חשיפה ראשונה שלי אחרי התלבטויות

חשיפה ראשונה שלי אחרי התלבטויות

שלום אני חדשה כאן, אני אמא לילד שלמד שלוש שנים בחינוך מיוחד השנה הזאת עבר לגן ילדים רגיל כלומר גן חובה השארתי אותו שנה נוספת למרות שהיה אמור להיות בכיתה א´ אבל מכיוון ששנה שעברה למד בגן חינוך מיוחד בשילוב גן רגיל אז השנה הייתי חייבת להעביר אותו שנה שלמה לגן חינוך רגיל. ועכשיו לבעיה באופן כללי, (רק חייבת לציין שהילד עבר איבחון אצל יועצת חינוכית ונמצא כשיר להסתגלות בגן ילדים רגיל) בעיתי מתחילה בבכי הקולני שלו על כל דבר שהוא לא מקבל נגיד דברים פשוטים, יש לו עוד שתי אחיות בנות שמונה ושלוש וחצי, נגיד שאותו במחשב ועכשיו הוא רוצה למרות שאתמול הוא היה ראשון ונסביר לו שהוא יקבל עוד שעה את המחשב בתורו אז הוא מתחיל לבכות בבכי הקולני שלו שלפעמים מלחיץ את כל הבית...ויש עוד הרבה דוגמאות כל כך רגילות שקורות בחיי יום יום וילדים אחרים לא בוכים או צועקים כמו שהוא עושה, ואני ממש חסרת אונים לפעמים ולא יודעת מה לעשות??? עוד בעיה קקי כמובן, לפעמים הוא עושה את הקקי שלו על הריצפה ואז מורח אותו בשירותים על החרסינה, והוא מבין בדיוק מה הוא עשה וזה פשוט נורא ואיום, אני בדרך כלל לא כועסת מנקה ומבליגה אבל גם זה ממש מחניק הבעיה הזאת. ועוד בעיה אחרונה למרות שיש עוד .. מכות, הוא הרבה פעמים מרביץ לאחיותיו למרות שהן לא מחזירות לו מכיוון שאני נגד אלימות בבית ובכלל. תשמעו אני ממש חסרת אונים פניתי ליועצת חינוכית ולפסיכולוגית של ילדים והם טענו שזה שלב שיעבור ..אבל אני מרגישה שזה לא עובר. קצת פרטים עליו: הוא אובחן בגיל שלוש עם בעיית פיגור התפתחותי של שנה מכיוון שהייתה לו בעיית ראיה קשה, הוא מרכיב משקפים עם מספר גבוהה מאוד. אם תוכלו ליעץ לי מה לעשות אשמח לשמוע. מצטערת על אורך ההודעה..שחררת קצת קיטור
 

נונינה

New member
אולי אני יכולה לעזור מניסיוני

קודם כל איחולי - על היציאה מהחינוך המיוחד לחינוך ה"רגיל". גם הילד שלי בדיוק בשלב הזה. המעבר הזה קשה מאוד לילד. ממסגרת קטנה שקשובה לכל דרישותיו למסגרת שבה הוא חייב להתיישר לפי הדרישות, ותקופת הסתגלות קשה תמיד מלווה ברגרסיה בבית. קשה לו בגן ובבית הוא מרגיש בטוח (איזה יופי) אז בבית הוא נהיה תינוק - דורש כאן ועכשיו כל מה שהוא רוצה ועושה דברים דוקא להכעיס כדי לשחרר לחצים. אז נכון, זאת תקופה וזה יעבור, אבל על מנת שאת לא תשתגעי בדרך (וגם אני לא...) אני ממליצה שאת תלכי איזו תקופה לפסיכולוגית על מנת להתיעץ ולשפוך ולהעזר, כי אם את תרגישי יותר רגועה ובטוחה בעצמך -תוכלי גם לעזור לו, ואם את מתוחה ולחוצה אז הוא בטח דואג ולחוץ יותר. אולי הצוות מהגן ה"מיוחד" שליווה אותכם עד השנה יכול להמשיך לתמוך בך עוד קצת - אני יודעת שאצלנו הציעו את זה, על מנת שהמעבר יעשה בדרך האופטימלית. בהצלחה.
 

Diana M

New member
דרדסית יקרה ברוכה הבאה אלינו../images/Emo39.gif

קראתי את דבריך אך לא אגיב כעת בגלל השעה המאוחרת מבטיחה לעשות כך מחר. אל תצטערי על אורך ההודעה. דבריך גלויי לב ואת כותבת בפתיחות ראויה להערכה. שמחה שהגעת אלינו
 

Diana M

New member
יעוץ להורים

דרדסית יקרה, תחילה ברכות על המעבר של בנך לחינוך הרגיל. אני מניחה כי עצם העברתו מלמדת על צימצום הפער שהיה ומסוגלות להשתבל במסגרת רגילה עם בני גילו (או שנה מתחת, לא משמעותי ביותר). על פי התאור שלך מדובר בילד בעל סף תסכול נמוך ואולי גם התנהגויות ילדותיות מכפי המצופה מבני גילו (בכי על מנת לקבל את מה שהוא רוצה, למשל) לדעתי נכון ומתאים לפנות ליעוץ אצל פסיכולוג (איני יודעת איזה איבחון הוא עבר אצל היועצת החינוכית, אך לדעתי על פי התאור שלך מתאים יותר להיוועץ בפסיכולוג) לא לצורך קבלת טיפול עבור הילד אלא לצורך מתן כלים לכם ההורים. אין לי ספק כי הדרכה נכונה עשויה לשפר מאוד ומתן התנהגויות אלה אשר כעת מהוות בעיה לא פשוטה בביתכם. אני מקווה כי תוכלי לשמוע גם כאן אצלנו חוות דעתו של פסיכולוג.
 

גרא.

New member
אני מבין שבך היום אחרי גיל 6,כיון

שנשאר לשנה נוספת בגן ילדים רגיל.ומכאן כמה שאלות להבהרה.ראשית,בנך נבחן לפני שלוש שנים,ואש אובחן כבעל פפגור התפתחותי של שנה. במה? בהתפתחות המוטורית? הרגשית? הקוגנטיבית? כולל השפה? כלל לא ברור.וכעת חיה,כשהוחלט להשאירו לשנה נוספת בגן חובה.מדוע הוא לא עבר הערכה פסיכולוגית חדשה? האם בגן החובה הרגיל הוא מקבל עזרה של גננת שיח? ובכלל איך הוא מתנהג שם? וכיצד מגיבות הגננת והמסייעת להתנהגויותיו? האם הוא אלים בגן? בעיות של אנקומפרסיס (בריחת צואה)? כלומר,בכוונתי להבין אם התנהגותו בגן ובבית אחידה,או שבבית היא אחרת...כל פיסת מידע נוספת שאת מוכנה לשחרר לטובת הבנת הבעייה,עשוייה לעזור. גרא,מנהל פורום "ייעוץ חינוכי"
 
אז ככה גרא יקר הנה פרטים יותר..

כן הוא נשאר שנה נוספת כי השנה הוא בגן רגיל ושנה שעברה הוא היה בגן חינוך מיוחד בשילוב גן רגיל וכשהו נבחן לפני שלוש שנים וזה היה בטיפת חלב אצל מומחית להתפתחות ילדים, ואז הוא היה בן שלוש ונמצא שהוא לא התפתח לא מוטוריקה גסה או עדינה לא דיבר. עכשיו לפני תחילת השנה הזאת הוא עבר הערכה שוב ונמצא ככשיר לחינוך רגיל בלבד, אכן כן יש לו עזרה פעמים בשבוע אנחנו הולכים למקום לעזרה טיפולית לגיל הרך ושם מכינים אותו לקראת כיתה א´. לגבי הגן אינו אלים כלל שם, נהפוכו הוא מסתדר עם הגננת והילדים יפה מאוד,ובגן לא בורח לו קקי רק בבית. וכל הבעיות שתארתי למעלה קוראים בדרך כלל אחרי שעות הגן בנוכחותנו בבית או בכל מקום אחר אבל לא בגן. עוד דבר אחד שהוא היה בן שלוש וחצי הפנו אותי לעשות לו E.G ראש והוא נמצא גם תקין כי פחדנו שיש לו בעיה.. זהו הנה פרטתי גרא
 

גרא.

New member
דרדסית ננסית,העובדה שבנך מסוגל

בגן להתאפק,ולעשות את צרכיו בשירותים.העובדה שהוא הסתגל חברתית היטב, שאינו אלים כלל והוא למעשה ילד רגיל בכל כלל ועיקר,אבל בבית הוא שונה לחלוטין,כפי שתארת בפנייתך הראשונה. מעידה כמובן שהבעייה היא במערכת היחסים,והתקשורת בין כל בני המשפחה.העובדה שבבית יש ביטוי מובהק לרגרסיה מאותתת לכם כי בבית הוא במצוקה,מן הסתם רגשית,והוא משתמש,כנראה ביודעין באינטראקציה האינפנטילית (הילדותית) שלו כדי לזכות בכל מה שלתחושתו אינו מקבל אלא בדרך זו.בגן,יש בוודאי לא מעט ילדים,יתכן עד 35,גננת ועוזרת, ולמרות זאת הוא כפי שתארת הסתגל והשתלב היטב. כאן הסוד הוא גם בתשומת לב, אבל ובעיקר כנראה ביכולת של הגננת לשמור ולשמר את הגבולות וחוקי הגן שהיא קבעה.בגן הוא כנראה לא יכול להרוויח מאומה מהתנהגות שונה,כזו שמתנהג בבית הוא יודע את זה,ולכן לא משתמש בה,אלא דווקא באותן התנהגותיות נורמאטיביות וקואופרטיביות,שדרכן הוא בא על סיפוקו. ומכאן,מה עושים? תחילה הייתי מדבר עם הגננת,ובודק איתה,מהו סוד הקסם שלה...?כלומר מה היא עושה ואיך היא גרמה לנער לתפקד ככולם..וכדאי לשים לב,את יכולה ללמוד ממנה המון.לגבי הבית,הסוד הוא בבנייה ובשמירה עקבית על גבולות,כנראה תוך שמוש מבוקר בעיצוב התנהגות,יחד עם הקדשת כמה שעות אם/אב ילד בלבדיות ,בשבוע.אשמח להתייחס לכך,אבל אולי כדי שתתחילי בשיחה עם הגננת.ותספרי לנו. גרא.מנהל פורום "ייעוץ פסיכולוגי".
 
למעלה