חריקה בדיווש חייב לשתף ולהתייעץ

חריקה בדיווש חייב לשתף ולהתייעץ

רשמתי פה לפני כמה ימים בנוגע לאופני טרק 1200 ישנות שקניתי די בחינם.
האופניים חרקו בדיווש בלחצ ולקחתי אותם למכונאי מוכר מאוד מעולם הכביש.

הוא אמר לי שיש להחליף קסטה ושרשרת והרעש נובע חד משמעית מהציר המרכזי שהוא גם גמור.
ציר מרכזי באופניים האלה הוא דגם מאוחד מיוחד וישן של סראם ועולה 320 ש"ח.

באתי שמח לקחת את האופניים ואני עולה לסיבוב בדיוק אותו רעש אפילו חזק יותר.
היה שם מכונאי אחר שמבין באופני כביש ששמע את הרעש ומייד אבחן:
הברקס האחורי והקדמי יבש מאוד ומחככך עם הגלגלים.
10 דקות עבודה והבעיה נפתרה.

אני מרגיש תסכול אדיר שילמתי לא מעט ולא בטוח שבכלל היה צריך להחליף ציר מרכזי.
מה הייתם עושים במקומי? להתווכח ולחזור לשם? המכונאי הראה לי את הציר שהוציא מהאופניים וטען שהוא גמור חד משמעית, אבל גם אני בטוח עכשיו שהוא לא היה הגורם לרעש הנורא.
 

ItsikH

Member
הוא לא בהכרח טעה, אין סיבה להניח שטעה אלא באבחון הגורם לרעש ולא בבעיה שזיהה. על זה שלא זיהה את הגורם לרעש והבעיה הנלווית תוכל לבוא בטענות, אבל בהחלט יתכן שהרכיבים האלו היו ממילא במצב להחלפה. בכל אופן, אם לא שמרת את החלקים הישנים יהיה קשה לבדוק זאת בבטחון מלא.
 
איציק תודה על המענה המהיר

התסכול שלי נובע מהקבחעה שלו שהרעש נובע חד משמעית מהציר הצרכזי. והציר מאוד יקר
יכול להיות שהציר גמור אבל הוא בטוח לא היה המקור לרעש. על זה הוא היה צריך לעלות ולכן אני מתלבט עם לחזור ולבקש פיצוי
 

odedbc

New member
עשית טעות, לקחת את האופניים. אילו התעקשת

באותו הרגע שנעשה לך תיקון - והוצאה - מיותרים, ייתכן והיית מזדכה מייד.
ברם לא הכל אבוד.
חזור לאותו המוסד וספר לבעלים את הסיפור ותעמוד על כך שנעשתה טעות.
כסף חזרה כנראה לא תקבל, אבל אולי זיכוי חלקי לקניה עתידית באותו המקום.
 
עודד תודה על התגובה זה מה שאני אעשה.

אני חושב פתאום אולי לא היה צריך להחליף כלום. 10 דק עבודה והרעש נעלם לא היה צריך יותר מזה
 

ariasdo

New member
יש משהוא לא פר שאתה עושה בשימוש בפורום ...

זה פוגע במוניטין שהרבה שנים בונים אותו באמינות ובשרות .

הייתה צריך לפני שאתה כותב ללכת בחזרה אליו להראות שיש לך עדיין רעשים ולברר למה שיחרר לך את האופנים ,
אני בטוח שהייתה מקבל תשובות וטיפול , אבל אתה העברתה את הטיפול למכנופן אחר .

אני גם בטוח שכל מה שהוחלף היה נחוץ להחליף .

כמו שכתבתי לך בפעם הקודמת , מרכיב המזל גדול בקנית אופנים ישנות , אפילו שנבדקו לפני הקניה .
ויכול להיות שיהיו לך עוד הפתעות בהמשך בהחלפת חלקים באופנים הישנות הנ"ל .

אריה סדובניק
 

rolling9stony

New member
כל עוד הוא לא כתב מי החנות ומי המכונאי - לא

פוגע באף אחד.
הוא רק בא לתאר את החושה שלו, זה הכל.

איך הוא יכול לפגוע במוניטין של מישהו כאשר אנחנו לא יודעים על מי מדובר??
 

ariasdo

New member
בפסט הקודם שלו בנושא חריקות בדייוש כתוב לאחר

שקיבל תגובות בשרשור מה כדי לעשות בנידון
כתב עדכון שהאופנים נמצאות .בחנות ... ובטיפול המכנופן ...

וגם פירט מה חושב המכנופן לעשות ועלות ההשקעה הדרושה .

אריה סדובניק
 

יורם א2

New member
אריה עם כול הכבוד ויש .....

חמורות של הרוכב שמניות בגלגל שגורמות לגלגל לגעת ברפידות. לא רק רעש ביזבוז אנרגיה טוב אולי זה גם שיטה להתאמן.
אז אם הרוכב מה לגבי המכונאי. ציר שרשרת קסטה אבל ב גלגל שנוגע ברפידות................. טוב אולי ישתפר בעתיד

מי שקונה יד שניה בלי מושג בכלל לפחות יקח חבר שמבין או לחנות שתבדוק.
 

Maxim br

New member
יורם, בזמנו הצענו שירות

"קומפיובייק" כמן קומפיוטסט של אופניים...
מדובר היה בבדיקה מסודרת עם בדיקה יסודית ואף מוגזמת לדברי כמה
כולל פו"ה של כמה וכמה חלקים, קבלת רשימת רגקטים ועלות תיקונם.
בדיקה כזו עלתה 200שח, אתה יודע מה אנשים הסכימו לבדיקה, אם קוטעים לי שתי אצבאות אפשר יהיה לספור אותם על כף יד אחת...

ומי שמחפש בדיקה קטנה "רק תציץ\תעיף מבט\תבדוק שרשרת" בחינם או ב 50שח שלא יבוא בטענות שלאחר חודש מתפרקות לו האופניים !! ורעשים נוראים מברקסים לא מופיעים סתם, או שהיו שמיניות או נאבה פתוחה או גלגל גמור.

גון המקורי, כל הנאמר הוא בכללי אך נקודתי לא לקחת אישי !
 

rubber duck

New member
קבעת נחרצות שזה המצב וש 10 דקות מספיקות

לא מכיר את המקרה הספציפי

רק אספר לך מקרה אישי שלי

לפני כשנה בערך החלו להופיע נקישות באופני
מאחר ואני מאלו שמתחזקים לבד ( למעט פעולות בודדות ) התחלתי לחפור
שאלתי , בדקתי דיברתי
דיברתי עם N חברים ויועצים
קיבלתי N+2 תשובות

התחלתי בלהיך אלימינציה
ואחרי כל פעטולה / בדיקה
יצאתי לרכיבה ובדקתי את ההשפעה

בהתחלה לא השתנה דבר
אחרי אחד השינויים , היה שיפור מדהים
שהחזיק לעוד רכיבה
ואז התופעה חזרה בצורה קשה יותר
המשכתי בתהליך והחלפץי גם כמה חלקים
פתאום המצב השתפר אבל עדיין לא היה מושלם

באחת הרכיבות ,, אחד הרוכבים מביט בי ושואל אם נראה לי הגיוני משהו בצורת חיבור הקליט
במחשבה ראשונה , אני עונה שכן
עוד 5 ק"מ
ואני מנסה שיחרור ומגלה שהוא נוקשה
עוד 5 דקות והפדל מתפרק
אילתור קטן והפדל סודר
אחרי הללפת הפדלים , הרעש נעלם ולא חזר

על הדרך פירקתי את הפדל לגמרי והרכבתי מחדש תוך כדי הוספת קצת לוקטייט בתבריג
התוצאה , פדל תקין

המכונפן הקבוע שלי ( כשאני כבר מגיע אליו ]פעם במליון שנה ) בדק והסכים עימי שהסיכוי שזה ייקרה בפדל שבקושי ראה 2500 ק"מ הוא אחד ל .............

וחזרה אליך
מדובר באופניים משנתון וותיק למדי
ברמת אופני כניסה

מהניסיון שלי
אופניים כאלו , ברובם ( יש גם מיעט יוצא מהכלל ) נרכבים על ידיד רוכבים שהתחזוקה השוטפת לא ממש בראש מענייניהם
ולרוב הם חיים לפי אחזקת שבר ולא תחזוקה מונעת

יש סיכוי סביר שהציר המרכזי אכן לא היה תקין
ביחד עם חלקים נוספים
מכונפן טוב ייבדוק ויזהה כל בעיה
סביר להניח שגם ייגיד מפורשות שרצוי להחליף חלק זה או אחר
ויציע את החלק המתאים ( ולא את היקר ביותר שיש לו במלאי - את אלו הוא שומר לאלו שמראש רוצים לשלם על היקר שהוא לעיתים מיותר )

גש לחנות
הסבר ואמור את אשר על ליבך ( בצורה נעימה , אל תשכח שלפני שהוא מכונופן הוא בנאדם )

סביר להניח שתקבל הסבר מעמיק מדוע הוחלף כל חלק וחלק
נסה גם להבין את המשמעות ואם המונחים גבוהים מידי , בקש הסבר בלשון העם

בהצלחה

שרון
 

odedbc

New member
אגב, אם אינני טועה, ג'ון המקורי היה יוחנן

המטביל, לא?
 
למעלה