חקר שורשים בורשה

mallilg

Member
יש מספר משפחות ורשאיות שאני רוצה לחפור קצת לגביהן. מאחר והבנתי שרוב הרשומות של העיר נשרפו, אשמח אם תוכלו להפנות אותי בשרשור הזה לכל מקור מידע נוסף שמוכר לכם לגבי ורשה.

דרך אגב, האם מישהו מכם יודע אם בJRI אינדקסו כבר את כל הרשומות מורשה שהעלו את הסריקה שלהן לאתר של הארכיונים? (זא האם שווה להקדיש שם מאמץ)
 
למיטב ידעתי רק JRI POLAND עושים אינדקס של רישומי חיים מורשה - אז כן, חשוב לחפש שם.. ב JRI אסוף התרומות נעשה לכל עיר בנפרד. רישומים עולים לרשת כאשר התרומות מכסות את עלות התרגום. תרומה בגובה מסוים (שונה לכל עיר) מאפשרת גישה לרישומים שתורגמו אך עדיין לא הועלו לאתר (אם ישנם כאלו). מנהיגת העיירה תוכל לתת לך מידע על מה קיים לורשה, ועל גובה התרומה.

https://jri-poland.org/town/warszawa.htm
 

mallilg

Member
תודה, אני אבדוק איתה.

אני מעוניינת בכל מקור שיכול לעזור למחקר לגבי אנשים שחיו בורשה. לא רק רישומי חיים.
 

mallilg

Member
יש לי ניסיון מאזורים אחרים בפולין. פשוט לגבי ורשה אני פחות מכירה מקורות מידע, במיוחד כשההיצע בJRI מוגבל.
 

שרי סילבר

Active member
כמובן שכדאי לחפש בעיתונות ההסטורית ובגנאלוגי אינדקסר אם לא עשית זאת עד כה. בנוסף, כדאי לבחון מיפויים של בתי-קברות. בנוסף על אתרים כלליים כדוגמת BillionGraves ו-Find a Grave, כדאי לבחון את המצאי באתר שבקישור (ע"פ בסיס-הנתונים שבתפריט למעלה מופו גם בתי-קברות מוורשה. איני יודעת אם הכול מופה, אך שווה לבדוק).

בתי קברות בפולין
 

שרי סילבר

Active member
לא יודעת אם יש אתר עיתונות ספציפית לוורשה. כוונתי היתה לאתר העיתונות ההסטורית הכללי, שמן הסתם מוכר לך: עיתונות יהודית הסטורית

בנוסף, את יכולה לנסות לחפש גם בחלק העיתונות של אירופאנה. אני רואה שבין האוספים יש גם עיתונים מפולין: עיתונות - אירופאנה

בהצלחה!
 
למעלה