חרם חברתי

dotanss

New member
חרם חברתי

הבת שלי ליאור בת 9.5 בכיתה ג'- בתקופה האחורונה יש לה בעיות חברתיות - הבנות בכיתה מתנקלות לה, לא רוצות לשחק איתה. בשיחה שלי עם כמה אימהות הן מוסרות שהבנות שלהן מספרות שליאור כל הזמן רבה איתם, לא יודעת להפסיד בכבוד, אם לא משחקים במה שהיא רוצה היא כועסת, הרבה מלשינה למורה. מהכרותי עם ליאור גם בבית היא לא "תלית שכולה תכלת" - היא המון רבה עם אחותה הגדולה ממנה בשנה וחצי, יש המון צעקות בבית, מדברת הרבה פעמים בחוסר כבוד אלינו (אני פחות נותנת לה - אך אבא שלה מאפשר לה יותר),שיש חברות בבית תמיד שומעים קיטור או מריבה, שאני משחקת איתה ועם אחותה משחק קופסה תמיד יש את ה"היא מרמה", "היא משקרת", "זה לא פייר" ועוד. לאחר שיחתי עם מחנכת הכיתה היא והיועצת בבית ספר ניסו לדבר עם הבנות ועם ליאור - אך הבנות בתוקף לא רוצות לשחק איתה - על אף שליאור הסכימה להשתנות. כשאני שוחחתי איתה ניסיתי להסביר לה שתחשוב למה המצב הוא כזה, למה דווקא איתה לא רוצים לשחק, אמרתי לה שאם היא מתנהגת בכיתה כמו שהיא מתנהגת בבית אז אין פלא שזה המצב, הסברתי לה שהיא צריכה להיות יותר סבלנית, לא לריב מכל שטות - אך היא מצידה צודקת, הם בורחות לה, לא רוצות להיות איתה אז בגלל זה היא מתנהגת כחה. בקיצור - מבוי סתום - כבר לא יודעת מה לעשות - מתחננת לעזרה.
 
חייבים לפעול...

שלום רב יקירתי, ליאור שלך במצוקה. ליאור שלך זקוקה לעזרה. ליאור צריכה עזרה בפיתוח מיומנויות חברתיות. שיחות הטפה, ביקורת ואשמה אינן הדרך . שתי הצעות לי אלייך: 1. ללכת למספר שיחות ייעוציות וללמוד איך תוכלי לעזור לליאור לפתח כישורים חברתיים באופן אמפאטי, מלווה, מבין, תומך ומעצים. ליאור זקוקה להרבה עידוד, להכרת הטוב שבה, יש לעזור לה לגלות את היכולות שלה, להדגיש את החיובי והיש שבה. לראות ולספר לה על יתרונותיה. להיות עבורה מופת של אדם חברותי: אדיב, מכבד, מנומס ומתחשב. 2. תוכלי לחפש מטפלת שעובדת באומנות/מוסיקה/באמצעות בעלי חיים (תלוי בתחום העניין של בתך) לשלוח אותה ל"חוג". רצוי בקבוצה. בחוג זה היא תרכוש כלים להתמודדות חברתית יעילה. 3. כן, ועוד דבר חשוב. ילדים בגילה אינם יכולים להתמודד עם חרם לבד. הם זקוקים לתמיכה. הצוות החינוכי בבית ספר חייב להיות מעורב ולעשות שם עבודה חכמה. בהצלחה, עינת גבע, מכון אדלר.
 
למעלה