חשוב!!!!!!!!!!!!!!!!!! עֵזרַה!

  • פותח הנושא jbu
  • פורסם בתאריך

jbu

New member
חשוב!!!!!!!!!!!!!!!!!! עֵזרַה!

יש לי מבחן בתנ"ך ואני לא יודע לחרטט! איך גורמים לכלום להיראות כמשהוא שיביא 100? בהמון מבחנים היה מצב שאני ידעתי את החומר הכי טוב בכיתה ובאו אלי בשאלות אבל אני לא יודע לחרטט והם עקפו אותי! בבקשה
תרמו חרטוט
 

בנגלה

New member
אני ביחד איתך!!! ../images/Emo4.gif

יום חמישי מבחן במקרא... אני רק עכשיו מתחיל לעבור על החומר אבל.. במקרא כל העניין הוא לא להבין את מה שכתוב ולזכור אמצעים אומנותיים ותופעות??
 

Mנטה

New member
אני לא יודעת ואף פעם לא ידעתי לחרטט

זה כישרון מולד נראה לי
. מה שאני כן יכולה להגיד לך, זה שבזמן שהיתי בתיכון באמת שלא הבנתי שום דבר ממה שהמורה רצתה ממני וכל הזמן היתי נכשלת. עד שבסוף קלטתי שממנה אני לא אלמד. הלכתי לספריה של בית הספר, הוצאתי ספרי לימוד על החומר ולמדתי מהספרים. זה פעל יופי ובבגרות ממש הגעתי לציון טוב.
 

לא משו

New member
בתנ"ך לא צריך לחרטט צריך לזכור....

על מה המבחן אולי אוכל לעזור
 

jbu

New member
אני לומד תנ"ך מגיל 6 ועכשיו גם קבלה

עדין אני רוצה לדעת לחרטט.
 

יונה שו

New member
מתכון חרטוטים

א. להסביר כל דבר בשלוש צורות - הסבר, דוגמא, וציטוט.(אגב, זה לא נחשב חרטוט אלא הרחבה). ב. את ההסבר רצוי וכדאי להגיד במילים יפות ככל שניתן, וגם כן במילים נרדפות. ג. לשים לב למילות קישור יפות המתאימות והולמות את המעמד של התשובה (הנה דוגמא לחרטוט - מתאימות והולמות....) ד. לחשוב, מה המורה היה/היתה רוצה שיהיה כתוב פה. ה. בעניין של אנסיין - לנסות להסביר כמה שיותר, ולתת כמה דעות אפשריות. בהצלחה.
 

nutmeg

New member
אם אני הייתי המורה שלך

הייתי מספרת לך שאין חיה כזו חרטוט. כלומר יש, אבל היא לא מביאה 100. חרטוט מעצם היותו חרטוט הוא סתמי ולא מוסיף לך (ולחומר שאתה כותב) כבוד - או ציון... נהפוך הוא. הוא רק מראה למי שקורא את תשובותיך שניסית למרוח ומיד מסיקים את המסקנה המתבקשת שניסית למרוח מכיוון שאינך יודע את החומר. ניסו להגיד לך בעדינות שיש דבר כזה הנקרא "הרחבה" בו יש מי שקורא את תשובותיה הזדמנות להבין שאתה אכן יודע על מה אתה מדבר. בכל מקרה דווקא בתנ"ך זה יחסית קל כי רוב השאלות הן 'קטנות' ונדרשת מיומנות של הבנת הנקרא (כאילו, דא!) ויכולת לארגן את ההבנות שלך על הדף ככה שכל מי שיקרא אותו יבין שהבנת. בפתיח התשובה ממקדים על מה אתה הולך לדבר בגוף התשובה תגיד את מה שהבטחת בפסקת הפתיח כולל ציטוטים רלוונטיים ומורי מקום ובסיכום סכם בקצרה את מה שכבר אמרת עם מסקנות כלשהן שעדיף שיהיו קשורות לפתיח!! מבנה וארגון החומר חשוב, לא המלל. תשובה שמגיעה עם המון מלל לא מאורגן שחוזר על עצמו בסיבובים סתם מעלים את הקריזה למי שקורא ואמור לתת לך ציון - ראה הוזהרת!
 

jbu

New member
למעשה

מה שיונה שו אמר הוא מה שהמורה אמרה לנו לעשות פעם הוא הזכיר לי את זה ואכן באותה תקופה קיבלתי ציונים טובים. תודה יונה שו שהחזרתה אותי בתשובה!
 

theshahars

New member
על חרטטנות וציונים....

שלום לכם. אני מורה (לא בבית-ספר) וגם תלמידה (באוניברסיטה), וגם מדריכת מורים. למרבה הצער, למיטב ידיעתי, עם המצב הגרוע וירידת רמת הבגרויות בארצנו, מסתבר שבודקי הבגרויות מושפעים עד מאוד מחירטוטים וברבורים. שאלה על נפוליאון שווה 20 נקודות. -------------------------------- לא ענית עליה? 0 נקודות. ענית קצר ולא לעניין - קיבלת 5 נקודות, בשביל הספורט. ענית בצורה מתומצתת, קצר ולעניין - קיבלת 10 נקודות. הוספת לתשובתך הקודמת מעט חירטוטים אשר מרחו את תשובתך על חצי עמוד, שכולו חזרות על עצמך, מילות קישור ומילים כמו לעיל ולכאורה - קיבלת 15 נקודות. שזרת בתשובתך הקודמת, המחורטטת, כמה אמרות כנף בלתי קשורות בעליל לנושא, אבל הגעת לעמוד פלוס כמה שורות - 20 הנקודות שלך. דרך אגב, בבחינה בעל-פה לבעלי אבחונים וכו', בד"כ לאחר דקה של חרטוט מסביב לנושא תקבלו מעל 15 נקודות, בין אם עניתם לשאלה ובין אם לא, כל עוד תקפידו להיראות נחמדים לבוחן לאורך כל הדרך. ואני? אין אצלי פרסי ניחומים לתשובות לא קשורות. לא ענית למה שנשאלת? ציונך 0. אני מורידה נקודות על חרטטת. המשפט השני בתשובתך חוזר על הראשון במילים אחרות? יופי לך. הפרד מחמש נקודות. אלים מצידי? אולי... אבל, תוך 2-3 בחינות, פתאום אני מתחילה לקבל תשובות לעניין. שחר
 
למעלה