טוב אז ככה כול השאלות שיש לי בנושא :

יוטו2

New member
טוב אז ככה כול השאלות שיש לי בנושא :

כמה חברים ובני משפחה אמרו לי שאפילו אם יתנו לי כלי בחינם לא יהיה לי את הכסף לאורך זמן לטוס עליו .

מה שמביא אותי לשאול את כול השאלות מכול הכיוונים .

1 . מה העלות של חניה שלו בגעש לשנה ? האם זה כולל ביטוח מפני גניבות ?
2. מה עלות של הוספה של וו גרירה לרכב ממוצע ? וכמה תוספת צריכים לשלם לשנה בגלל זה ? ( לא גיפ )
3. כמה עולה ביטוח מפני גניבות במידה ונגיד אני לוקח את זה ליד הבית ? הרי יש מצב שיום אחד הוא יעלם פתאום גם אם אקשור עם ברזל .
4. מה עלות ממוצעת של תיקון ? נגיד בעיה במנוע או משהו כזה .
5. כמה לחודש צריכים לשלם על ביטוח צד ג או כול ביטוח שצריכים בשביל שאם קורה משהו אני מבוטח ?

זהו בנתיים תודה .
 

bensand

New member
תשובות

1 . מה העלות של חניה שלו בגעש לשנה ? האם זה כולל ביטוח מפני גניבות ? החנייה היא ברונית ולא געש (אגב יש עוד כמה מקומות כמו עין ורד) עלות היא בערך 400 ש"ח לחודש (בהנחה שאתה קונה כלי לבד ולא עם שותף או שותפים)
2. מה עלות של הוספה של וו גרירה לרכב ממוצע ? וכמה תוספת צריכים לשלם לשנה בגלל זה ? ( לא גיפ ) 1600 ש"ח עלות חד פעמית
3. כמה עולה ביטוח מפני גניבות במידה ונגיד אני לוקח את זה ליד הבית ? הרי יש מצב שיום אחד הוא יעלם פתאום גם אם אקשור עם ברזל . למיטב ידיעתי אין כזה ואם יש הוא לא כדאי כלכלית
4. מה עלות ממוצעת של תיקון ? נגיד בעיה במנוע או משהו כזה . קח בחשבון השקעה של עוד 200 - 300 ש"ח לחודש אחזקה שוטפת (גם אם לא תצטרך להשקיע חודש אחד מתי שהו זה יבוא)
5. כמה לחודש צריכים לשלם על ביטוח צד ג או כול ביטוח שצריכים בשביל שאם קורה משהו אני מבוטח ? ביטוח עולה שנתית כ-$500 וכולל גם חברות עמותה 800 ש"ח
 

OrionHobby

New member
מסתכל עלייך מהצד

ומוריד את הכובע
&nbsp
איזו סבלנות והשקעה בכל שאלה ובקשה
&nbsp
בן כל הכבוד לך
&nbsp
איתן
 

bensand

New member
לקחתי על עצמי להפוך את יוטו לטייס...
אני משקיע בו

 

bensand

New member
בתכ תכל'ס אתה רוצה שותף אחד לפחות איתך...

זה מפחית משמעותית בעלויות השותפות
 

bensand

New member
טוב ומכיוון שאיתן הדליק אותי עוד כמה טיפים

תעשה טיסת הכירות, תראה אם בכלל אתה מתחבר לתחום, הרגשה, התנהלות הכלי באויר... רצוי שתבקש ממי שיטיס אותך שיקח את הכלי לאקסטרים כדי שתבדוק את המעטפת... ואיך אתה מרגיש בה.
עזוב אותך מוו גרירה והוצאות מיותרות, תתחיל מכלי בסיסי שחונה במרכז, שנה שנתיים וקח החלטה אם אתה מתקדם או לא, אני יכול לומר לך יש מספיק שמים במרכז כדי להתחיל לטוס ולצבור מיומנות. זה לא תחביב זול אבל זה לא בשמיים, כאילו כן אבל לא...
תתחבר לחבר אחד או שניים או לאנשים בקורס, עבודה עם שותפים מוזילה משמעותית את העסק.
תתחיל קורס, עזוב אותך מדאגה לקנייה של כלי, אני גם התחלתי ללמוד לפני שהבנתי מי ומה... בסוף הקורס פגשתי בשותף שלי היום והחיים אחלה, אני חושב שלקנות ולהחזיק כלי פרטי זה אחלה אבל לא משתלם ולא הכרחי אלא אם אתה מתכוון לטוס המון! מה שלא מחזיק לאורך זמן... (זה בערך השלב שכל מי שנכווה משותפים לא טובים קופץ ואומר שעלות החנייה במנחת יקרה... וזול להחזיק את הכלי בבית, אבל תכל'ס אם אין לך מקום בחניה הפרטית שלך בבית הפרטי אחזקת כלי ברחוב מזמינה בעיות ולא בהכרח חוסכת כסף) אני לא יודע כמה עולה להחזיק כלי בעין ורד אבל זו שאלה מעניינת. אשמח לשמוע אם למשהו יש מה להוסיף.
 

johnny black2

New member
אם כבר שאלות...

אז הנה עוד כמה...

כמה עולה שיעור או קורס?
כמה עולה כלי ממוצע (אני יודע שיש שוני רב מבחינת מנועים וכו' - אבל מחפש איזשהו מושג כללי)...
האם לצורך העניין יש אפשרות לשכור כלי בשלבים הראשונים?
אם אפשר - מה עלות שעת השכרה של כלי כזה?
איזה סוג של מבחני תיאוריה נדרשים? (מטאורולוגיה? נווטות? משהו אחר? או רק קורס ללא מבחן?)

תודה !
 

bensand

New member
יאללה תפסתם אותי ביום טוב...

כמה עולה שיעור או קורס? קורס עולה בין 12,000 - 15,000 תלוי בבית ספר לרמה 1 (לאחר צבירה של 3 חודשים ו25 שעות סולו אפשר לגשת לרמה 2, אם תשאל אותי זו חובה!) מדובר בכ-12 שעות (או 16 אני לא זוכר כבר) מעשיות מתוכן 2 סולו וכשעתיים תאוריה אם אני זוכר נכון
כמה עולה כלי ממוצע (אני יודע שיש שוני רב מבחינת מנועים וכו' - אבל מחפש איזשהו מושג כללי)... אין מחיר ממוצע כיוון שישנם הבדלים משמעותיים בין הכלים השונים, כלים זולים (2 פעימות) מתחילים מ30,000 ש"ח כלי בסיסי ביותר ועד 200,000 אם אתה ממש מתפרע, אם תדפדף למטה תראה שיש כלים למכירה שהם לא הזולים ביותר אבל לא יקרים במיוחד (גלוי נאות אני אחד מהם)
האם לצורך העניין יש אפשרות לשכור כלי בשלבים הראשונים? יש אפשרות אבל ממש לא מומלץ לפי מיטב ידיעת השכרת כלי אפשרית היום רק ברונית ועולה 500 ש"ח לשעה למיטב ידיעתי (אם תחשב 25 שעות שתרצה לעשות בסוף הקורס תגיע לעלות חצי הכלי)
אם אפשר - מה עלות שעת השכרה של כלי כזה?
איזה סוג של מבחני תיאוריה נדרשים? (מטאורולוגיה? נווטות? משהו אחר? או רק קורס ללא מבחן?) אין דרישה חוקתית לשיעורי תאוריה בשלב זה (אין זה אומר שהמצב ישאר כך בעתיד) ואין מבחנים למיטב ידיעתי
 

יוטו2

New member
תודה על התשובות לגבי ההשכרה 500 לשעה כולל דלק

היה מושלם בשבילי אם זה היה כולל ביטוח מפני נזק .
&nbsp
בנתיים העלויות הנוספות לכלי גבוהות לפחות בשבילי וכול זה אולי בשביל שעה שעתיים בשבוע שיהיה לי אפשרות לטוס בממוצע מבחינת זמן . ושותף פה בשומרון לא מאמין שאמצא .
&nbsp
נלמד על הנושא עד שמצא עבודה עם שכר כפול לשכר שלי כרגע . ( אזור ה 5 )
 

ניר מיר

New member
דווקא יש בחור בשומרון שמחפש שותף

חפש בפייסבוק את אברהם דריקס..
ובהצלחה
 

יוטו2

New member
הגעתי אליו הוא בנתיים לא רוצה לקנות

וגם כשירצה הוא מדבר על משהו חדש או כמעט חדש שעולה באזור ה 100 אלף ככה שלא יעזור לי אלא אם כן יהיו 4 שותפים.
 

bensand

New member
הבהרות לגבי הנושא התאורטי

זה נכון שאין דרישה ללימוד תאוריה ובוודאי שאין מבחנים דוגמת הדרישות בקורס על מטוסי אולטרלייט או GA אבל זה לא אומר שאין חומר תאורטי שיש ללמוד אותו והוא חלק מאומנות הטיסה! זה בדגש על מטארולוגיה, ניווט, מכשירים ועוד, היתרון בתחום שלנו הוא ראשית שהחומר לא מורכב, מסובך או רב וניתן בהחלט לצבור אותו כחלק מנסיון הטיסה ובוודאי בחברותה שבמנחתים (הרבה מהתאוריה שלי למדתי מחברים ופרלמנטים כאלו ואחרים שקיימים במנחתים).
 

johnny black2

New member
תודה!

את הקורסים כבר עשיתי במסגרת קורס אולטרלייט.
רציתי לדעת אם זה חוסך משהו בקורס ממ"ג...
 
למעלה