חצי שנת פנסיה הלכה לפח

david202da

New member
שלום ,
סיימתי תואר לפני שנה , ולכן לא הייתה לי קופה פעילה (יש קודמות אבל הן לא פעילות).
כשהתחלתי לעבוד אמרו לי שאחרי חצי שנה יפקידו לי רטרואקטיבית.
התפטרתי מהעבודה לפני 3 שבועות (ולאחר 6 וחצי חודשים) והמשכורת הבא הם טוענים שיפרישו לי לפנסיה, אבל רק על חודש, זאת בלי רטרואקטיבית.הם טוענים שאם הייתה קופה פעילה היו מפרישים לי אחרי 3 חודשים (לא הבנתי אם יש פעיל אז למה לא מהיום הראשון..) אבל בגלל שלא היה אז אין מה לעשות לגבי זה ובמשכורת הקרובה ירד לי על פנסיה של חודש אחד וזה גם מה שהם יפקידו מהצד שלהם.
אני לא מבין איך דבר כזה יכול להיות ? למה אני נענש כי עשיתי הפסקה מהחיים והלכתי ללמוד ? (נענשו על זה מפסיק אני חושב).ולמה לא היה אף אחד שיתריע (על מה המיסים שלי הולכים ? מינימום שישלחו הודעת תזכורת במייל או SMS שנדע את הזכויות שלנו..).
החברות מנצלות את החוסר ידע ומנסות שנפול בין הכסאות, הם מהצד שלהם כמובן לא יגידו מילה כדי לעזור(למה להן אם אפשר לחסוך כמה גרושים).
ואם כל מה שרשמתי נכון והם באמת לא מחוייבים להפריש לי רטרואקטיבית, אז מהכוונה למה שסימתי בצהוב בתמונות ? הם לא היו אמורים לטפל בזה בעצמם ? אין לי זכות לוותר על זה והם צריכים לבחור לי קרן בעצמם אם לא בחרתי..אז למה יש את זה אם הם יכולים פשוט לא להתייחס לזה ולא להפריש בפועל על חצי שנה שלמה ? תודה מראש לעוזרים!
 

קבצים מצורפים

  • 1.PNG
    1.PNG
    KB 113.1 · צפיות: 2
  • 2.PNG
    2.PNG
    KB 35.5 · צפיות: 2
שלום רב, ע"פ חוק המעסיק מחויב להפריש לך לאחר 6 חודשים במידה ולא הייתה לך קופה פעילה.
אילו הייתה לך הוא היה מחויב להפקיד לאחר 3 חודשים רטרו כמו שאמרת.
האחריות לחיסכון הפנסיוני שלך מוטלת עלייך ולכן מומלץ להיעזר בבעל רישיון ממטעמך.
 
למעלה