מבזקי צופר
New member
חשין: "התלמוד אינו חלק מהאמונה היהודית"
מישאל חשין, שונא ישראל מובהק, פער פיו שוב נגד תורת ישראל, כאשר טען ש"התלמוד אינו חלק מן האמונה היהודית" ו"אין הוא מסמך קדוש הבא מן הדת", עפרא לפומיה מבזקי צופר שופט העליון בדימוס מישאל חשין, לשעבר המשנה לנשיא בית המשפט העליון, וחבר כבוד בכנופיית החוק ושותף לפוטש היורידי שביצעה חונטת ברק, המחיש שוב את שנאת ישראל הטבועה בו בפרט ובחברי הכנופיה בכלל, כאשר השמיע דברי בלע על חוט השדרה של העם היהודי – התלמוד. "חייבים אנו לראות את התלמוד כאיבר...המנותק והמובדל מהדת ומהאמונה היהודית כמקובל על שומרי מצוות בימינו" – אמר המנוול. ולא נחה דעתו של השרץ, עד שפלט מפיו את צואת מוחו הקודח משנאת התורה, שיש לחתור למצב בו "הקורא (בתלמוד) יוכל להתעמק בדברי החכמים גם בלא שנראה בגופי הדברים מסמך קדוש הבא מן הדת". דברי החרפות הללו נאמרו בכנס שנערך "בסוף השבוע" במכון ון-ליר בירושלים לכבודו של חתן "פרס ישראל" לחקר התלמוד פרופ´ דוד הלבני. חשין, הבור ועם הארץ, שאינו יודע מה שמסוגל כל דרדק בתלמוד תורה - להבין דף תלמוד עם רש"י ותוספות – הוסיף להצחין את פיו באמירה כי צריך "להסיר ירוקת שעלתה על התלמוד, להבריש אותו, לצחצח אותו ולהחיות אותו בקרב העם". הוא שיתף את שומעיו בחוויות הבסיסיות הרווחות בנפשו של שונא היהדות המצוי - שחשין מהווה ללא ספק את התגלמותו – כאשר "למד" גמרא בבית הספר: "בתחושתנו, תחושת נערים שגדלו וצמחו בארץ ישראל וחינוכם היה חינוך של חול ושל קידמה, נתפס התלמוד על נושאי כליו כחלק בלתי נפרד מן הדת ורכושם של שומרי מצוות לבדם. אסור לנו להניח לתלמוד שיהיה שגור אך על פיהם של חרדים, כי יהיה סוגר ומסוגר בקהילתם של שומרי מצוות וחילוני לא יבוא בחצרו". את התלמוד יש לדעתו הנלוזה, ללמוד "כיצירת תרבות ולא כקודש". תנא דמסייע, מצא, כרגיל, באחד המשת"פים הד"לים, המתהדרים בתואר "רב" כדי לרמות את ציבור התמימים הנמנים על חוגם, כאילו גם הם חלק לגיטימי מעם ישראל - ראש "ישיבת הרב עציון". על פי דיווח באתר ynet מהיום (א´), הלה "הסכים עם גישת חשין, וביקש לעסוק בתלמוד כטקסט אינטלקטואלי ולא דתי".
מישאל חשין, שונא ישראל מובהק, פער פיו שוב נגד תורת ישראל, כאשר טען ש"התלמוד אינו חלק מן האמונה היהודית" ו"אין הוא מסמך קדוש הבא מן הדת", עפרא לפומיה מבזקי צופר שופט העליון בדימוס מישאל חשין, לשעבר המשנה לנשיא בית המשפט העליון, וחבר כבוד בכנופיית החוק ושותף לפוטש היורידי שביצעה חונטת ברק, המחיש שוב את שנאת ישראל הטבועה בו בפרט ובחברי הכנופיה בכלל, כאשר השמיע דברי בלע על חוט השדרה של העם היהודי – התלמוד. "חייבים אנו לראות את התלמוד כאיבר...המנותק והמובדל מהדת ומהאמונה היהודית כמקובל על שומרי מצוות בימינו" – אמר המנוול. ולא נחה דעתו של השרץ, עד שפלט מפיו את צואת מוחו הקודח משנאת התורה, שיש לחתור למצב בו "הקורא (בתלמוד) יוכל להתעמק בדברי החכמים גם בלא שנראה בגופי הדברים מסמך קדוש הבא מן הדת". דברי החרפות הללו נאמרו בכנס שנערך "בסוף השבוע" במכון ון-ליר בירושלים לכבודו של חתן "פרס ישראל" לחקר התלמוד פרופ´ דוד הלבני. חשין, הבור ועם הארץ, שאינו יודע מה שמסוגל כל דרדק בתלמוד תורה - להבין דף תלמוד עם רש"י ותוספות – הוסיף להצחין את פיו באמירה כי צריך "להסיר ירוקת שעלתה על התלמוד, להבריש אותו, לצחצח אותו ולהחיות אותו בקרב העם". הוא שיתף את שומעיו בחוויות הבסיסיות הרווחות בנפשו של שונא היהדות המצוי - שחשין מהווה ללא ספק את התגלמותו – כאשר "למד" גמרא בבית הספר: "בתחושתנו, תחושת נערים שגדלו וצמחו בארץ ישראל וחינוכם היה חינוך של חול ושל קידמה, נתפס התלמוד על נושאי כליו כחלק בלתי נפרד מן הדת ורכושם של שומרי מצוות לבדם. אסור לנו להניח לתלמוד שיהיה שגור אך על פיהם של חרדים, כי יהיה סוגר ומסוגר בקהילתם של שומרי מצוות וחילוני לא יבוא בחצרו". את התלמוד יש לדעתו הנלוזה, ללמוד "כיצירת תרבות ולא כקודש". תנא דמסייע, מצא, כרגיל, באחד המשת"פים הד"לים, המתהדרים בתואר "רב" כדי לרמות את ציבור התמימים הנמנים על חוגם, כאילו גם הם חלק לגיטימי מעם ישראל - ראש "ישיבת הרב עציון". על פי דיווח באתר ynet מהיום (א´), הלה "הסכים עם גישת חשין, וביקש לעסוק בתלמוד כטקסט אינטלקטואלי ולא דתי".