טוב, גם אני רק שאלה

Fanch

New member
טוב, גם אני רק שאלה ../images/Emo13.gif

אני וחברה טסות חודש הבא לשבוע לאירלנד. אנחנו טסות ב-16, מגיעות לדאבלין ורוצות ב-17 לצאת לכיוון גאלווי ולהתחיל לתור את המרכז והמערב. 1. אנחנו מגיעות לדאבלין ב-16 לספטמבר, אחה"צ (אחרי 6 שעות קונקשן בריגה, לטביה). האם חכם לישון בתוך העיר ואז לצאת בבוקר לכיוון גאלווי, או שכדאי לקחת את הרכב השכור כבר בשדה התעופה, לצאת מהעיר, לישון באיזה מקום ולצאת בבוקר מערבה. (מבחינת פקקים)? 2. אחרי בירורים רבים, הגענו למסקנה שהכי משתלם להשכיר רכב דרך אוטויורופ מהארץ (אנחנו מתחת ל-25, כן לא שקלנו להשכיר רכב מחברה מקומית- אני צודקת?). רכב ל-6 ימים, אוטומט (ניסן מיקרה ודומיו), ביטוח, כולל תוספת על נהג נוסף, כולל החזר השתתפות עצמית. 282 יורו לכל התקופה (יש תוספת של בין 7-10 יורו ליום, כי אנחנו מתחת לגיל 25). מנסיונכם? נשמע כמו עסקה משתלמת? טובה? חכמה? 3. לגבי המסלול. נסיעה מדאבלין לכיוון גאלווי- איי ארן-צוקי מוהר-דינגל-קילארני-קילקני-גלנדלוך-דאבלין. החלטנו לוותר על טבעת קרי, כי הבנתי שזה לא כזה אגרויסע מציאה ועדיף להתמקד בדינגל. מאחר ויש לנו רכב ולא הרבה זמן, אנחנו לא נוכל להיות יותר מיום אחד (או אפילו פחות) בכל אחד מהמקומות. אתם חושבים שכדאי לנו לוותר על כמה מהמקומות? אנחנו חוזרות בסוף הטיול לדאבלין ליום אחד (כנראה) זהו בינתיים. תודה רבה מראש!!
 

jonbaum

New member
תשובות פלוס שאלות

1. אני ממליץ לקחת את האוטו בשדה התעופה, ולישון איפה שהוא מחוץ לדבלין בכיוון הכביש למערב. כבר שמעתי על כאלה שלקחו מלון ליד שדה התעופה כי הגיעו בלילה, ואז למחרת בבוקר ישבו 3 שעות בפקקים בכביש הטבעת של דבלין בדרך למערב. באיזו שעה הטיסה שלכם מגיעה? אחרי דרך ארוכה ושש שעות בלטביה בטח תהיו עייפות. אם הטיסה מגיעה ממש בלילה זה כבר עדיף כי אז אין פקקים. 2. שכירת אוטו: לא יודע אם המחיר זול כי לא כתבת לכמה ימים את שוכרת את האוטו. תבדקי גם בחברה בלינק - הם מאוד זולים וגם משכירים למי שעדיין לא בן 25. 3. המסלול נראה טוב - מאוד דומה למה שכולם עושים. מסכים שכדאי לוותר על טבעת קרי ולהתמקד בדינגל. אמא שלי פעם נסעה לדינגל לשבוע מאוד נהנתה, ואני פעם אפילו הייתי שם כמעט שבועיים. לדעתי ניו-גריינג' מקום מדהים (קצת צפונה משדה התעופה). אז אולי אחרי שאתן מגיעות תוכלו לנסוע עד איזה מקום לא רחוק מניו-גריינג', להיות שם בבוקר ואז להמשיך לכיוון גולוי.
 

Fanch

New member
מדובר ב-6 ימים

ראשית כל, תודה על התשובות! ולתשובות שלי: 1. אנחנו נוחתות בדאבלין ב-17:00. גם ככה אנחנו מאוד חוששות מהנהיגה בצד הלא נכון של הכביש, אז חשבנו לנוח לפני שנתחיל בנסיעה. לנסוע לניו גריינג' ביום ההגעה נראה לי מצוין.(גם יכולה להיות נסיעה טובה לתרגול הנהיגה?) לקחת את הרכב בשדה זה הגיוני מאוד, אבל זה אומר לנהוג עייפות. זה לא קצת מטריד? כמה זמן באמת לוקח להתרגל לזה?
2. 282 יורו ל-6 ימי השכרה כולל כל התוספות (לא תוספת נהג מתחת לגיל 25).
 

jonbaum

New member
לילה ראשון

יש עוד אפשרות: אפשר לקחת את האוטו, לנסוע לאיזה מלון ממש סמוך לשדה התעופה, ואז משם להמשיך למחרת לניו-גריינג' (נסיעה של שעה מקסימום). אני לא יודע מה התקציב שלכם, אבל יש מעין מוטל ממש ליד שדה התעופה. אני מצרף את האתר שלהם. אני רואה שהמחיר כיום הוא 74 יורו לילה לחדר בלי ארוחת בוקר. יוצאים מהשדה תעופה על הכביש הישן לכיוון בלפאסט, נוסעים שניים או שלושה עיגולי תנועה ומגיעים למלון. בקשר לאוטו, בחברה "שלי" יצא לי 270 יורו לאוטו הכי קטן לגיל 23 ו-24. כמה זמן לוקח להתרגל? בחודש שעבר אשתי נהגה (בארץ) בפעם הראשונה בצד ימין, וממש לא היה לה קשה להתרגל. היה לה הרבה יותר קשה להתרגל לחוסר הנימוס של הנהגים הישראלים..... באירלנד יש שני עולמות בנהיגה - נהגים אדיבים מאוד בתוך העיר, אבל הם נוסעים כמו מטורפים בדרכים הכפריות. אז זהירות.
 

Fanch

New member
לאוטומט?

בדקתי באתר הזה ואין שם אפשרות לנהג נוסף (שזו תוספת כסף) והחזר השתתפות עצמית (תוספת כסף נוספת). במצטבר, אני חושבת שלא מדובר בהבדלים מהותיים מדי. המחיר אותו ציינת הוא לרכב אוטומט או ידני? אין מצב בעולם שנשכור רכב ידני. לא צריך להוסיף צרה על צרה. צד שמאל זה די והותר :) לגבי המלון, זה קצת מעבר לתקציב שלנו. החלטנו ללון בהוסטלים (בחדרים הפחות המוניים) ואם ממש נרצה להתפנק, נמצא איזה BB לנשמה. אנחנו מתחילות להסגר על דברים, אבל מאוד (מאוד מאוד מאוד) חוששות מכל הנסיעה בצד הלא נכון של הכביש. הבנתי שמתרגלים לזה מאוד מהר, אבל המחשבה על זה מכניסה אותי לסטרס.
 

jonbaum

New member
נדמה לא שהאוטו שבדקתי שם היה אוטומט

אבל זה באמת לא נראה לי הבדל משמעותי מדי. טיפ לנהיגה בצד שמאל: תמיד תחפשי מישהו לעקוב אחריו. אם נגיד את יוצא מחניה, אל תצאי לכביש ריק, כי אז יש פיתוי גדול לנהוג בצד הלא נכון (ימין). אם את יוצאת ועוקבת אחרי מישהו, אין סיכוי לטעות.
 

eytcor

New member
עוד טיפ לנהיגה בצד שמאל

טיפ שהשתמשנו בו לפני שנה באוסטרליה. שאת על הכביש אין בעיה ממשיכים לנסוע ישר תמיד ולא עוברים סתם בין נתיבים. הבעיה היא בסבובים שהם בדיוק הפוכים ממה שאנו רגילים ויכולים לגרום לסבוב שגוי וכניסה לנתיב הנגדי. - שפונים לצד שמאל עושים סיבוב צמוד בניגוד לסיבוב רחב בישראל. - שפונים לצד ימין יש לעשות סיבוב רחב, שוב בניגוד לסביבו בישראל שהינו סיבוב צר. מה שאני מציע וזה עבד די טוב זה שיושב לצד הנהג (ומחזיק בד"כ במפה) יכריז כל פעם לפני שאתם פונים "סיבוב ימינה רחב" או "סיבוב שמאלה צר" כדי להכניס זאת לתודעתו של הנהג. אצלנו זה עבד טוב מאד.
 

jonbaum

New member
נכון מאוד. ובקשר לפניות

אפשר כמובן לעשות את מה שאתה אמרת, ואפשר גם להשתמש בשיטת ה"מעקב". אם פונים ימינה נגיד בצומת T, אם הכביש נטוש אז אין מה לעשות, אבל זה בדרך לא המצב, ולכן אפשר לפנות בדיוק אחרי שעברה איזו מכונית ו"להצמד" אליה וכך אין סיכוי לטעות ולהכנס לצד ימין של הכביש.
 

Fanch

New member
מעניין מאוד, ננסה!

אם אני אכריז סיבוב רחב ימינה או סיבוב צר שמאלה, אני אקבל סטירה מצלצלת, או בוקס רחב, מהצד השמאלי, של הנהג
תודה רבה על הטיפ!
 
כל היתרונות בבחירה אחת

לגבי 1 - הלילה הראשון - אני בדעתו של jonabaum - מכיוון שאתן נוחתות אחרי יום ארוך, בשעת אחר הצהריים, ואז תשכרו רכב, אולי כדאי לצאת בכביש לגאלווי לכיוון מערב - כך גם תצאו מהעיר הגדולה מייד, גם תוכלו לקום למחרת ומייד להמשיך לגאלווי שתקבל את פניכם בבוקר, גם לחוות לילה ראשון בעיירה קטנה (אני חושב שבסוף היום הראשון זה יכול להיות סיום הרבה יותר נחמד מאשר 'לבלות' בחיפושים אחר המלון בעיר הגדולה), גם להיות פחות לחוצות, גם לא למצוא את עצמכן עושות רונדלים בגאלווי, גם קל יותר יהיה למצוא חדר ללון בו...בקיצור - כל היתרונות בבחירה אחת פשוטה.
 

Fanch

New member
רעיון מצוין

אנחנו די סגורות על האפשרות הזאת. איפה אתם ממליצים להעביר לילה בדרך לגאלווי? איזו עיירה קטנה וחמודה תשמח לקבל את פנינו בבוקר?
כדאי להקדיש עוד יום לדאבלין, או שיומיים זה די והותר, אחרי שבוע של נופים, ירוק וטבע?
 

Ice Age

New member
Athlone עיר נחמדה באמצע הדרך

ויש המון B&B בסביבה שלה. בכלל זה מקום שיש מה לעשות בו, יש אגם גדול קרוב ועוד כל מיני אטרקציות וטבע.
 
עונה...

1. לגבי הרכב- אחותי עכשיו שכרה רכב ועלה להם כמעט אותו דבר, ל8 ימים, (והם לא נהגים צעירים ויש להם ביטוח רק על נהג אחד) אז נראה לי סבבה. 2. לגבי העיר- אכן יש בבוקר פקקים מטורפים על הM50... אז כדאי באמת לצאת ממנה ולעבור לישון במקום אחר. אני ממליצה לכן לישון בMAYNOOTH (וזו במקרה העיירה שאני גרה בה
נמצאת ממש על הN4- עיירת סטודנטים חמודה וומלאה צעירים ופאבים. זה בערך 35-45 דק' משדה התעופה ובבוקר אפשר להמשיך למערב. 3. מסלול- אני דווקא מאוד אהבתי את טבעת קרי אבל כל אחד ושיקוליו הוא
אני ממליצה לכן להוסיף את קונאמרה לטיול שלכן ובכלל במקומכן הייתי מורידה קצת ימים במערב (מוותרת על קילקני- היא לא משהו בכלל) ונוסעת לצפון המ-ד-הים!!! חזרתי עכשיו יומיים בצפון- האנשים שם היו מקסימים- בדיוק כמו "הכנסת האורחים האירית" שתמיד מדברים עליה, (הגענו בסופשבוע של הבנק הולידיי ולא הצלחנו למצוא ביבי, אז אישה מביבי אחר שלחה אותנו לישון איפהשהוא, ודאגה גם לנסוע לפנינו ולהראות לנו את הדרך, ורק למחרת כשעזבנו הסתבר שזה בכלל לא ביבי אלא היא פשוט סידרה לנו לישון אצל חברים!!! שלא לדבר על כך שהם ממש התרגשו לראות את הGPS שלנו והזמינו גם את השכנים שלהם לבוא לחזות בפלא...)אתן יכולות למסוע ליומיים בצפון- אני מבטיחה לכן שלא תצטערו. יש שם את גשר החבלים, דרך הענקים, מבשלות בושמילס, ובקיצור- אל תפספסו.
 

Fanch

New member
תודה רבה!

כן, הבנתי שאסור בתכלית האיסור לוותר על קונאמרה. נרשם, יבוצע
לוותר על קילקני? מה עם קילארני? צפון... על הצפון ויתרנו משום מה, די מהר. אני מניחה שכשנהיה שם, נהיה חכמות יותר ונדע מה אנחנו רוצות לעשות. בכל אופן, אנחנו הולכות ללמוד גם על הצפון. שוב תודה ו.. ברוך שובך
 
למעלה