טבעת או שרוול

ahmadnujidat

New member
טבעת או שרוול

חג שמח
מה ההבדל בין שני הניתווחים, כלומר אחד זה עם חיתוך פיזי של הקיבה והשני פשוט ממלבישים (גומי?) על הקיבה שמקטינה אותה?
איזה ניתוח יותר אפקטיבי ועם פחות סיבוכים? בנוסף אילו סיבוכים עלולים לקרות בכל אחד מהם?

איך מתחילים את כל התהליך? פשוט להגיע לרופא משפחה ולבקש ממנו הפניה לבית חולים? ואז מה איזה בדיקות כמה זמן התהליך עד הניתוח בפועל? הרופא שלי די בעייתי עם כל הקטע הזה, אומר שאני צעיר ואני יכול לבד ובאופן כללי נגד ניתוחים. קראתי בעבר שאחרי הניתוח עוד בבית חולים משילים מיידית 7 קילו האמת בדבר? מה לגבי עודפי העור שנשארים? האם בהכרח זה יהיה? איך מתמודדים
בנוסף איך מתמודדים עם אי הסכמה מצד המשפחה לניתוח? "לא צריך זה מסוכן אתה יכול לבד אתה לא תפסיק לאכול גם אחרי" וכהנא וכהנא.
איך ד"ר גרון בפוריה? אפשר להפקיד את חיי בידיו?:)
 

vo5

New member
בקצרה

בניתוח טבעת, מלבישים טבעת על הקיבה והיא יוצרת כיס קטן שמגביל את כמויות האוכל.
הטבעת ניתנת לכיוון ובשלב הראשון היא פתוחה ולא מרגישים את ההגבלה בכלל.
הניתוח נחשב לפחות מוצלח והמנותח צריך להיות עם יותר משמעת.
הסיבוכים בניתוח הזה פחותים במעט מניתוח שרוול, אבל שנה אחרי הניתוח הסיכוי לסיבוכים גדולים יותר.

בניתוח שרוול חותכים כ80% מהקיבה ומוצאים החוצה ולמעשה נשארת קיבה קטנה, הניתוח נקרא שרוול משום שהצורה שהקיבה מקבלת היא צורה של שרוול.
היתרון בשרוול הוא שמערכת העיקול נשארת בצורתה הטבעית ואין את תופעות ההקאה שיש בניתוח טבעת ,כאשר אוכלים קצת יותר מידי.
בנוסף, היות וחלק גדול מהקיבה יוצא החוצה, כמות הורמון הגרלין פוחת ויש הפחתה בהרגשת הרעב.

לכל ניתוח יש יתרונות וחסרונות, היום הרוב ממליצים על שרוול,ואני אישית ממליץ לך מכל הלב ,לא להתקרב לניתוח טבעת.

איך מתחילים את התהליך?
אני עשיתי את התהליך לפני שנתיים וחצי והיום אני יודע שזה קצת השתנה,בטח עוד יענו לך כאן, אבל אני הייתי שואל במרפאה שלך.
בכול אופן , בזמנו אני אישית פניתי ישירות לבית החולים והזמנתי תור להרצאה.
שיהיה בהצלחה
 

ליבי3617

New member
לגבי הניתוח ענו לך

הטבעת היא טבעת מסיליקון שמנפחים אותה לפי הצורך.
ניתוחים אפקטיביים ברגע שעוזרים להם וזה תלוי את מי אתה שואל... פה זה הרי פורום של מנותחי שרוול שאת הבחירה עשו

יש פה סיבוכים ויש שם סיבוכים. בשרוול הסיבוך המיידי הוא דלף, זה לא סיבוך שכיח ועולים על זה בדרך כלל בבית החולים. בטבעת אלה סיבוכים שקשורים בכך שהטבעת היא גוף זר שיכולה להתהפך, לחסום וכו'.

הולכים לרופא המשפחה ומבקשים הפניה לבדיקות.
אל תצפה עוד בבית החולים להשיל כל כך הרבה משקל אלא אם כן אתה קרוב ל 180 ק"ג. בדרך כלל בבית חולים מקבלים נוזלים אז מקסימום אפשר לרדת 3 ק"ג.
המשפחה שלך לא ממש יודעת כנראה על הניתוח ומה הוא יכול להעניק לך. קח אותם ותראה להם. תסביר להם. בקש מהם לקרוא.

ד"ר גירון מדהים ומיומן. אישית יודעת על כמה מקרים קשים שהוא הוציא על הרגליים ולא בצורה מסובכת בכלל.
אחד מחלוצי הניתוח ואני אישית הייתי מפקידה את עצמי בידיו בהחלט.
 

אופירA

New member
מנהל
ההבדלים רבים מאוד

לא כאן המקום לפרט, כי זה פורום למשורוולים שבפירוש מעדיפים את השרוול על הטבעת. אבל בהחלט אפשר לשמוע את דעתם, ואח"כ את דעתם של מנותחי טבעת.
והכי חשוב - ללמוד את כל הפרטים שמבדילים בין סוגי הניתוחים, כדי להיות מסוגל לשקלל באמת את היתרונות והחסרונות ולראות מה יותר עדיף לך.

קשה להשוות בין 2 ניתוחים אלה, כי באחד יש סיבוכים שאין בשני, ובשני יש סיבוכים שאין באחד. באחד יש יתרונות שאין בשני, ובשני יש דווקא היתרונות שחסרים באחד. אלו 2 ניתוחים הפוכים מבחינת יתרונות וחסרונות. יתרונותיו של האחד הם חסרונותיו של השני, ולהיפך.
הם מאוד מאוד שונים זה מזה, למרות שתכליתם דומה. לכן כדאי ללמוד פרטי פרטים מניסיון של מנותחים על כל אחד מהניתוחים האלה, ולהיות בקי בפרטים, ואז לחשוב מה יתרון עבורך ומה חיסרון עבורך.

הערה קטנה לדברים שנכתבו:
* בשרוול לא נפוץ שמקיאים כאשר אוכלים קצת יותר מידי ואין תופעה כזו כחלק מניתוח זה. אבל יש מצב של הקאות בשרוול, ולפחות בהתחלה. יש כאלו שיותר ויש כאלו שפחות. זה די אינדיווידואלי, ואי אפשר לדעת למי זה יקרה ולמי לא. זה תלוי התנהגות, בהחלט.
* הטבעת היא גוף זר אבל היא לא יכולה להתהפך. מה שכן, הגוף הזר עלול לעשות צרות (כגון לזוז ולגרום לכאבים, במקרים נדירים וחמורים לחדור לתוך רקמת הקיבה, להתבלות ולהצריך ניתוח החלפה), ובדרך כלל זה תלוי התנהגות. בטבעת צריך ללמוד הדרכה מקיפה כדי לא להגיע לצרות, ודי קשה לא להגיע לצרות אם לא בקיאים בהדרכה הזו.
* אני מנותחת טבעת, אבל כל ניתוח שבן אדם בוחר טוב לי. רק שיידע את מכסימום הפרטים במה הוא בחר ומה צפוי לו, ושיהיה מוכן היטב ולא יקבל הפתעות לא נעימות לאחר מעשה.
* מנותחי טבעת תוכל למצוא באתר "קיצורי קיבה" בתפוז, בניהולי.

הרופא משפחה שלך בעייתי? דלג עליו. אינך חייב לשמוע את דעתו, גם אם אתה צריך לכבד אותה. אבל רק לכבד. זהו.
אם החלטת לעשות ניתוח הוא חייב לתת לך את השירות של ההפניות לבדיקות של הניתוח.
לך ישר לרופא מנתח, בחר את סוג הניתוח, ותעשה תור לייעוץ אצל כמה מנתחים. תקבל מהם את ההדרכה ומה שצריך, ותתן לרופא המשפחה את הבקשה לבדיקות.
במקביל תברר את הפרוצדורה לאישור הכספי במשרד של הקופה, ותשאל מה ההליך שצריך לעבור כדי שהם ייתנו טופס 17.

השטות הזו בנוגע ל"עוד בבית החולים משילים מיידית 7 קילו" דומה מאוד לאמירה מסוג זה: "ברגע שהתינוק נולד, הוא ילבש חולצה אדומה". כלומר יכול להיות שיהיה תינוק שיולבש חולצה אדומה, אבל להגיד שכל תינוק שנולד לובש חולצה אדומה? ממש ממש לא נכון!
כלומר - לא הבנת מה שקראת. עזוב. שב עכשיו ותקרא חוויות של משורוולים, ותראה מה הם מספרים על הורדת המשקל בשבוע הראשון. אין כללים ואין חוקים, ובוודאי שלא מורידים 7 קילו ביומיים אשפוז.

עודפי עור זה לא חוק - תלוי כמה יורדים במשקל, תלוי בגנטיקה ואיכות העור, תלוי בפעילות גופנית מסוימת ותלוי במזל. אין הרבה מה לעשות נגד עודפי העור הקשים, מלבד ניתוח פלסטי להסרתם.

כאשר בני משפחה אומרים מה שהם אומרים, אפשר לשים את עצמך במקומם ולהבין למה הם אומרים את זה - רק מרצון טוב ודאגה כנה. אבל כמובן שלא חייבים לשכנע אותם, לקחת ברצינות את דבריהם שאין להם בד"כ שום יסוד, ולחשוב כמותם. בגילך יש לך מחשבה עצמאית, לקחת בחשבון את דעתם והגעת למסקנה משלך. (אתה יכול להגיד להם: אני לוקח בחשבון את דעתך וחושב עליה. ולאחר כמה זמן תגיד: חשבתי על דעתך, והחלטתי אחרת מסיבותי שלי).
אל תנסה לרצות את קרוביך. רק תקשיב לדבריהם כדי לסנן מתוכם דברים נכונים וחשובים, שחשוב שתתן דעתך עליהם. אבל אם הם מתווכחים עם עובדות או מדברים דברים שאין להם שום ידע בהם, בהחלט אפשר להתעלם ממה שנאמר, ולהישאר רק עם ההבנה לגבי הרצון הטוב.

גרון מפורסם כטוב מאוד. (אבל טבעת היום תעשה רק אצל ד"ר אבינוח, לא אצל רופא שמעדיף שרוול).
 
למעלה