חתולה שחורה - בנושא "הפרדות"
ראיתי באחד הדפים האחרונים את שאלתך בנושא הפרדת תאומים (ומעלה לצורך הענין) והבינותי ששלך בני 3+.... אני מאוד יכולה להבי מנין נובע הלחץ הזה כשמדובר בגננת זו או אחרת, קשה להיות גננת שמקבלת לגן זוג ילדים מאוחדים ומלוכדים - שמן הסתם נחשבים בעיניה כ-"כנופיה"..תמיד הרבה יותר קל להפריד - ולשלוט... מה שמעיד על (סליחה) מהות הגננת הזו או האחרת שלחצה, וביקשה הפרדה.. יחד עם זאת, וזה חשוב לקחת בחשבון תמיד תמיד תמיד הפרדת ילדים בתוך מערכות חינוכיות אלו ואחרות (גן,ביה"ס,חוגים) צריכות להתבצע לא לפני שעונים על מספר שאלות: 1. האם הילדים באמת בשלים לפרידה. 2. במה תועיל/במה תזיק הפרידה. 3. האם הם תלותיים האחד בשני/שניה? 4. האם אחד מהם מקיים "תלות במבנה האחדותי"..כלאמר נשען על המשענת הנפלאה והמחזקת כל כך של "התאומים" או "השלישייה"... זה מקום מאוד מוגן ותמיד יש מאחורי מי ומה להתחבא.. 5. האם קיימת איזו שהיא סיבה פיזיולוגית/בריאותית ידועה/לא ידועה זו או אחרת המקיימת איזו שהיא חשיבה לכיוון שלה הפרדה.. ועכשו קצת לדעתי האישית... לדעתי, ילדים בני 3 הם עדיין תינוקות, ועד כמה שההתכנסות שלהם האחד בשני/שניה לא תמיד מועילה, להפריד בגיל מוקדם כזה נראה לי די מוקדם. הם עדיין זקוקים האחד לשניה, מפרים האחד את השניה, וגם מגינים כך או אחרת על בן הזוגץ יחד עם זאת, צריך לוודא שאין מצב של אחד מאוד מתקדם ואחד שמאוד בצילו... מה שגורם לי לחשוב ששווה להפריד ולו על מנת להעניק לחלש יותר הזדמנות לפרוץ קדימה. אני אישית, הפרדתי את ילדי (שלישייה בני 7) רק בגן חובה - הם היו בני 5. ומצאתי - בדיעבד, עם כל החששות והפחדים, שזה היה אחד הדברים הטובים ביותר שיכולתי לעשות בשבילם. כל אחד מהם - מצא לעצמו חברים חדשים, מצא מקום חדש לאני שלו גם בגן, גם במבנה שלו בתוך השלישייה - וגם במערך המשפחתי.. מקווה שעזרתי ולו במעט. טש
ראיתי באחד הדפים האחרונים את שאלתך בנושא הפרדת תאומים (ומעלה לצורך הענין) והבינותי ששלך בני 3+.... אני מאוד יכולה להבי מנין נובע הלחץ הזה כשמדובר בגננת זו או אחרת, קשה להיות גננת שמקבלת לגן זוג ילדים מאוחדים ומלוכדים - שמן הסתם נחשבים בעיניה כ-"כנופיה"..תמיד הרבה יותר קל להפריד - ולשלוט... מה שמעיד על (סליחה) מהות הגננת הזו או האחרת שלחצה, וביקשה הפרדה.. יחד עם זאת, וזה חשוב לקחת בחשבון תמיד תמיד תמיד הפרדת ילדים בתוך מערכות חינוכיות אלו ואחרות (גן,ביה"ס,חוגים) צריכות להתבצע לא לפני שעונים על מספר שאלות: 1. האם הילדים באמת בשלים לפרידה. 2. במה תועיל/במה תזיק הפרידה. 3. האם הם תלותיים האחד בשני/שניה? 4. האם אחד מהם מקיים "תלות במבנה האחדותי"..כלאמר נשען על המשענת הנפלאה והמחזקת כל כך של "התאומים" או "השלישייה"... זה מקום מאוד מוגן ותמיד יש מאחורי מי ומה להתחבא.. 5. האם קיימת איזו שהיא סיבה פיזיולוגית/בריאותית ידועה/לא ידועה זו או אחרת המקיימת איזו שהיא חשיבה לכיוון שלה הפרדה.. ועכשו קצת לדעתי האישית... לדעתי, ילדים בני 3 הם עדיין תינוקות, ועד כמה שההתכנסות שלהם האחד בשני/שניה לא תמיד מועילה, להפריד בגיל מוקדם כזה נראה לי די מוקדם. הם עדיין זקוקים האחד לשניה, מפרים האחד את השניה, וגם מגינים כך או אחרת על בן הזוגץ יחד עם זאת, צריך לוודא שאין מצב של אחד מאוד מתקדם ואחד שמאוד בצילו... מה שגורם לי לחשוב ששווה להפריד ולו על מנת להעניק לחלש יותר הזדמנות לפרוץ קדימה. אני אישית, הפרדתי את ילדי (שלישייה בני 7) רק בגן חובה - הם היו בני 5. ומצאתי - בדיעבד, עם כל החששות והפחדים, שזה היה אחד הדברים הטובים ביותר שיכולתי לעשות בשבילם. כל אחד מהם - מצא לעצמו חברים חדשים, מצא מקום חדש לאני שלו גם בגן, גם במבנה שלו בתוך השלישייה - וגם במערך המשפחתי.. מקווה שעזרתי ולו במעט. טש