חשבתי על כך שהרבה אנשים

ד ר א ל

New member
חשבתי על כך שהרבה אנשים

ואני ביניהם לא ממש מתיחסים לפסוק בו מזהיר מושיע העולם מפני העברת ידע רוחי אל אנשים שלא כשירים לשומעו. ``אל תשליכו פנינכם לחזירים`` נראה לי גם שהוא מוסיף ואומר ששני הצדדים יפגעו מכך, הן המטיף והן השומע. מה אתם חושבים על כך? האם לא יתכן שדברי ישוע הועברו במהלך הדורות לאנשים שלא ממש תפסו אותם שלא לדבר על מעבירי המידע ששכחו פסוק זה ויצרו ``זילות`` בדברי ישוע.
 

lion 7

New member
במידה מה אתה צודק

אולם מצד שני יש משהו מרגיע , כתוב שכל הדברים נעשים לטובה ביחד לאלה שאוהבים אותו , זו פעולת הרגעה מסיימת שסופה תמיד טוב , מצד שלישי כתוב שמילת האל היא כמו חרב בעל שני להבים שלא עומד בפניה שום דבר וגם כתוב מבחינת הרפלקס , שהיא המלה לא תחזור אחרי שנשמעה מצד בני אדם או הגיעה ליעד- היא לא תחזור לריק , זה כמו בומרינג שתמיד תחזור לאלוהים . אני גולש מהנייד ושכחתי פירוש הפסוק זה , אבל תמיד ניחשתי ופחדתי כמוך , על הקראה או ציטוט דברי אלוהים חיים מול אנשים שמזלזלים במילותיו , מענין לדעת או לשמוע פירושי אבות הכנסיה או הדיעה הבפטיסטית או זרמים אחרים שדומים בפירושים .. העלאת סוגיה לדיון שנחוץ לדבר עליה
 

ד ר א ל

New member
שלום ליאון, קצת באיחור

נאמר שהכל לטובה, כלומר, הרע, מוביל לטוב, אבל בדרך שמתארכת והולכת ושמאופיינת בסבל רב. כלומר, בכל מה שתבחר אתה מגיע לאותו מקום, אל הטוב המוחלט. רק שיש כאלה שמגיעים מהר, על דרך המלך שההליכה בה נעימה וקלה. ויש כאלה שהולכים בדרכים עקפות ורגליהם ניגפות בדרך. פשוט, נזכרתי, בספר שקראתי ושמו לילי, ובו הגיבור שהוא נזיר יהודי מיוחד, אומר שלא פתח בדברים עם אחד מהדמויות כי "עדיין לא באה עיתו". ובעצם דיברתי עלי, כי אני בוודאי שלא יודע להבחין מתי כן לדבר עם מישהו על הנושאים הרוחיים ומתי לא. ונדמה לי שההמלצה הרוחית היא - לא להיות חכם יתר על המידה, ולשתוק. ולתקן את עצמך, עד שחייך יוקדשו עד תום לאלהים, ותזוכך ותטוהר לחלוטין, ואז תדע, למי להפנות את דבריך.
 
למעלה