חשבונות מים

חשבונות מים

מי שבודק את חשבון המים לדיקדוקו, שיקום (מי שלא שמע טוב וקם בטעות, שישב...)

פעם אחת כבר נלחמתי בחברת "מי-שקמה" לפני 4 שנים, ואחרי פגישה עם ראש העיר, הם הפסידו.
הפעם אני הולך להילחם בהם עד הסוף, למרות שגיליתי שמי שאשם בכל הבלגן הוא כנראה הקורא-שעונים.

קבלתי התראה שחרגתי מצריכת המים במשהו כמו 60% ואמנם חשבון המים במקום שיהיה סביב 140-150 שקל לחדשיים הוא היה כפול. עשיתי חשבון שאם גבו שלא כדין מכל התושבים סכום דומה, החברה עשתה שלא כדין רווח נטו של כמעט 13.000.000 שקלים.

בחשבון המים היה כתוב שהשתמשנו ב-29 קוב בחדשיים ועוד 1.4 קוב צריכה משותפת.
מצב בלתי אפשרי לחלוטין כאשר מדובר בדירה בה מתגוררים שני מבוגרים שלא צורכים הרבה מים, ואין שום צריכה משותפת.
אז מה קורה פה?
כתבתי ל-"מי שקמה" וכרגיל התשובה לא היתה עניינית. לכן החלטתי לבצע בדיקה רצינית כדי לדעת אחת ולתמיד מה קורה פה.

הנתונים:
הטענה שיש אצלי נזילה - לא נכונה מכיוון שכאשר הברזים סגורים, השעון לא עובד.
הטענה שיש נזילה בצינור הראשי שמוביל מהברז הראשי, איננה נכונה מכיוון שאת הצנרת מהברז הראשי אל 6 קבצי השעונים הוחלפה ע"י החברה לפני 4 שנים כאשר סללו את הכביש מחדש והחליפו את הצנרת ברחוב ובחיבור אל הבנין. כך שכל הצנרת מהברז הראשי ועד השעונים כולל חיבורי השעונים וכולל השעונים עצמם כולם חדשים (צנרת מתכת החזיקה כחמישים שנה, כעת זו צנרת חדשה מאלומיניום עם ציפוי פלסטיק שצריכה להחזיק 100 שנים).
אגב, את הצנרת הם לא קברו בקרקע אלא הניחו על פני האדמה, מה שרואים ברור שאין נזילה. הם הכשילו את עצמם.

התחלתי לעקוב אחרי קריאת השעון החל מ 20.10 במגמה להמשיך עד סוף דצמבר, ואם לא תהיה קריאה, להמשיך עד שאראה קריאה.
כך שיהיו לי חודשיים שלמים של השוואה.
כבר היום יש לי שתי תובנות:
א. בחשבון הנוכחי של ספטמבר-אוקטובר, נרשם שהקריאה היתה ב-31.10. שזהו שקר גמור ומוחלט כיוון שהקריאה היתה רק ב-6-11 (לא אפרט כאן, אבל פרט לרישום השעון, התקנתי מלכודת). מכאן שמי שאשם בכמויות המופרזות הן קורא-השעונים, כיוון שלא יתכן שהשתמשנו בחדשיים ב-29 קוב, שזה כמעט חצי קוב מים ליום (!!!)
ב. אנחנו משתמשים בממוצע 200-250 ליטר בממוצע ליום ולא משנה העונה.
ג. גם השימוש המשותף הוא רמאות של הקורא. מכיוון שלוקחים את הקריאות של כל הדיירים ומשווים מול השעון הראשי, ההפרש הוא ההוצאה משותפת, בעוד בבנין שלנו אין שום שימוש משותף, כיוון שלאף אחד אין גינה או שימוש אחר במים שאינם הברזים שבתוך הבית , מכאן שכאשר הוא מרמה בחודש אחד, הוא ירמה גם בחודש הבא כיוון שההפרש יחושב גם בחודש הבא.
ד. לדעתי, גם לחברה יש נגיעה לנושא המרמה הזה, כיוון שיש להם מנגנון בקרה, ששולח לי מכתב על חריגה כביכול, למה הם לא בודקים.

בתום המחקר שלי, אבקש שוב פגישה עם ראש העיר, והפעם אציג את כל הראיות, ואדרוש שיחזירו לי כסף על כל החריגות שהם המציאו, כי אנחנו לא משתמשים ב-485 ליטר מים ביום, אלא 200-250 לכל היותר בלי קשר לעונה. או שאולי הם חשבו שבחשבון של יולי-אוגוסט שזה שיא הקיץ, אפשר להעלות את החשבון, ואנשים יחשבו שבאמת השתמשו יותר. אצלנו לא, לפי החישוב שלי, אנחנו משתמשים בממוצע כ-13 קוב בחדשיים, לא 18 ולא 29 !

במידה וזה לא יקרה, אגיש תלונה על הונאה וגניבת כספים נגד עיריית חולון ונגד חברת "מי-שקמה" ונגד קורא-השעונים, למחלקת ההונאות של המשטרה.
 

יוליקה

Member
מנהל
ועוד איך אני בודקת

אבל ראוי לציין שקורא השעונים של אגוד המים שלנו הוא גם ישר...
לפני כחודשיים, דפק לנו בדלת והסב את תשומת ליבנו לכך שהקריאה שלנו גבוהה
וכניראה יש לנו נזילה בבית...ובאמת לאחר בדיקה גילינו שהניאגרה בשירותים נוזלת
וממשיכה להתמלא... סגרנו את הברז, החלפנו גומיה...
בגלל הגינה שיש לי , ובריכה בקיץ, אני בהחלט עוקבת אחר הצריכה והחשבון שמגיע.
 

הדסהש1

New member
קיבלנו חשבון גבוה ולא סביר בעלי קרא את המונה

הביא להם את הנתונים.מסתבר שצדקנו..שילמנו את החשבון ונקבל זיכוי בחשבון הבא...
 
טוב מאוד שאתם בודקים, אבל אתם מיעוט

אני מסתכל על השכנים שמתלוננים שגובים מהם הון על המים, אני שואל למה לא עושים שום דבר ? מושכים בכתפיים ועונים שאין מה לעשות וממשיכים לקלל.

הבעיה המרכזית אצלנו היא שרשות המים לא מתייחסת לתושבים וטוענים שיש נזילות ובזה פטרו את עצמם. אתה מתלונן והם נותנים תשובה סתמית שיהיה לך ברור שאתה מבלבל להם את המח.
רק מלחמה עקשנית נגדם מביאה לתוצאות, והפעם החלטתי שאם לא יחזירו לי את כל מה שגבו ממני שלא כדין, אני הולך איתם עד הסוף.
 


 
למעלה