חקירות במים עמוקים- "יואב יצחק"

בדיחי

New member
לחברי הפורום חידה מעניינת

"שאינו בחיים, מרים את הדגל של עידן התרבות, עם הפרעה קטנה באמצע".
 
סופה בתחבורה והקשר לאילת

ח"כ סופה לנדבר - סגנית שר התחבורה? אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, תמונה עוד החודש ח"כ סופה לנדבר, לסגניתו החדשה של שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה. יו"ר מפלגת העבודה, בנימין בן-אליעזר, גמר בדעתו לדברי מקורביו, לקדם את ח"כ לנדבר לתפקיד הבכיר, וכל שנותר עתה הוא לגבש את סמכויותיה הביצועיות. מלשכתו של שר התחבורה מוסרים, כי "דבר לא סגור עדיין", אך מדגישים כי שר התחבורה אינו מביע כל הסתייגות מהמינוי החדש. ח"כ לנדבר תחזור בסוף השבוע מגרוזיה, בה היא משתתפת בכנס איחוד מדינות הים השחור. עם שובה יחודשו הדיונים בעיצוב תפקידה כסגנית שר, שכן להבדיל מאחריותם המיניסטריאלית המוגדרת של השרים, הרי שתפקידי סגניהם ותחומי סמכותם - פתוחים למשא ומתן מכל סוג. "שר הביטחון הציע לי את התפקיד, ואני נעתרתי להצעתו", מוסרת ח"כ לנדבר ממקום מושבה, שלגדת הים השחור. אך מלשכתו של בן-אליעזר סותרים את כיוון היוזמה באמרם, כי "לפני מספר שבועות פנתה ח"כ לנדבר בבקשה לקבל את התפקיד, ופואד נעתר לה. במקביל הוא פנה לשר סנה, במטרה להגדיר את הסמכויות שיעניק לסגניתו החדשה." מקורבתה של חברת הכנסת מסרה, כי לא רק שפואד הוא שיזם מספר פניות בנושא במהלך התקופה האחרונה, אלא שעד כה הוא נענה בשלילה. "היום אשא נאום בפני באי הכנס החשובים לישראל כמצביעים בפורומים בינלאומיים, ועם שובי ארצה אמשיך במגעים עם יו"ר מפלגת העבודה", מוסרת ח"כ לנדבר, שלדבריה "אינה רוצה לקפוץ על העגלה בטרם סוכמו הדברים סופית". משרת סגן השר התפנתה עם התפטרות, ח"כ אבי יחזקאל, מתפקידו במשרד התחבורה. יחזקאל פרש על-רקע התוכנית הכלכלית החדשה, אותה ראה כבלתי הולמת את מצע מפלגת העבודה. יחזקאל הביע התנגדות - נרגשת ומתוקשרת היטב כדרכו - להמשך ישיבתה של מפלגתו בממשלה. "התפטרתי במגמה להביא לחסכון מיידי בהוצאות המדינה בהיקף של 2 מיליון שקלים בשנה," מוסר יחזקאל ומוסיף כי "הציניות חוגגת. לסגן שר מספר גדול של עוזרים, רכב צמוד ונהג, שומרי ראש - על-פי התנהלותו וצרכיו, לשכה בתל אביב, אש"ל ונסיעות לחו"ל. זו ממשלה שמנה של מדינה אשר אזרחיה רזים". מרבית הגורמים הממלכתיים שנדרשו לצורך הכנת הכתבה, מעגנים את צידודם במינויה של סגנית השר החדשה, בעובדת בסיס מוטעית: להוציא את הגורמים שתושאלו בלשכת שר התחבורה, הרי שלדברי הגורמים הרשמיים בבניין כנסת ובלשכתו של שר הבhטחון "ח"כ לנדבר תמשיך מסורת ארוכה של סגנות שר במשרד התחבורה, שהינו משרד רחב וכבד מאוד מבחינת תחומי עיסוקיו." בעוד שהקביעה השניה נכונה, הרי שאין כל בסיס לקביעה הראשונה. להיפך, לנוכח כובד העול הרובץ על כתפי שר התחבורה, ניכרת העובדה, כי מרבית קודמיו של סנה, השכילו להתמודד עם המשקל ללא סיועם של סגני שרים. סגן השר האחרון הזכור במשרד התחבורה, הינו חבר הכנסת לשעבר אפרים גור. גם אפרים גולדשטיין חלף פעם בשמי המשרד, אך לא הותיר רישומו. קודם לפרישתו הכאובה, כיהן גור תחת משה קצב, כיום נשיא המדינה. קצב זכור כמי שקידם את תשתית התחבורה הלאומית לעבר העידן החדש. על משרד התחבורה עברה בזמנו מהפכה בה החלה התפתחות התחבורה המסילתית, ובעיקר ניכר מהפך בנוף המוטורי בכבישים. בתקופת קצב הסתיים עידן השממה המוטורית המקומית, ובמקום סובארו של קונצרן פוג´י תעשיות כבדות החלה ישראל שלאחר מלחמת המפרץ, להיות מוצפת במותגי רכב שעד אז החרימו את כבישי ישראל. המכוניות מיוצרות במדינות שנכנעו לאיומי שלטונות החרם הערבי, והואילו לייצא תוצרתן כפרס למדינה, בעקבות הימנעותה מהכשלת קואליציית השלום. מדובר, על-פי סדר הגעתן ארצה, ביצרניות הרכב היפניות הונדה, טויוטה ומזדה, והיצרניות הדרום קוראניות קיא, דייהו ויונדאי. גם יצרנית גי´פי הקורנדו והמוסו ברשימה הרלוונטית, אלא שבנתיים פשטה את הרגל ונימכרה לדייהו, שפשטה את הרגל ונמכרה לפני כחודש לג´נראל מוטורס. משה קצב התייחס לתפקידו ברצינות רבה, וכך למשל מנע ניסיון לכריתת הסכם ייבוא עקיף של מכוניות הונדה ממפעל הרכבה באוהיו שבארה"ב, במקום ישירות מיפן. קצב לבדו, ללא כל סיוע של סגן שר, טען כי סכנה בטיחותית עלולה להתעורר כתוצאה מנתק בקשר הרשמי עם חברת-האם, בכל הקשור בחלקי חילוף למכוניות. למעשה, שיקולי גאווה לאומית הם שהינחו את קצב, אלא שבנועם הליכותיו השכיל לעטוף את פעילותו במסווה של שיקולים מקצועיים, הנכונים לכשעצמם. רשימה מכובדת של אישים, חלקם כאלה שטיפסו לצמרתה הגבוה ביותר של המדינה, כיהנו בלשכתו הבלתי הדורה של שר התחבורה בירושלים. יצחק רבין, שמעון פרס, עזר ויצמן, יצחק לוי, שאול יהלום ואמנון שחק ועד רבים וטובים אחרים. שמו של איציק מרדכי לא נשכח חלילה, אלא שמגיעה לו התייחסות נפרדת, לקראת הגעתה של סופה. בימיו הגיעה לשיאה טלטלת המשרד, עליו מופקדים שנים רבות שרים "בחצי משרה". באחרונה הושג סוף סוף שקט תעשייתי, ואפרים סנה השכיל לשלב עיסוקו בסוגיות ביטחון הקרובות לליבו, עם עיסוק מקביל בסוגיות בטיחות בדרכים - המתחייבת מתפקידו הרשמי. ח"כ לנדבר, קלינאית תקשורת (מרפאה בדיבור - (Speech Therapy במקצועה, אולי טרם הפנימה עומק האוצר הלאומי שהופקד בידי ד"ר סנה, פנימאי ואימנולוג. משרד התחבורה פועל בים, ביבשה ובאוויר, כפופים לו השרות המטאורולוגי, רשות הרישוי, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מינהל הספנות והנמלים, מינהל התעופה האזרחית, מינהל יבשה, אגף הסברה ויחסים בינלאומיים ומה לא. בכנס בטיחות שנערך באחרונה בתחנה המטאורולוגית, אמר אחד מוותיקי משרד התחבורה, כי המקום ניבחר שכן מידת השפעת המשרד על תאונות הדרכים, זהה להשפעתו על מזג האויר. עת נכנס ח"כ יחזקאל לתפקידו, עבר את משוכת הדיונים הקשה בסמכויות, בהליך קליטה בו תוצב ח"כ לנדבר עם שובה בסוף השבוע ארצה. יחזקאל ביקש לעצמו את הטיפול בנושא הבטיחות בדרכים, אך ספק אם לנדבר תחזור על הטעות שעשה קודמה בתפקיד. "איזה תפקיד לאומי אינו כפוי טובה?", שואלת רטורית עוזרתה הפרלמנטרית של חברת הכנסת, המזכירה את קשת תפקידה הציבוריים של חברת הכנסת ובכלל זה את היותה יו"ר ועדת הכנסת לפניות הציבור ויו"ר איגוד עולי בריה"מ. שני גברים ואשה אחת, עומדים אם כך לשנות את מפת התחבורה במדינה
 
רעיונות - איך להקים קזינו

אם יש זמן וצורך, הרי דווקא עכשיו מכל הזמנים, זה הזמן לפתוח קזינו כחול לבן בארץ ישראל , דיי לנסות להעלים עין מעצם העובדה שלא ניתן להיפטר מתופעת ההימורים, פשוט זה דבר שלא ניתן לעשות, לכן קודם כל חייבים להכיר בעובדה זאת. היה פעם אדם חכם שאמר "אם אתה לא יכול לגבור על אויבך אז תצטרף אליהם" מה שבאנגלית נאמר if you cannot win them join them משפט נכון לכל הדעות מה שאומר שברגע שנכיר בעובדה שלא ניתן לסגור את ענף ההימורים אז נתחיל לשבת על תוכניות עבודה כיצד אפשר להביא את הענף הזה לסביבה בריאה יותר ולהפיק ממנו את מקסימום התועלת לטובת הציבור "המדינה", וזה אכן ניתן. הדעה הרווחת הוא שכל שחקן שמשחק בקזינו הוא מן טיפוס שלילי ואת הדימוי השלילי הזה חייבים להפיג., לא כל שחקן בקזינו הוא עבריין, לא כל שחקן הוא כפייתי, ולא כל הימור זה חרפה, יש מיליוני אנשים שמשחקים מידי יום ברחבי העולם בשל הנאה ובמסגרת היכולות שלהם ללא כל בעיה וקושי.. מתוך הכלל "תמיד יש כמה יוצאי מן הכלל " והעיתונות אוהבת לחגוג עליהם, זאת זכותם והם חייבים לכתוב חדשות ולמכור סיפורים. במצב של היום כל השחקנים שהם אוהבי הימורים מחפשים בנרות איפה לשחק ובעקבות זאת נאלצים להמר בכל מיני מקומות אפלים ללא פיקוח וללא רשיון, לא פלא ששחקנים מאבדים את הראש. בדרך זו שחקנים הרבה יותר חשופים וקל יותר לאבד שליטה ורק בגלל חוסר הפיקוח ומקצועיות. אין צל של ספק שאם היה ויהיו בתי קזינו חוקיים בארץ זה היה מונע וימנע הרבה מאוד מהסיבוכים שנקלעים אליהם שחקנים כיום. זיכיון צריך לינתן רק לגורם כמפעל הפיס או גורם ממשלתי, ניתן יהיה להכניס גורם פיננסי ידוע בתחום אך כל מנגנון יהיה ברובו תחת פיקוחם של הממשלה/מפעל הפיס ובכך למאגר את הפשע והאלימות סביב הנושא הזה. *שנית, הקמתם של שלושה בתי קזינו בו זמנית בצפון , במרכז ובדרום יכולה לתת לנו "תנאי" מאוד חשוב ומאוד פשוט "השחקן לא יוכל לשחק בסביבת ביתו", כלומר אדם מהמרכז לא יוכל לשחק במרכז אלה רק בדרום או בצפון, אדם מהצפון יוכל לשחק רק במרכז או בדרום ואדם מהדרום יוכל לשחק רק בצפון או במרכז. הרבה יתרונות ל"תנאי המגביל" : א. ) קודם כל השיטה הזאת תיתן תנופה חזקה לתיירות פנים בישראל. ב. ) שנית התנאי הזה, הוא תנאי שמקשה על השחקן, מאחר והקזינו לא זמין לו. נסיעה לקזינו זה עניין של שעות, שנית המרחק מרגיע ומאפשר לאדם לחשוב ביתר בהירות. הגבלות וכניסה לקזינו. *גיל הכניסה לישראלים יהיה מגיל 25 ומעלה, זהו גיל שמערכת התבונה בוגרת יותר. גיל כניסה לתושבי חו"ל 21. * חברות בקזינו. *התנהגות בלתי הולמת תגרור אחריה עונשים , כגון עבירה ראשונה חודש הרחקה, עבירה שניה 3 חודשים, עבירה רביעית 6 חודשים עבירה רביעית תהיה וועדה שתחליט לגבי סילוקו של המהמר לצמיתות או להרחקה לתקופה ארוכה. *בזמן העונשים המהמר לא יוכל לשחק באף אחת מן שלושת בתי הקזינו שיהיו ממוחשבים און ליין אחד עם השני. *שחקנים יצטרכו להגיע בלבוש הולם שזה אומר לא בג´ינס וחליפה חובה, *אין מכונות כרטיסי אשראי בתוך הקזינו או ברדיוס של חצי קילומטר מהקזינו. *אין מתן אשראי מכל סוג שהוא. *מנהלים והעובדים של הקזינו יהיה בתחלופה בין שלושת בתי הקזינו. *בכל כניסה לקזינו יהיה נציגות "עזרה וטיפול למהמרים". יתרונות שבהקמת קזינו *יצירת מאות מקומות עבודה, בשלושה בתי קזינו ניתן ליצור אלפי מקומות עבודה, *פריחה מחודשת של העיר וסביבותיה. *פריחה בענף תיירות פנים, קרי בתי מלון צימרים. *הקצאת משאבים וכספים להקמת מרפאות שטיפול במהמרים כפייתים. *השקעות מחו"ל וכניסתם של מותגים לאזורי פיתוח. *כסף רב חוזר למחזור ואינו יוצא למקורות אחרים או למדינות אחרות. *חלוקת רווחים למוסדות רווחה, ולמוסדות נזקקים. כאשר היום כסף זה חסר בתקציב המדינה. *גידול בתיירות חוץ והכנסת מטבע חוץ. *החזרת כבוד עצמי למובטלים ומפוטרים.
 
ושוב קזינו- "עניי עירך קודמים"

הסיפור שמסעיר את המדינה כולה, הוא כמובן הסיפור של משפחת מקסימוב האח שהפסיד בהימורים בבתי קזינו (על פי דיווחים של העיתונות) סכום השווה ל 250,000,000 ₪ מכספי מעילה שאחותו ביצעה "בבנק למסחר" כדי לכסות את חובותיו להימורים. כל הסיפור המדהים הזה של אח ואחות ממשפחת מקסימוב, ממש לא הועיל לאחרונה לענף ההימורים. לשחק בקזינו במיליון דולר "מכה" בערב (על פי הנאמר ב"ידיעות אחרונות") ממש נשמע דמיוני. בייחוד שאנו מדברים על שחקן ישראלי, הרי לא מדובר פה באיזה "שייח סעודי", או האם כן..... המציאות בסיפור הזה, גוברת על כל דמיון, אנו בטוחים כי נמשיך לשמוע עוד רבות בעניין ולא רק בענייני קזינו והימורים. הסיפור הזה ועוד כמה סיפורים אחרים בענייני קזינו שופכים אור אפל על מושג ביתי הקזינו . יש לזכור כי תמיד יש קיצוניים בכל ענף. רוב הכספים ששפך "מקסימוב" נשפכו בחו"ל, שתי מסקנות נובעות מכך האחת, כל עוד לא יהיה בארץ בית קזינו ימשיכו הישראלים לנסוע לכל בתי הקזינו בעולם וכפועל יוצא רוב כספי ההימורים יוצאים איתם וזה חבל, אלו כספים שאנו בהחלט זקוקים שיישארו בארץ. מסקנה שניה, אם אכן היה בישראל בית קזינו, הרי שלא היה ניתן להמר ברמת סכומים כאלה מבלי לעורר חשד, גם לא היה מי שיתן אשראי לשחקן, אז מי יודע אולי היה נמנע שפיכת כספים רבים וכל ההפסד היה מסתכם בעשירית . קזינו בבעלות ממשלתית לדעתנו, קזינו בארץ חייב להיות בעלות אפילו חלקית של ממשלת ישראל ואו מועצת ההימורים , כך שכל הפיקוח והניהול כמובן על ידי הממשלה/מועצת ההימורים בישראל בשיתוף עם גורמים כלשהם או לבד. יתרונות – יש הרבה יתרונות בקזינו כחול לבן : הרגעת יצר התאווה הישראלי להימורים, כספים בייחוד הון שחור יישארו בארץ ולא יוצאו לחו"ל, פיתוח אזורים מוכי אבטלה, יצירת אלפי מקומות עבודה, והבאת תיירים וכסף זר למדינה, ועזרה למהמרים כפייתיים. חסרונות – סליחה אין אז יבואו אנשים ויגידו "כן יתחילו להמר ויפסידו בתים" "משפחות יהרסו", רבותיי על תהיו בת יענה אם הראש באדמה מי שמהמר ואוהב להמר, יהמר בבתי קזינו פרטיים, ברחוב, בבית, ואו בחו"ל ואו באינטרנט לא ניתן למנוע זאת להפך הכל זה עניין פסיכולוגי-כשאין משהו, אתה רוצה אותו יותר וכשיש אתה לומד לחיות עם זה. "עניי עירך קודמים" ותחשבו על זה...
 

poza

New member
זה ממש קל

שאינו בחיים - מת מרים את הדגל - נס הפרעה באמצע - " והתשובה - מתנ"ס
 

poza

New member
אתה מתכוון חקירות במי הקישון ?

קראתי בסוף השבוע של מעריב את הכתבה על יוצא הקומנדו שטבל בקישון ועכשיו משלם בחייו, מותקף בסרטן, והוא עוד לא בן 31. והאמת בכיתי. בכיתי על העוול שעשתה לו המדינה שלנו, צה"ל, חיל הים, על העוול שעשתה החברה שלנו, שלא קמה ומחתה יותר בכל רם, על אלו שידעו ושתקו, על אלו שידעו והחרישו. והיום הם נושאי תפקידים, אנשים בעלי משפחות, והכי חשוב, הם חיים ויחיו עוד זמן רב. הם מתים לנו מול העיניים והעולם ממשיך ושותק והצדק לא יוצא לאור.
 

poza

New member
פ"ש תודה- הכתבה מעניינת תגובה בהמשך

תגיד מה קרה לקלוד אופנהיים, זה שהורשע על ביצוע כל מיני דברים מתחת למים?
 
למעלה