אמיר הייטנר
New member
חשיפה: מי עומד מאחורי סקר הצרכנות../images/Emo18.gif
שלום רב, לפני שבוע התקבל במערכת של פורטל הצרכנות בסט שופינ, סקר של חברת גוב-קרטין, שבדק את התפלגות תלונות הצרכנים בפורומים הגדולים של צרכנות ברשת. בבדיקה מהירה שערכנו הסתבר שבין לקוחותיה של חברת גוב-קרטין, נמצאת גם חברת בזק, ועורך הסקר משמש באופן אישי כדובר לקוחות פרטיים של בזק באינטרנט. לכן, אף על פי שאיננו מפקפקים ביושרו האישי של עורך הסקר ובאמינות הסקר, חשבנו שפרסום סקר כזה איננו אתי (שכן לבזק יש אינטרס מובהק בסקר זה) והחלטנו שלא לפרסמו למחרת הופתענו לראות כתבה בגלובס של סמדר הירש, המציגה את הסקר כמעט מילה במילה מבלי לערוך אותו ומבלי לציין ולו במילה שעורך הסקר מייצג את חברת בזק, שיש לה עניין בסקר האמור. אין לנו טענות לעורך הסקר שמבחינתו ביצע את תפקידו. הטענות שלי הן כנגד העיתונאית סמדר הירש. אני תוהה - האם תפקידו של עיתונאי לשמש פה למשרדי יחסי ציבור ? האם עיתונאי אמור לפרסם חומר גלם שהוא מקבל מבלי לבדוק ולערוך את החומר ? אין לנו טענות לעיתונים/פורטלים שפרסמו את החומר כ- "הודעות החברות", אולם פרסום חומר הגלם בתור כתבה, כפי שנעשה בגלובס, מהווה בעיננו מעילה בתפקיד העיתונאי. גם לגבי הסקר עצמו יש לנו ביקורת רבה שמפורטת בכתבה שכתבתי, ופורסמה היום במדור "כלב השמירה" בבסט שופינג. אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה. אשמח לקבל תגובות. תודה, אמיר הייטנר - מנהל פורטל הצרכנות בסט שופינג.
שלום רב, לפני שבוע התקבל במערכת של פורטל הצרכנות בסט שופינ, סקר של חברת גוב-קרטין, שבדק את התפלגות תלונות הצרכנים בפורומים הגדולים של צרכנות ברשת. בבדיקה מהירה שערכנו הסתבר שבין לקוחותיה של חברת גוב-קרטין, נמצאת גם חברת בזק, ועורך הסקר משמש באופן אישי כדובר לקוחות פרטיים של בזק באינטרנט. לכן, אף על פי שאיננו מפקפקים ביושרו האישי של עורך הסקר ובאמינות הסקר, חשבנו שפרסום סקר כזה איננו אתי (שכן לבזק יש אינטרס מובהק בסקר זה) והחלטנו שלא לפרסמו למחרת הופתענו לראות כתבה בגלובס של סמדר הירש, המציגה את הסקר כמעט מילה במילה מבלי לערוך אותו ומבלי לציין ולו במילה שעורך הסקר מייצג את חברת בזק, שיש לה עניין בסקר האמור. אין לנו טענות לעורך הסקר שמבחינתו ביצע את תפקידו. הטענות שלי הן כנגד העיתונאית סמדר הירש. אני תוהה - האם תפקידו של עיתונאי לשמש פה למשרדי יחסי ציבור ? האם עיתונאי אמור לפרסם חומר גלם שהוא מקבל מבלי לבדוק ולערוך את החומר ? אין לנו טענות לעיתונים/פורטלים שפרסמו את החומר כ- "הודעות החברות", אולם פרסום חומר הגלם בתור כתבה, כפי שנעשה בגלובס, מהווה בעיננו מעילה בתפקיד העיתונאי. גם לגבי הסקר עצמו יש לנו ביקורת רבה שמפורטת בכתבה שכתבתי, ופורסמה היום במדור "כלב השמירה" בבסט שופינג. אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה. אשמח לקבל תגובות. תודה, אמיר הייטנר - מנהל פורטל הצרכנות בסט שופינג.