בהמשך..
התפקיד הוא יותר חקירתי, אם את מחפשת פן טיפולי הוא לא כ"כ קיים כאן , מצד השני תפקיד זה הוטל על עוסי"ם מתוך הציפייה לרגישות ולספק לילד כמה שיותר קרקע נוחה בעת שהוא חושף אירועים טראומטיים. מבחינה טכנית, אתה מקבל לידך את חומר החקירה הראשוני, ולאחר אתה מכין שאלות לחקירה, אתה צמוד לפרוטוקול שמנחה אותך כיצד לעשות זאת, כך שזה דיי תחום ומקל. אתה עובד לפי הפרוטוקול אשר נבנה לאחר מחקרים שנעשו לגבי גביית עדויות מנחקרים וזאת כדי לגבות עדות באופן המהיימן והמדוייק ביותר, אותה תצטרכי , לא תמיד, להציג בהמשך בבית משפט. לגבי ההתמודדות עם התכנים, המצחיק הוא שבאופן לא מודע הפרוטוקול הוא מין מנגנון הגנה לנפש, ז"א , החקירה היא מאוד טכנית, כמובן שאת רגישה למתרחש, אם ילד מתפרק או נסער, עוצרים, מדובבים ומרגיעים, אבל ההצמדות להנחיות שומרת עליך מבחינה נפשית. בנוסף את עוברת הדרכות, ולאחרונה אף התווספה תמיכה רגשית קבוצתית שנעשית על ידי מנחה מחוץ לשרות, וזאת בכדי להתמודד עם קשיים רגשיים כאלה ואחרים הכרוכים בעבודה. אני יכול להגיד לך שזה מין רולטה, עד שלא תהיי בפנים לא תדעי כיצד זה ישפיע עליך, אני כיום לא בתפקיד זה, אך הייתי בו מספר שנים, למיטב זיכרוני, עומס העבודה השפיע יותר על מרבית האנשים מאשר התכנים אליהם נחשפו, וכמו שציינתי יש מערך תמיכה רגשי, לבד לא תישארי. בנוסף, תפקיד כרוך בעבודה בתנאי לחץ, אם את אדם תהליכי, זה לא מתאים לך. העבודה היא בכאן ובעכשיו, חקרת, סיכמת, רשמת התרשמותך, העברת את הסיכון לגורמים המטפלים- כאן הסתיימה עבודתך, למעט הופעה בבית משפט, או הפעולות הנוספות כפי שציינתי לך בתגובה ה-1. זה יכול להיות חקרת היום , הגשת היום, וזה יכול להיות חקרת היום תגיש עוד מספר ימים. את צריכה להבין שחלק מכתבי האישום המוגשים לבתי משפט מתבססים גם על חקירת הילדים, וכתב אישום לרוב נעשה בתוך מספר ימים.
מבחינת התנאים- אם אני לא טועה מתחילים בדרגה ט ויכולים להגיע עד ז. תסתכלי בטבלת האיגוד. זה שכר הבסיס, עליו יש תוספות כגון אחזקת רכב, אותה אגב שיפרו לאחרונה לחוקרי הילדים. עם הזמן את מקבלת מספר כוננויות בחודש, ז"א מסיום שעות העבודה ועד הבוקר למחרת את בכוננות ועלולים להקפיץ אותך, לא לדאוג, לא קורה הרבה. על הכוננויות את מקבלת גם תשלום., עושים מספר ימים בודדים בחודש. משלמים לך על ביטוח ורישיון הרכב, מקבלים פלאפון ועוד הטבות של עובדי מדינה. אני מאמין שלאחר ההוספה "הענקית" שקיבלנו בעקבות השביתה, ועם כל התוספות, לאחר מספר חודשים תתייצבי על שכר של 6000-7000, נטו, זה בערך עד סוף השנה הראשונה, אל תתפסי אותי במילה, ייתכן שהדברים ישתנו לטובה. אגב לאחר שנתיים בתפקיד תרוויחי נטו יותר משכר זה. השכר עולה כל שנה, לא בהרבה, אבל עולה. יתכן ומשלמים גם שעות נוספות-לא בטוח לגבי כך.
התפקיד כרוך בניידות גבוהה-זה המינוס של התפקיד, כי ההחזרים של בלאי ודלק אינם תמיד משתוויים להוצאות- תלוי באזור הגאוגרפי בו את גרה- בצפון ובדרום הארץ המרחקים רבים יותר מהמרכז- אבל בדרכ מייעדים אותך לסביבת מגורייך, אבל בפועל אתה מוקפץ לעיתים , עקב אילוצים שונים, לחקירות באזורים רחוקים יותר מזה שייעדו לך.מרבית החקירות , מעל 80%, נערכות בבתי ספר ובגנים. צריכה לדעת לארגן לעצמך את הזמן, הרבה פעמים אתה מתכנן משהו אחד וקורה משהו אחר- להיות מוכן לשינויים מעכשיו לעכשיו בהתאם לדרישות המערכת, כך שאם את אדם מאוד תבניתי ויקה לסדר היום שלך, את צפויה לבעיה כאן.
בנוגע להכשרה, עוברים קורס של בין חודש לערך בת"א בו אתה לומד על חקירת קורבנות ועדים- זה היה בזמני, יתכנו תמיד שינויים. קורס של חקירת מוגבלים שכלית וחשודים, הינם נפרדים ולא עם הקורס הבסיסי. יצא לי להעיד בבתי משפט- מרבית הפעמים אתה מעיד, לא פשוט לאפשר לילד להעיד מול הפוגע בו, שיכול לעיתים להיות אף אביו או אימו. חוויה מרתקת, יש בה את כל התחושות- חשש, פחד, חרדה, התרוממות רוח, אופוריה, ביטחון,אי ודאות ועוד- כשאתה מסיים אותה מה שבטוח זוהי הקלה-אין מה לחשוש בימ"ש זוהי זירת משחק- צריך להתאים עצמך אליה, אבל דייה לצרה בשעתה, מתן עדות בבימש זהו הליך שמלווים אותך ומכינים אותך טוב אליו והוא לא מתרחש מיד.
ב-5 דק על חוקר הילדים- לא פשוט- תפקיד מרתק, מאתגר, מצריך יכולות עמידה תחת לחץ, מצריך גמישות תנועתית-מחשבתית, יכולות הקשבה וניתוח הדברים שנמסרים לך. התפקיד כולל עבודה מול משטרה, פקידי סעד, יועצי בי"ס וגורמי חינוך נוספים, לעיתים גם מול רופאים (בדיקות רפואיות), לעיתים מול ההורים שמביאים את הילד לחקירה- הם במצב לחץ וחוסר ודאות, יש לנסות ולהפחית את החרדות שלהם. תפקיד של ניגודים, להיות חוקר מצד אחד אבל רגיש מצד שני, מצריך ידע בעולם הילדים כגון תהליכי זיכרון, יכולות שפתיות, ידע משפטי (לא הרבה, אבל גם), ממש לא עבודה סוציאלית קלאסית, אבל יש בו גם צדדים שלה, חשוב להבין טיפולי זה ממש לא!הרבה פעמים אתה האדם הראשון בפניו הילד חושף את שעבר. לא לשכוח, לומדים לדובב את הילד, כמובן בכלים ובאמצעים המקובלים שלעיתים גם מוגבלים-את יכולה גם לתאר את כל הדברים שציינתי כבר, כמו ההופעות בבתי משפט, הפעולות הנוספות עליהן כתבתי בתגובה הקודמת. אגב , תמיד טוב שיהיה ידע מקדים, זה מראה על הכנה לראיון. את יכולה לקחת את הדברים אותם כתבתי , ולהפוך אותם לכלליים יותר לראיון- או לידע ראשוני יותר בתחום. את יכולה לשלב, לתאר מבחינה רגשית את תפקיד החוקר, מהו מעלה אצלך, ולתאר אותו גם מבחינת תפקיד עצמו.
לגבי המכרז, לי לקח 4 חודשים מרגע המבחן העיוני ועד שהתקבלתי לעבודה, את צריכה לבדוק אם את ניגשת למכרז רגיל או מכרז עתודה שמשמעותו היא שאין כעת משרה פנויה, ואם תתקבלי ,אז רק בעתיד, יכול להיות מחר, אבל גם עוד שנה, כשתתפנה משרה יקראו לך. זה מידע שמופיע במכרז.
בספר שתיארתי יש תיאורי מקרה, אבל כמו שאמרתי לך לא מצפים שתבואי מומחית על.
לא לדאוג לגבי החפירה, אם יש עוד שאלות אשמח לענות.
בהצלחה.