טוב, אז גם לי יש שאלה

IOפר KNK

New member
טוב, אז גם לי יש שאלה

לפני 4 שנים, עשינו תוספת בניה לדירת 3 החדרים שלנו. לקחנו הלוואה שעד היום עוד לא החזרנו את כולה, ובנינו עוד חדר, אבל למעשה, הבית שלנו גדל רק במ"ר, ומס' החדרים נשאר כשהיה: שני חדרי שינה. התוכנית היתה שכשיהיה לנו כסף, נעביר את המטבח לחדר הפנימי שנוצר ליד הסלון, ואז איפה שהיה המטבח יהיה חדר. מה שקרה זה שבינתיים נהייתי עצמאית, והחדר הפנימי הזה נהיה חדר העבודה שלי, ובנוסף ראינו שממש לא לעניין לעשות מטבח איפה שחשבנו בהתחלה ואין לנו ברירה אלא לבנות עוד חדר נוסף ליד הסלון, ששם יהיה המטבח. בשעה טובה בנינו את החדר המיוחל, א ב ל ופה מגיעה שאלת השאלות:
בקושי היה לנו כסף לשלם את הבניה. לוינו כסף מ"גמ"ח" (ללא ריבית), וקיבלנו תנאים טובים מאד מהקבלן, ולכן איכשהו אנחנו נצליח לכסות את הבניה תוך שנתיים (כך בעלי מעריך).
אז אמנם יש לנו עוד חדר שינה, אבל המ-ט-ב-ח- מה יהיה עליו? לעשות מטבח חדש- עולה הון שאין לנו כרגע.
ההרגשה הדפוקה הזאת שכל הזמן עדיין אין לך מספיק כסף ואתה סוחב וכל הזמן עדיין תקוע עם התוכניות שלך שתבצע רק כשיהיו לך מתישהו מזומנים מוציאה את האדם משלוותו.
מצד שני, לקחת הלוואה זה הדבר הכי מעצבן בעולם- הריבית שבסופו של דבר גורמת לך להחזיר יותר ממה שקיבלתי, וגם ההרגשה הדפוקה שכל חודש מחדש צריך להחזיר כסף... גרמו לנו לוותר על הרעיון.
ופתאום חשבתי לי, למה אני כזאת מפונקת? אני יכולה להעביר את כל ארונות המטבח הקיים לחדר החדש, ולחסוך עלויות של מטבח חדש! אוקי, אז זה לא יהיה בדיוק לפי החלוקה שחלמתי, וגם לא בצבע שאני רוצה (המטבח הקיים לבן ואני רוצה עץ), אבל אני לא אכנס להוצאות המיותרות האלה שאני לא רוצה להכנס אליהן,
אבל מצד שני אני אהיה תמיד עם ההרגשה הדפוקה הזאת שיכולתי לחכות עוד כמה שנים (!) ואז לעשות מטבח. הרי כל מה שמפריע לי כרגע זה שבחדר אחד ישנים חמישה ילדים, וקשה לי מאד עם זה, (במיוחד כשהם הולכים לישון D: ), אז את בעיית השינה פתרנו, אבל את בעיית המטבח לא. מה עושים?! סליחה אם יצא נורא מבולבל. אני מקווה שתיארתי בהצלחה את הבעיה. סופר
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
אין קסמים

IOפר היקרה, נראה לי שהיית רוצה שיהיה הכל ועכשיו. מתוך המצב הנוכחי, מה האפשרויות שלך כרגע? אימון אישי לא עוסק במתן עיצות אלא בלעזור לך למצוא את הכיוונים והדגשים שלך בחיים. מה חשוב לך כרגע?
 

אוריק3

New member
מה דעתך למשל לפנות לארכיטקט? גם

מתלמד טוב וזול לא הגיוני לך?
 

IOפר KNK

New member
חחח, אני בעצמי אדריכלית!

ההתלבטות שלי היא בעיקר כספית: האם להשקיע עכשיו ולגמור את כל העבודה כדי להפסיק להרגיש דפוק, ואז להכנס לעלויות ריבית והחזרי הלוואות? או להסתפק במועט, להמשיך לעבוד בשיטה של שלב שלב לפי היכולת הכלכלית, מתוך ידיעה שזה ייקח הרבה זמן וכוחות נפשיים?
 

אוריק3

New member
על הסנדלר שמעת??

בית נתפס כגורם השקעה ללא סוף..ויש כאן סוגיותיים אחד האם זהו השינוי הרצוי ממש? ומה יקרה אם מחר יצוץ אילוץ חדש שידרוש שינויים נוספים אחרים? אולי רה אירגון של סדרי העדיפות ברמת השינויים הנחוצים ישפוך אור וזאת עלידי ביצוע הדרגתי של השינויים כך גם תקלות תכנוניות ניתנות טוב יותר לשיפור. מצד שלישי אם הכל נהיר וברור קחי משכנתא בגובה השיפוץ פלוס 20 אחוז ובא לציון גואל (יחסית החזרי המשכנתאות בסכומים הללו סבירים היום).
 

IOפר KNK

New member
רוצה לעדכן אתכם שהסתדרתי

החלטתי להשאר עם הארונות הקיימים שלי, והצלחתי להכין תכינת שמספקת אותי, עם השקעה קטנה יחסית על החלפת שיש וכיורים חדשים. תודה!
 
למעלה