חשוב לי לדעת..

  • פותח הנושא Gosh
  • פורסם בתאריך

Gosh

New member
חשוב לי לדעת..

שאלה למבינים.. אני רואה כל כך הרבה אנשים מסביבי לוקחים תוספי מזון, ויטמינים. האם יש דרך לדעת אם זה באמת עובד ?
 

אלי ו.

New member
לא הכל עובד ולא הכל צריך

תוסף תזונה מטרתו להוסיף לנו דברים אותם אנחנו לא מקבלים מסיבות שונות מהתזונה הרגילה שלנו. לכן לפני שמחליטים אם ואיזה תוסף לוקחים רצוי לבדוק את התזונה שלנו ולראות מה חסר. מי שקונה תוספים על סמך המלצה של חברים או של המוכרת ("יועצת התזונה") בחנות הטבע פשוט משקיע כסף בהפקת שתן יקר במקרה הטוב או בעיות בריאותיות במקרה הרע.
 

Gosh

New member
אז מה שאתה בעצם אומר

שאין שום שרך חוץ מבדיקה פולשנית לדעת אם זה באמת עובד... לא נראה לך מוזר, בהתחשב בזה שכמעט כל אדם לוקח תוספי תזונה ?
 

moran f

New member
למה שזה יראה מוזר?

כדי לדעת אם באמת צריך תוסף צריך לבדוק אם יש חסר. הדרך האמינה לבדוק אם יש חסר היא לבדוק אם יש חסר (ועם כל נפלאות האבחנה הפיזיקלית, בדיקת דם מושכלת על ידי אותה בדיקה פיזיקלית היא עדין הדרך המתאימה). זה שאנשים עושים דברים שלא באמת צריך זה לא חדש. אופנות יש בכל דבר, גם בתזונה. כמעט כל אדם? באמת?
 

אלי ו.

New member
איפה קראת את זה?

לא התייחסתי כלל לבדיקה אלא להחלטה באיזה תוסף לבחור. אפשר לבדוק את חלק מהתוספים בבדיקות שונות. למשל B12 ברזל ועוד אפשר לבדוק בבדיקות דם שונות. יש תוספי מזון שנבדקו והוכחו כיעילים להורדת לחץ דם או למניעת מחלות לב וכו'. השאלה היא מה אם אתה זקוק לתיסוף ולאיזה תיסוף. אם תציץ בהודעה של מנהל הפורום בדף הזה תמצא קישור לסקירה על תוספי תזונה שונים.
 

Gosh

New member
הבעיה מתחילה כש...

כש- א. מדובר פה בבדיקה פולשנית של דם, עם ימים של המתנה לתוצאות. ב - אני מוכן להתערב איתך שאת לא מכירה אדם אחד שבאמת עשה בדיקה חוזרת לדעת אם זה מועיל לו, או בכלל יכול להגיד לך אם הרגשתו השתנתה. מה שאני אומר שיש כאן מאין בהלה המונית בלי שום הצדקה, אני לא אומר שזה לא עובד, אבל אני אומר שאף אחד לא יודע, מאות שקלים בחודש על משהו שאת אפילו לא יודעת אם זה עוזר...
 

Gosh

New member
אתם רוצים להגיד לי

שחוץ מבדיקת דם פולשנית עם ימים של המתנה לתוצאות, אין שום דבר שבודק את רמת האנטי אוקסידנטים בגוף ? שופ דבר שיגיד לנו מה מצבנו ?
 

moran f

New member
את זה גם בדיקת דם לא נותנת

לפחות לא בדיקה שעושים באופן שגרתי.
 

שירןב

New member
מה ההסטריה עם ה"בדיקת דם הפולשנית"?

לא צריך להיות הסטריים. בדיקת דם, כמו שמבצעים בדיקות דם במקרים שונים. כולה בדיקת דם......
 

moran f

New member
לא הבנתי

הבדיקה ההו-כה-פולשנית והיומיים בערך שצריך לחכות לתוצאות של בדיקות שגרתיות (כמו B12 למשל) זה מה שמפריע לך? יותר הגיוני לקחת תוספים בלי לדעת אם צריך אותם? כמובן. אם ב"את" התכוונת למישהו שהוא לא אלי אני מוכנה לספר לך שאני בהחלט מכירה אדם אחד שבאמת עשה בדיקה חוזרת. נעים מאוד.
 
למעלה