חששות של כיתה א'...

yvavni

New member
חששות של כיתה א'...

שלום רב!!! הבן שלי עלה לכיתה א השנה. ביומיים הראשונים היה בסדר והתנהל כשורה.... היום ואתמול הילד בכה בכיתה ורק היום הצלחתי להוציא ממנו מה בעצם מציק לילד. הוא דיבר על הרגשות רעות ,חששות כמו: שלא נאסוף אותו מהבית ספר או לא נחכה לו בהסעה ליד הבית ודברים כאלה... כנראה הסבירו להם שאם מפספסים את ההסעה או משהו כזה צריך לחכות ליד הדשה בבית ספר... ובגלל זה כנראה יש לו חששות. בקיצר הילד הכניס אותנו ההורים קצת ללחץ אבל אמרו לנו שזה ככה לפעמים אצל ילדים.. האם יש לכם מהנסיון כהורים שעברו את הדבר הזה עצה איך אני מתמודד בעניין הזה ? ואיך אני בעצם מסביר לילד שלא צריך להיות לו חששות ושיהיה חזק והכול יהיה בסדר?
 
לדבר איתו, ולא להגיד לו לא לחשוש

כדאי לדבר איתו על מה הוא מרגיש ומה יכול להרגיע אותו וזה כבר הפיתרון זה מרגיע אותם, הכי טוב שהילד ייצר את הפיתרון, אבל לא להגיד אל תחשוש, אי אפשר להגיד למי שמפחד אל תפחד יהיה בסדר, לדבר עם המורה ולא לתת לטייח את החששות שלכם אלא לדאוג למעקב, לחבר אותו עם ילדים מהכיתה, להזמין אחר הצהריים, בסופו של דבר חברים עושים הכל!
 

אליהו86

New member
אולי תספרי לו מקרה שלך שחששת ואיך התגברת את ?

כעוד אפשרות תראי לו שחששות ופחדים הם דבר שקורה לכולם שגם את אמא גדולה וחזקה פעם פחדת ממשהו שהתחלת לעבוד במקום עבודה חדש אולי....? ואז גילית שאין בעצם ממה לפחד כי לא הייתה סיבה..... ובהחלט לחבר אותו עם ילדים מהכיתה שירגיש שהוא לא יכול להישאר לבד ושהוא לא יתקע כי תמיד יבואו לקחת אותו... בהצלחה !
 

yvavni

New member
המשך....

בקשר לילדים מהכיתה יש לו 6 חברים וחברות שעלו איתו מהגן והם יחד... אבל לפי דברי הילד החששות שלו הם שיוציאו אותו מהכיתה בזמן השיעור, אז כמובן אמרתי לו שבעצם לא מוצאים סתם ככה ילדים החוצה אלה רק את המפרעים...וכו". הצלחתי להוציא ממנו מספר חששות ודברתי איתו על החששות שיש גם לאנשים מבוגרים כול הזמן וזה בסדר... בכול אופן תודה רבה אני יעקוב אחרי העניין הזה וינסה פחות לדאוג שזה בעצם תהליך הסתגלות...
 

pugile9

New member
כמה עצות מנסיון אישי../images/Emo24.gif

טבעי מאוד שבמעבר לכיתה א עולים חששות ופחדים המעבר מגן עם 30 ילדים לבית ספר עם 300 ילדים עלול להיות מפחיד מה גם שייש חוקים חדשים ומורה חדשה וצפיות חדשות מנסיוני עם ילדיי בית הספר מצמיד לכל ילד מכיתה א ילד מכיתה ו שמגיע בהפסקות לשחק עם האלפים ובסוף היום מלווה אותו להסעות טוב לאלף וטוב לווניק שררגיש שסומכים עליו . להיות בהתחלה בקשר יומיומי עם המורה ולעבד עימו בבית את החוקים החדשים והצפיות החדשות ומשחק תפקידים תמיד עוזר לקנות לוח עם טוש מחיק ולשחק את זה בהצלחה רבה .שנה טובה
 
למעלה