טבע הדברים

נראה לי שהאחדות זו פשוט נקודת מבט

זה לא משהו שאדם שואף אליו או משלם עליו מחיר.
זו הדרך בה הוא רואה את העולם.
מבחינת הנזיר, לפחות על פי הבנתי את הסיפור, מות העקרב נורא יותר מעקיצתו.
העובדה שהסבל מהעקיצה הוא של הנזיר ואילו המוות של העקרב, אולי הופכת פחות רלוונטית עבור הנזיר, כי הוא אינו מייחס לעצמו חשיבות גבוהה יותר מזו של העקרב.
המוות המדובר הוא של העקרב בלבד. כמובן שהנזיר לא מת מעקיצת העקרב, אבל לו לא היה מציל אותו, העקרב היה מת לבטח.
ינוקא אמר שהעקרב הוא רשע. הוא אינו רשע כלל, הוא עקרב.
רשע זו המצאה אנושית לתיאור התנהגויות/מחשבות כאלה ואחרות.
העקרב לא קרא את ספר החוקים האנושי, והנזיר לא ראה בכך סיבה מספקת להורגו.
 
אני התייחסתי לסיפור כאל משל בו העקרב מייצג בן אדם ולא בעל

חיים, ולכן מוות הוא לא בהכרח מוות. מוות יכול לייצג גם הריגת/ניתוק מערכת יחסים. בסיפור, הנזיר מוכן לספוג הכל, ויוצר "שקט התעשייתי" ומבחינתי זה מזוייף. לו היה מאזן את עצמו אולי הם היו יכולים להיות חברים טובים, אבל הוא שומר על "טבעו" ומקבל את טבע העקרב.
 

ינוקא1

New member
גם ההרס הוא חלק מהאחדות

בגופינו , למשל , יש תאים בוני עצם , ויש תאים הורסי עצם.
ושניהם חיוניים לתפקוד תקין.

זה נכון שהאמירה "רשע" על עקרב , באה מנקודת התייחסותי אליו , והאמת היא שהוא לא "רשע" אלא מקיים את טבעו.

ובכל זאת , גם טבע נורמלי כאדם הוא להישמר מנזקים , ולא לאפשר לעקרב לעקוץ אותך - בניגוד למזוכיסטיות של הנזיר.
(שאני מכבד אותה , אך לא בוחר בה).

העקרב לא צריך לקרוא את ספר החוקים האנושי , אך גם אני לא צריך לקרוא את הספר העקרבי.
זכותו לעקוץ ככל יכולתו , וזכותי להורגו (או לא להצילו) כשהוא מזיק , או יש חשש שיזיק.

ואגב , פעם הרגשתי נחש צפע והיו לי על זה יסורי מצפון .... אין לי שום חיבה להרג חיות. אבל כשצריך צריך.
וגם זה חלק מהאחדות - שכל אחד מקיים את טבעו.
 
הנזיר היה מזוכיסט לו היה הורג את העקרב

אם הגעת לשלב בו מוות של יצור חי גורם לך יותר סבל מעקיצה של עקרב, אז תעשה הכל בכדי למנוע זאת.
אתן לך דוגמה נוספת, עם בני אדם בלבד:
נאמר ואתה מכיר אדם אלים וגס רוח, ואתה רואה אותו חוצה כביש ומכונית באה לקראתו במהירות.
אתה יודע שאם תדחף אותו הצידה הוא יקלל אותך ואולי אפילו יכה אותך, אבל אם לא תעשה זאת הוא ימות.
מה תבחר לעשות?
 

ינוקא1

New member
זו גם סטיה "לא טבעית" , לדעתי.

מוות של יצור חי לא אמור להכאיב , מוות זה דבר נורמלי.
יצורים נולדים ומתים.
(אני אוהב להביא דוגמאות מהגוף - אז גם בגוף כל הזמן תאים מתים ונולדים).

לגבי אותו גס רוח - זה תלוי איך ארגיש באותו רגע.
יתכן בהחלט שעדיף להניח לו להידרס.

אני חושב שמוות זה דבר נורמלי , העקרב למשל , יודע את זה היטב.

ואני מאמין שכאשר מבינים שהוא נורמלי ולא עושים סביבו דרמה שלימה , גם החיים בריאים יותר.
 
אפשר לסתכל עליו כאל טיפש או כאציל נפש

מבחינתי להגיע לדרגה שלהציל זה חלק מהטבע של האדם
זו עשויה להיות דרגה רוחנית גבוהה רק שהויתור מאוד כבד.
 
בקיצור אני מעריצה אותו


 

Silke

New member
אני לא. הייתי שם.

חוץ מנפיחות ואודם עקב סתירות לחי (זה בסדר "להפנות את הלחי השנייה" אבל יש לנו רק שתיים...)
לא יוצא מזה כלום. יש דברים שפשוט צריך לוותר ולא לנסות להציל כי זה פוגע בך, יותר מדי.
ועדיין, אני לא שם לגמריי. כנראה לעולם לא אהיה שם לגמריי
אבל לא אתמסר יותר לכאב כדי להיות חסידת אומות עולם (בלי התואר- כמובן)
 

רותי 11

New member
אני אתחיל בשאלה מי קבע שהנזיר מת?

זה שהוא אחד שלא פוחד מהתוצאות של הבחירות שלו
וזה שהוא מבין שהטבע שלו לעזור ויש אנשים שהטבע
שלהם הוא לעקוץ אז מה נפחד לעזור לאנשים בגלל
שיש כמה כאלה שעוקצים? שימו לב למילים מעבר למילים
אל תקחו את זה לפשט. תעמיקו שימו לב לזרימה שלו
עם היש עם הטבע עם עצמו והטבע שלו והקבלה המלאה
של האופי שלו וחוסר החשש שהיה לו שם מול פגיעה.
אנחנו מתנהלים בדרך כלל מאוד בזהירות ומפחדים
להיפגע ולכן אנחנו לא באמת חיים.
 

Mr Utterson

New member
לכבד את הטבע

אני לא יודע אם הנזיר מת, אבל אני יודע שראוי היה למות.
אנשים איבדו את חייהם לפניו והמידע הזה עבר במשך שנים כדי להזהיר אנשים.
הוא התעלם במחי יד מהידע הזה, באמתלה שכך טבעו.
אני כופר בכך. אין זה טבעו האמיתי של אף אדם. זהו עוות פסיכולוגי של אנשים מסוימים.
אם יש משמעות לרוחניות היא אינה טמונה בניתוק מן המציאות, אלא בהרמוניה עמוקה איתה.
ההתעלמות הבוטה, החולמנית, המנותקת של הנזיר, אינה רוחנית באמת;
ומעל לכל – היא מסוכנת.
 

Mr Utterson

New member
מזווית דתית,

ניתן לומר שהנזיר טועה בשלב.
הוא מתנהג כאילו אנחנו חיים באחרית הימים, וזו יוהרה שאל לחטוא בה.

באחרית הימים נכתב: "ושעשע יונק על חור פתן, ועל מאורת צפעוני גמול ידו הדה. לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קודשי, כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים." (ישעיהו י"א, 8-9).

כלומר ההוויה של המציאות תשתנה, וזה יביא לכך שתינוק יוכל לשחק בפתח מאורת נחשים ולא יהיה חשש, אפילו הנחשים (סמל לרוע ומקור החטא הקדמון) ישנו את טבעם.

גם אם הנזיר הגיע לשם בפנים, בתוכו, אך אל לו לבלבל את מה שקורה בנבכי נפשו עם המציאות בחוץ.
 

רותי 11

New member
זה סיפור מטאפורי אל תתייחסו לזה כאל

אמת והתנהלות כזאת.
המטאפורה כאן היא
להיות מחובר לטבע
שלנו
 

ינוקא1

New member
גם כסיפור מטאפורי הוא בעייתי

כי יש אנשים שה"טבע שלהם" זה להציל עקרבים.
עקרבים שפוגעים בהם ומנצלים אותם שוב ושוב , וכמובן לא אומרים תודה.

אז אני יכול להבין את הנזיר , כל עוד הוא מבין שזוהי בחירה שלו , והוא מודע לתוצאות - שיעקצו אותו בתמורה והוא לא יזכה להכרת תודה ולא לכלום.
ואם הוא מבין זאת והוא מודע לזה , אני מכבד את בחירתו - למרות שאני לא אבחר בזה.

כי זה אכן לא טבע אנושי נורמלי אלא משהו מעוות , אבל זכותו לבחור בכך.
הטבע האנושי הנורמלי שאליו צריך לשאוף זה לעשות טוב עם מי שראוי לטוב.
לעשות טוב עם מי שלפחות יגיד "תודה" על הטוב שעשית איתו.
וזהו.
 
למעלה