טאואר - חזרו להפסד גם NON-GAAP

dw2322

New member
יש מצב שיחזרו להרוויח, ב non-GAAP

הם בכ"ז צופים צמיחה מסוימת בהכנסות, והודות להשקעת מו"פ נכנסו לתחומים שאולי, בשאיפה, יניבו להם שולי רווח גבוהים יותר.

ב gaap הם ימשיכו להפסיד בגלל מרכיב הפחת הגדול, אבל את הכסף על המפעל המתיישן הם כבר שילמו, ולכן זה פחות מטריד - למרות שערך הציוד אכן יורד והמפעל באמת שווה פחות. אם וכאשר ידרשו לשים מיליארד דולר על צעצוע חדש - זו אכן תהיה בעיה, ואחרי בטר פלייס נראה שלספונסר של הקבוצה, עידן עופר, נשבר ה... ,ככה שכנראה לא ירימו מפעל כזה, והם ימשיכו לשחק באצטדיון המיושן.

בסה"כ צריך להוריד את הכובע בפני המאמן ראסל אלווגר, שעם קבוצה פח מליגה לאומית מצליח לשרוד בליגת העל. זה לא מכבי ת"א או מכבי חיפה, אלא יותר כמו הפועל עכו


צריך גם להזכיר שטופל הפאק של דילול יום הדין של החברה לישראל (והדילול הזה תרם לירידת המניה), ונשאר עוד לטפל בדילול יום הדין של בנה"פ ולאומי.

בהתחשב ב reverse split 1:15 שעשו בשנה שעברה הנייר ירד מאזור הדולר לאזור ה 30-35 סנט.

אני לא אומר שהנייר פתאם הפך לנחשק, עדיין לא, אבל עם עוד עבודה מצד המאמן והשחקנים יש מצב שזו לא תהיה השקעה לחלוטין בלתי סבירה.
מה רע בהפועל קריית שמונה?


לא מחזיק ולא ממליץ
 

aka77

New member
אולי המנייה יכולה עוד לרדת

העדיפות שהמנייה תהיה כמה שיותר זולה
 

dw2322

New member
תודה, אבל זה לא מדוייק

לא באמת חשבת שאהפוך כ"כ מהר מדב גריזלי אדום כלפי טאואר לשור ירקרק, נכון?


הסיבה שחשבת שהבנקים אינם בעלי עניין היא כי החברה לישראל המירה של שטרי ההון שלה + מימשה זכויות, מה שגרם לדילול כל השאר - הציבור וגם הבנקים.
אממה, שטרי ההון של הבנקים לא הלכו לשום מקום. הם עדיין מחכים להתממש כמניות מדללות, ואו אז הבנקים הם, אוהו, בעלי עניין, ועוד איך בעלי עניין.
לפי המצגת המצ"ב, עמודים 49-50, בניטרול שטרי ההון של הבנקים, יש כיום 39M מניות טאואר (ובשביל להשוות לכיסוחים ההיסטוריים בפורום, יש להכפיל פי 15). טרלילה. הציבור מפנטז שיש לו 50% בחברה, ח"ל 38%, בנק לאומי 5% ובנק הפועלים 2%. אולי זה טיפל'ה פחות, או שהם מכרו טיפה, וככה, בשיטת הישראבלוף, אפשר לספר לך שהבנקים לא בעלי עניין. טרלילה, איזה יופי טופי.

אממה, עלי לא עובדים ככה בקלות
-
אם וכאשר הבנקים יממשו זממם, וימירו את שטרי ההון המוחבאים טוב טוב מתחת לרצפה, או אז נגלה שיש 20% יותר מניות טאואר: 48M (זוכר להכפיל ב 15? שזה אומר 700 מיליון נקוב של פעם, ציטוט: "כחול אשר על שפת הים"
) , הציבור יורד ל 40% מהחברה, ח"ל 31%, בנק לאומי 4% (מניות ישנות מדוללות) + אקסטרה 8% שמדללים את כולם, בנק פועלים 2% (מניות ישנות מדוללות) + אקסטרה 12% שמדללים את כולם.

בשביל לא בעל עניין נראה לי ש 26% מהחברה הזו זה חתכ'ת עניין, אבל אולי זה רק אני הקרציה

זה יוצא 200 מיליון שקל בערכים של היום.

ואחרי שכיסחנו אותם טוב טוב, מגיע לאמר מילה טובה שבסה"כ הם מנהלים את העסק טוב מאד, בהתחשב בחומר הגלם הבעייתי איתו הם צריכים לעבוד, ושאפשר להחזיק להם אצבעות שיצליחו להגדיל את שולי הרווח ככה שבהגדלת המכירות החברה תתחיל להרוויח כמו שצריך.
כדאי להם שזה יקרה, ומהר, כי קראתי עכשיו שיש להם תוכניות פנטזיונריות להרים מפעל חדש בהודו במיליארד דולר, בשותף עם IBM ועוד מישהו, ולא כ"כ ברור לי עד כמה בעלי המניות ישמחו ללכת להשקעה חדשה כזו, ויש לי הרגשה שגם לבעלי האגחים יהיה מה לאמר על התוכנית החדשה לשריפת מיליארד הדולר שאין להם...
 

שיר ורד

New member
אבל

אני מסתכל על פרטי החברה באתר הבורסה ואני כבר לא מוצא שם את כמויות שטרי ההון שהופיעו שם בעבר. נשארו שם פחות מ 9 מיליון אופציות פרטיות ושטרי הון. גם כמות המניות המונפקות כרגע יותר גדולה מהמספרים שהזכרת ומגיעה כבר ל 48 מיליון. כלומר נראה שבשקט בשקט הבנקים המירו את שטרי ההון ומכרו את המניות לציבור (בכמויות קטנות של פחות מ 5% בכל פעם, כדי לא להחשב כבעלי עניין גם על ידי המפקח על הבנקים).
כרגע נראה שיתרת הדילול תגיע אם בכלל מהאופציות הציבוריות (30 מיליון בישראל ועוד 26 מיליון בארה"ב) ומהמרת סדרה ו. אבל אלו לפחות דילולים שמכניסים מזומנים לחברה או מצמצמים את יתרת חובותיה.
 

חסר דעת

New member
לא הייתי קורא ליגת על

לטכנולוגיה מיושנת, שהולכת ונכחדת.
היום בשביל צעצוע חדש צריךהרבה יותר ממיליארד דולר. וגם את כוח האדם המתאים להקמת הפרוייקט, הנבחרת המובילה בטאואר היא עדיין זו שעשתה כל טעות אפשרית במהלך הקמת FAB2 כך שאין סיבה להאמין שהיא תוכל להרים בצורה מוצלחת מפעל מתקדם יותר.
 

dw2322

New member
מסתבר שטאואר כן מפנטזים על מפעל חדש

ראה תגובתי לשמעון.

יכול להיות שעלות המפעל גבוהה ממיליארד, אבל ממשלת הודו, בלי שלי יחימוביץ'
תציע לטאואר ו IBM הצעה שקשה לסרב לה.
להודו בכ"ז יש מיליארד אנשים שצריך להעסיק, ויש לי הרגשה שישראל תתקשה להתחרות בהטבות שהודו תציע.
 
ל- DW אז מה המכפיל האמיתי לפי 50M מניות ?

או מה הרווח הנקי ל- שנה אחרונה ?
נראה לי הבעיה שהוא שלילי . . .
 

שיר ורד

New member
לפי מה שהחברה פרסמה בהודעותיה בעבר

טאואר עצמה לא הולכת להשקיע שם סכומים גדולים והיא בעיקר מוכרת ידע להקמת המפעל.
בכל מקרה זה לא אמור להיות מפעל של טאואר אלא מפעל של ממשלת הודו ולכן ברור שהשותפים להקמתו לא אמורים לממן אותו, אם כי כנראה שטאואר תוכל לקבל שם חלונות ייצור לפי צרכיה.
השאלה המענינת היא האם טאואר מסוגלת להמשיך בקצב הגידול של השנים האחרונות (ובהתעלם מהרבעון האחרון) על בסיס ארבעת המפעלים הנוכחיים שלה ולא להזדקק להקמת מפעלים חדשים או החלפת מלוא הציוד בחלק מהמפעלים הקיימים.
 

lernery

New member
אתה מספר על ההבטחות האלה כבר 5 שנים

מה הסיכוי שבעוד 5 שנים תמשיך לדבר על זה שאולי יום אחד יהיה רווח?
אני חושב שה-NON GAAP הוא לא באמת מדד,
אבל אפילו ב'לא-מדד' העלוב הזה הם לא מצליחים לעמוד...
 

bogii

New member
ואם יחזרו לרווח הגרף לא ירד?

ירד באבואה וזה על פי מבחן ההסטוריה שלה

יש כמה מניות בטוחות בשורט וזו אחת מהן
 

lernery

New member
אם יחזרו לרווח NON-GAAP

אולי גם יום אחד יגיעו לרווח אמיתי...
 
למעלה