוס, ובצע גם עליו lathe .
 

Druyanizem

New member
דוקא לא...

בחרתי בשיטה הלא מקצועית ולקחתי כמה צילינדרים ועיצבתי אותם לכוס. יש עצה?
 

ejay

New member
במקרה כזה,

העבודה קצת יותר קשה- שכפל את האובייקט , הפוך את הנורמלים שלו, מחק את הפאות החיצוניות והשאר רק את החלק הפנימי, עליו תפעיל cap modifier שיסגור אותו.
 

ejay

New member
אתה צריך להפעיל על האובייקט

normal modifier ולסמן את התיבה "flip normals"
 

preacher

New member
תבנה קוביה יותר גדולה מהכוס

מקם אותה כך שהמשטח העליון שלה יהיה בגובה הנוזל שאתה רוצה בצע פעולה בוליאנית של הקוביה פחות הכוס (העתק של הכוס, ליתר דיוק) קיבלת שני מאשים: החלק של הקוביה שהיה מחוץ לכוס, והחלק שהיה בתוך הכוס. מחק את החלק החיצוני - וקיבלת את הנוזל.
 

Druyanizem

New member
זההיה אחד הדברים הראשונים

שניסיתי... משום מה זה לא הלך
 

Druyanizem

New member
ובהמשך לשאלת הנוזל...

עשיתי נוזל (תודדות לבוליאן) אני רוצה להפוך אותו לנוזל חום... אני את זה עם רייטרייס... ומשום מה רק השטח פנים שלו בצבע חום... למה?
 

BladeRaider

New member
בגלל

שכשאתה בונה קוביה אתה בונה מעטפת של קוביה, החלק הפנימי לא נחשב. תשתמש ב lathe . תשים את הכוס מפרופיל כשהיא ב FREEZE ובWIREFRAME ותבנה נוזל שיתאים בדיוק לחלל בפנים
 

Druyanizem

New member
אז בקיצור....

לבנות את הכוס מחדש.... הפעם מספלינס ולא מצילינדרים... אוקיי.. תודה
 

ejay

New member
כל חפץ במקס

הוא למעשה רק ייצוג של המעטפת.. אין בתוכנה התייחסות לנפח או צפיפות של חומר שנמצא מעבר לשטח הפנים של האובייקט, לכן קשה ליצור חפצים שקופים אמינים. המפתח לדעתי הוא בחומר- ראשית ודא שהוא מוגדר כחומר דו צדדי (2-sided) , ושחק עם אפשרויות השקיפות השונות, ובעיקר הfalloff-in/out שנמצא באיזור ה extended properties של החומר שלך. כמו כן, ודא שאתה משתמש בסוג כלשהו של שבירת אור (refraction) שיוסיף לזה נפח. והצעה כללית- כשאתה (ואחרים) מציג שאלות כאלה, צרף תמונה קטנה של המצב הנוכחי, כך יהיה קל יותר להבין למה אתה מתכוון ולהגיע לפתרון .
 

Druyanizem

New member
תמונה קטנה של המצב הנוכחי...

הינה וכמו שאתם רואים רק השטח פנים שלו בצבע חום ולא כל המאש עזרה מישהו?
 

ejay

New member
נראה מוזר מאד..הניחוש שלי הוא

שהפעולה הבוליאנית הרסה את המודל (כמו שקורה לעתים קרובות מדי עם הכלי הזה.. מומלץ להמנע משימוש בו כשיש דרכים אלטרנטיביות). נסה להשתמש באחת מהשיטות האחרות שהוצעו לך כדי לבנות את הנוזל. אף אחת מהן לא דורשת יותר מדי עבודה.
 

ejay

New member
נסה עוד משהו אחד-

תקטין את האובייקט של הנוזל מעט.. כרגע הוא חופף לחלוטין את הזכוכית, וזה יכול ליצור בעיות כאלה. (סליחה על שטף ההודעות הזה
 

preacher

New member
מקס ופעולות בוליאניות

באמת בעיה כואבת... וזה לא השתנה הרבה מאז 3dstudio לדוס... ממה שראיתי גופים שעושים עליהם פעולות בוליאניות חייבים להיות סגורים לגמרי. תבדוק אם יש איזה חור במאש - בכוס זה בטח יהיה במרכז הכוס, בציר הסיבוב של ה-lathe. עוד בעיה שראיתי נובעת מצפיפות שונה מאוד של שני המאשים - אם עשית את זה עם קוביה למשל, נסה לעשות את זה שוב עם קוביה שכל פאה שלה מחולקת ליותר סגמנטים, 3 או 4 סגמנטים צריכים להספיק. ואם מישהו יודע עוד עצות להצלחה של פעולות בוליאניות במקס שיוסיף אותן, זה באמת משהו נורא מעצבן. אפילו טרוספייס עושה פעולות בוליאניות יותר טוב.
 
למעלה